Gå til innhold

mega dilema, HJELP MEG

Anbefalte innlegg

Gjest bare gjest
Skrevet

jeg har et dilema, min mann,vi har felles barn har mest sansynlig et barn som han ikke vet om,

saken er at før min tid, hadde han en venninde av seg som elskerine, hun var sammen med en kompis av han.

en gang vi satt å pratet for noen år tilbake, kom vi inn på deres "forhold",når og hvor osv, da kom det fram at de har hadd sex så muligheten for at han er far til stede,jeg komenterte det og da så de på værandre,ble rare,forvirret og stuttet fram nei. etter dette har det vært mye tanker. han som står som far og betaler bryr seg minimalt om barnet. å dette synes jeg er vondt,tenk om min mann er far får barne en far som er dær.

grunden til at jeg skriver er at for en kort tid siden fikk bilde av barne via mms fra mora,så i går tok jeg et bilde av min mann, da så jeg likheten!!!!!

jeg har aldri møtt barne pga bosted.

min BESTEvenninde kom en tur i dag,uten å si noe viste jeg henne bildene, å hun ble sjokkert,hun ba meg få fikset farskaps test,men nå spør jeg dere, hva kan jeg gjøre?? vi snakker å om kansje søsken av mitt barn.

noen meninger erfaringer.

min mann vet jeg har mistenkt,men ikke hat jeg føler meg sikker nå.

håper mange svarer..

jeg mener barna har rett til å kjenne sin far,å i dette tilfelle å få en far som elsker barne sitt,vis han får det 100%sikkert

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Vet mannen din om dette barnet? Først og fremst synes jeg du skal ta det opp med han.

Gjest bare gjest
Skrevet

han vet barne fins ja,det er hans venninde som jeg har blitt kjent med, tror han mistenker noe,men ikke våker å gjøre og innrømme det for seg selv å andre pga at de er fra et lite sted dær alle kjenner alle. men vi bor ikke dær.

Skrevet

Du kan ikke fikse noen farskapstest i dette tilfellet. Første skritt er å snakke med mannen din dersom du mener dette er viktig for deres barn å få vite om evt halvsøsken.

Skrevet
jeg har et dilema, min mann,vi har felles barn har mest sansynlig et barn som han ikke vet om,

saken er at før min tid, hadde han en venninde av seg som elskerine, hun var sammen med en kompis av han.

en gang vi satt å pratet for noen år tilbake, kom vi inn på deres "forhold",når og hvor osv, da kom det fram at de har hadd sex så muligheten for at han er far til stede,jeg komenterte det og da så de på værandre,ble rare,forvirret og stuttet fram nei. etter dette har det vært mye tanker. han som står som far og betaler bryr seg minimalt om barnet. å dette synes jeg er vondt,tenk om min mann er far får barne en far som er dær.

grunden til at jeg skriver er at for en kort tid siden fikk bilde av barne via mms fra mora,så i går tok jeg et bilde av min mann, da så jeg likheten!!!!!

jeg har aldri møtt barne pga bosted.

min BESTEvenninde kom en tur i dag,uten å si noe viste jeg henne bildene, å hun ble sjokkert,hun ba meg få fikset farskaps test,men nå spør jeg dere, hva kan jeg gjøre?? vi snakker å om kansje søsken av mitt barn.

noen meninger erfaringer.

min mann vet jeg har mistenkt,men ikke hat jeg føler meg sikker nå.

håper mange svarer..

jeg mener barna har rett til å kjenne sin far,å i dette tilfelle å få en far som elsker barne sitt,vis han får det 100%sikkert

du kan jo vise han bildet, men ellers så er ikke dette din sak.

Skrevet

Jeg synes det er flott at du har fokus på barnet i denne saken. Og det KAN ! være en bekreftelse på at "en del barn har feil far", slik det er blitt diskutert i dette forumet tidligere. Men det er viktig at du får med deg din mann i denne saken. Et solo løp fra din side vil ha store muligheter for å feile.

Snakk med mannen din om det og forsøk å ovebevis han om hva du mener er riktig. Sammen kommer dere sansynligvis frem til en løsning som alle kan leve med.

Gjest bare gjest
Skrevet

Jeg synes det er flott at du har fokus på barnet i denne saken. Og det KAN ! være en bekreftelse på at "en del barn har feil far", slik det er blitt diskutert i dette forumet tidligere.

takk, alt dette er for meg er fokuse på barne.

jeg vet min mann er og kan bli en god far for dette barne å,men saken tror jeg er vanskelig for han pga hans hjem sted.

KONKRETE TIPS HVA JEG SKAL GJØRE GJØR MEG GLAD

Skrevet

Kan du gi en antydning på barnets alder (barnehage, barneskole, ungdomsskole). Desto eldre barnet blir desto vanskeligere blir det å få et forhol til en far det aldri har truffet. Samtidig kan det gi store problemer om barnet i ettertid føler seg lurt av en mor som nektet å innse alternative muligheter.

Dette kommer ant til å gnage for dere begge i mange år, kansje "litt til og fra". Men dere vil aldri kunne slippe det helt om dere ikke får visshet.

Det er kansje et dårlig forslag, men adoptiv foreninger, prester, eller andre institusjoner kan kansje hjelpe dere videre. Kansje spesielt adoptiv foreninger ettersom de sansynligvis har mye kunnskap om hvordan barn reagerer på dette med sin opprinelse og mulig savn om de får informasjon i voksen alder som tilsier at de har hatt "feil far"

Skrevet

Det er for så vidt mye sant i det Far til 2 skriver her, men tenk om det viser seg at dine mistanker er ubegrunnet? Om det viser seg at han som har fungert som far faktisk er det, hva da?

Og er dere villig til å ta konsekvensene av det også?

Gjest christineemily
Skrevet (endret)

Du må ihvertfall involvere din mann i det du tenker på. Hvis han vet at dette ikke er et problem for deg så blir det mye lettere for ham også, om han har, som du sier, mistanker... Så kan evt. han forlange farskapstest. Og det er en flott tankegang du har! Som utelukkende tenker på barnas beste, og på din mann. Du er et godt menneske :) .

Endret av christineemily
Skrevet

Dette er din manns ansvar, ikke ditt. Du kan lufte dine tanker, det ville ihvertfall jeg gjort, men la alle avgjørelser være hans. Og støtt han i dem.

Skrevet
Dette er din manns ansvar, ikke ditt. Du kan lufte dine tanker, det ville ihvertfall jeg gjort, men la alle avgjørelser være hans. Og støtt han i dem.

Enig.

Gjest Miloine
Skrevet

tror jeg ville gjort det sånn i første omgang ja

Skrevet

Jeg er også enig.

Men om han bestemmer seg for å ta farskapstest, og barnets mor går med på det, kan dere henvende dere til rettmedisinsk institutt for informasjon om hvordan man går frem for å ta farskapstest.

Gjest bare gjest
Skrevet

takker for finne tilbake meldinger..........

men jeg tokk meg sammen i går kveld, snakket med min mann,viste han bildene.

vi snakket mye sammen og alt var rolig å en god samtale.

det som kom fram var at han har for lenge siden har snakket med barnets mor,hun har nekktet,så han lot det ligge. men nå når han fikk se likheten selv ønsket han å få et svar via dna. barne er 8år og dette er en vanskelig sak opp mot barne, men min mann og jeg har ingen problemer å få et barn til inn i live vårt, vi har et felles barn og jeg har et fra tiligere, så barnet vil være hjertelig velkommen vis det skal vise seg at han er faren,men ting er jo vanskelig siden barne er så stor. men jeg vet at far på papire har etter mye problemere tatt "ansvar",barnets trivsel er ikke stort og han er ikke en far som tar del i livet til barnet, etter det jeg vet.

men nå er et nytt dilema kommet opp, hvordan skal vi gå fram nå, noen som kan komme med råd? hvordan skal vi snakke med mora?

men jeg har sjekket litt om farskaps tester, det er mulig å ta en test uten at barne vet noe, via hår,tannbørste ol. ja vi betaler for å få et svar.

mannen min og jeg ønsker å skåne barne mest mulig,før det forelliger noe konkret,men det må gå rolig fram da å.

til dere som sier dette ikke er min sak, hmm en lang diskusjon,men vi lever sammen,vi har gleder og sorger sammen. vi snakker å om halv søsken av mitt barn, mitt barn har rett på sine søsken.

jeg ønkser at ting blir brakkt på det rene nå å ikke om si 10-20 år via sykehus pga sykdom der liv kan reddes,men så er det feil far, jeg er en person som tar ansvar for det som er rundt meg. kansje flere kunne ha gjort det, så kansje verden har vært en bedre plass.

Skrevet

du kan ta kontakt med rettsmedisins instutisjonen som er i Osloder kan dere få info og dere kan ta test hjemme. Jeg gjorde det for å få bekreftet om min samboer var far til barnet. Vi fikk sånne vatpinner ta kontakt med de og da er det ingen som får vite om det utenom dere

Gjest Miloine
Skrevet

Det er så klart viktig at barnet får vite hvem som er faren og at din samboer får vite om det er han som er det.

Hva slags forhold har "den nåværende faren" til barnet og omvendt?

Det blir jo også da ganske sjokerende for både barnet og han som har betalt bidrag i 8 år til et barn han kanskje ikke er faren til allikevel.

her er det mye og mange man må ta hensyn til

Gjest bare gjest
Skrevet

[

Det blir jo også da ganske sjokerende for både barnet og han som har betalt bidrag i 8 år til et barn han kanskje ikke er faren til allikevel.

han har ikke betalt,tatt vare på barne før de siste 2årene,eller da har han vært del ca 1helg pr mnd pga at han må.

men nå er jeg frustrert,etter mye "tenking" hos min man har han begynt å nekte, først ville han ta farskaps test,men nå nei...

hva nå????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...