AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #1 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg har blir henvist til ØNH for stikkprøve led tanke på vaksinering. Har blitt henvist i forbindelse med pollen sesongen, og vaksinering for det. Men tester de da alt det andre også, siden jeg er allergisk mot støv, mid ogsånt også. Hadde vært kjekt og sett hvor allergisk jeg er for alle tingene som er i hjemmet ogsånt 😝 Anonymkode: 1cf8e...d20
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #2 Skrevet 1. oktober 2023 Må vell være noen her som har tatt det før? ☺️ Anonymkode: 1cf8e...d20
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #3 Skrevet 1. oktober 2023 Skjønte nå jeg har skrevet feil, og mener prikktest. Anonymkode: 1cf8e...d20
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #4 Skrevet 2. oktober 2023 Det varierer hva de tester for. Men kan være greit å vite at de testene ikke egentlig viser om du er allergisk, og de fungerer heller ikke helt sånn at du ser hvor allergisk du er. De gir en pekepinn på hva du kan reagere på. Blodprøver er enda mindre nøyaktige. Der er det vanlig med utslag selv om man ikke egentlig reagerer. https://www.helsebiblioteket.no/innhold/retningslinjer/pediatri/generell-veileder-i-pediatri/6.atopiske-sykdommer/6.6-allergologisk-diagnostikk Anonymkode: c2aef...d03
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #5 Skrevet 2. oktober 2023 Som astmatiker og allergiker tok jeg ofte prikktest som barn. Aner ikke om de har utviklet det, men den gang testet de for ulike pollen, uike dyr, lateks og støvmidd mener jeg å huske. I tillegg var en av testene en kontrolltest som skulle slå ut. Hos meg slo de samme ut, år etter år. Har ikke tatt allergiprøver på over 25 år, så mye mulig ting har endret seg. Anonymkode: 158d9...bab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå