AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #1 Skrevet 1. oktober 2023 Hei. Jeg så traileren på Lars er lol og jeg ser det er aldersgrense seks år. Datteren min er seks år og akkurat begynt på skolen og er glad i å dra på kino.. Men det er ord i traileren og virker som det er mobbing og en del ukultur som skjer, på den annen side så vil kanskje vennskap og ærlighet seire tilslutt som det pleier i norske barnefilmer. Er dette en film du ville tatt med en seksåring på? Eller er det litt tidlig? Vet det er individuelt, men jeg tenker sånn generelt, bør barn generelt bli skjermet fra slik så lenge som mulig i den alderen tilfelle de får ideer om å kalle noen for retard (så det i traileren), eller kan det være en fin mulighet til å vise henne hvor fæle noen kan være og hva som lønner seg tilslutt? Det mest voksne hun har sett er Harry potter.. Anonymkode: 6b311...e33
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #2 Skrevet 1. oktober 2023 Går nok helt fint at hun ser den! Den viser jo hvordan den ekte verden kan være, ikke beskytte henne mot den. Anonymkode: de851...93d 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #3 Skrevet 1. oktober 2023 Personlig ville jeg ventet litt. Ikke fordi det er noe skummelt eller farlig i den, men jeg tror ikke hun vil få utbytte av innholdet riktig enda. Anonymkode: cb930...e74 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #4 Skrevet 1. oktober 2023 Takk for fine svar 😊 kunne jo hørt med henne om hun har lyst til å dra, for det kunne jo invitert til gode samtaler. Hun er ei sosial jente og jeg synes jo hun har fin sosial kompetanse,.. Kanskje litt for ung, men kanskje ikke. Anonymkode: 6b311...e33
Sunny32 Skrevet 1. oktober 2023 #5 Skrevet 1. oktober 2023 Min 5-åring så den i går, hun likte den godt
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #6 Skrevet 1. oktober 2023 De viste traileren på skolen siden noen er med i filmen derifra. Læreren var tydelig på at dette ikke er en film for 6-åringer. Anonymkode: 8e860...541
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #7 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De viste traileren på skolen siden noen er med i filmen derifra. Læreren var tydelig på at dette ikke er en film for 6-åringer. Anonymkode: 8e860...541 Hva begrunnet læreren det med? Utifra hva jeg forstod var jenta og venninnene hennes faddere og da går de vel i fjerdeklasse eller noe.. Da omhandler det kanskje større barn? Anonymkode: 6b311...e33
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #8 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg så den med 6åringen min. Det var ikke alt hun helt forstod, så jeg måtte forklare og svare på spørsmål underveis. Vil si at hun hadde utbytte av filmen. Lærte hva mobbing innebærer og hvor sårt det kan være for den som blir utsatt for det. Vi pratet mye om filmen etterpå Anonymkode: f915d...3da
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #9 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva begrunnet læreren det med? Utifra hva jeg forstod var jenta og venninnene hennes faddere og da går de vel i fjerdeklasse eller noe.. Da omhandler det kanskje større barn? Anonymkode: 6b311...e33 Barna som er faddere starter i 6. klasse i denne filmen. Den er sikkert ok å se med en på seks, men den handler om ting en seksåring ikke pleier å klare å relatere seg til. Å være forelska, å prøve å tøffe seg for å være en i gjengen, drite ut andre for egen vinning… og så tørre å stå opp for seg selv og «underdogen» Anonymkode: d6c17...b0c
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #10 Skrevet 2. oktober 2023 Skader sikkert ikke, men jeg synes det er for tidlig. Har en jente på 7 og synes også at ord som "retard" kan vente litt. Anonymkode: 61181...40a
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #11 Skrevet 2. oktober 2023 Boken, som filmen er basert på, er skrevet for barn som går på mellomtrinnet. Jeg tenker nok derfor at filmen ikke er helt passelig for en 6-åring. De er rimelig kjip mot Lars (som noen nevner brukes ord som retard). Anonymkode: 2714c...0e7 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #12 Skrevet 2. oktober 2023 https://www.barnevakten.no/film/lars-er-lol/ Anonymkode: c9242...9a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå