AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #1 Skrevet 1. oktober 2023 Hei! Har 11 betalingsanmerkninger til sammen på navnet mitt(fra ungdomstiden fortsatt..), som ligger på rundt 240.000. Jeg har solgt leiligheten i utlandet. skal nedbetale alt i kveld. uff.. spørsmålet mitt - hvor fort er det mulig å ha boliglån? når alt er nedbetalt er man ikke på den ”svarte liste“ lenger? Anonymkode: c5fca...d95
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #2 Skrevet 1. oktober 2023 De skal slettes etter at innbetaling er registert, eller i alle fall innen en måned. Sjekk deg selv etter innbetaling hos Bisnode, Experian osv, noen ganger blir ikke anmerkninger slettet pga saksbehandlingsfeil eller forglemmelse. Sørg for at de er borte før du søker lån. Anonymkode: 82348...779 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #3 Skrevet 1. oktober 2023 Takk for svar! jeg kan sjekke selv på jobb faktisk. skal nedbetale nå og sjekke etterhvert. men er det virkelig mulig å søke om lønn når alt er betalt? Sjekker de ikke historikk liksom? Anonymkode: c5fca...d95 1
Illuminatum Skrevet 1. oktober 2023 #4 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar! jeg kan sjekke selv på jobb faktisk. skal nedbetale nå og sjekke etterhvert. men er det virkelig mulig å søke om lønn når alt er betalt? Sjekker de ikke historikk liksom? Anonymkode: c5fca...d95 Du får nok ikke så lett lån i den banken anmerkningene var fra, men andre banker vet jo ikke at du hadde anmerkninger
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #5 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Takk for svar! jeg kan sjekke selv på jobb faktisk. skal nedbetale nå og sjekke etterhvert. men er det virkelig mulig å søke om lønn når alt er betalt? Sjekker de ikke historikk liksom? Anonymkode: c5fca...d95 Se under. Illuminatum skrev (13 minutter siden): Du får nok ikke så lett lån i den banken anmerkningene var fra, men andre banker vet jo ikke at du hadde anmerkninger Dette. Men jeg hadde ventet litt til jeg var sikker på at alt var slettet. Det hender det er treghet i systemene. Anonymkode: 82348...779
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #6 Skrevet 1. oktober 2023 Skjønner. det var ikke banker, kun inkasso selskapene. Anonymkode: c5fca...d95
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #7 Skrevet 1. oktober 2023 Når du søker om lån vil du bli kredittsjekket, og der er det kredittscore som er laget utifra betalingshistorikk , alderen din og inntekt. Dårlig kredittscore jo mindre sjans for å få lån Anonymkode: 41cf2...d61
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #8 Skrevet 1. oktober 2023 Det kommer litt an på. Betalingsanmerkninger slettes med en gang betalingen er registrert. Men bankene vil også se på skattemeldingen, hvor det vil stå en betydelig andel gjeld. Det kan godt være de vil stille spørsmål med tidligere gjeld, selv om det ikke nødvendigvis utelukker lån. Anonymkode: aab20...375
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #9 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Når du søker om lån vil du bli kredittsjekket, og der er det kredittscore som er laget utifra betalingshistorikk , alderen din og inntekt. Dårlig kredittscore jo mindre sjans for å få lån Anonymkode: 41cf2...d61 Dersom du har hatt en betalingsanmerkning tidligere vil dette med andre ord ikke ha noen innvirkning på din kredittscore i dag. Faktisk oppdateres kredittopplysningsdatabasene flere ganger om dagen, så dersom du innfrir et inkassokrav eller en betalingsanmerkning i dag skal denne ikke påvirke poengsummen din i morgen. https://www.nettavisen.no/kredittkort/i-hvilken-grad-kan-du-pavirke-din-egen-kredittscore-i-en-kredittsjekk/ hmm?? AnonymBruker skrev (2 timer siden): De skal slettes etter at innbetaling er registert, eller i alle fall innen en måned. Sjekk deg selv etter innbetaling hos Bisnode, Experian osv, noen ganger blir ikke anmerkninger slettet pga saksbehandlingsfeil eller forglemmelse. Sørg for at de er borte før du søker lån. Anonymkode: 82348...779 Anonymkode: c5fca...d95
Rhodiola Skrevet 3. oktober 2023 #10 Skrevet 3. oktober 2023 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Rhodiola, adm. 1
Anbefalte innlegg