Gå til innhold

Hva en skal jeg kjøpe av klær? Vil kle meg som kvinne, og er mann som vil teste hvordan det føles å gå i dameklær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg noen dager fri og da tenkte jeg ville kjøpe meg kvinneklær. Jeg vil prøve å være kvinne noen dager for å se hvordan det føles å gå slikt kledd som dere kvinner gjør :) Jeg er 36 år og har normal kropp...har heller ikke mage, og heller ikke hårvekst i ansiktet.

Kjære kvinner hva skal jeg kjøpe og ikke minst hva passer det en som er 36år? Hva er de rette fargene å kjøpe denne høsten? Skal jeg kjøpe bh eller skal kjøpe sømløs bh?

Også får jeg se om dette er noe å fortsette med eller ikke. Jeg er bare så veldig nysjerrig på å prøve ut dette.

Kjære kvinner hjelp meg i denne jungelen og kom med gode råd/tips.

Ønsker kun seriøse svar!!!!

Anonymkode: 63a33...c0d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå går jo kvinner veldig forskjellig kledd.

En vanlig søndag har jeg f eks på meg samme klær som min samboer...som er mann.

En bh kjøpes for å passe. Vi hadde jo ikke brukt bh om vi ikke trengte.

Anonymkode: 44019...284

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Skal du utforske å være transvestitt er det prinsipielt to mulige feil:

• Kjerringfella
  • Horefella

Begge fellene representerer stereotype oppfatninger av "det kvinnelige". Kvinner går i mye forskjellig.  

Anonymkode: 98ab0...eed

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde begynt med å skaffe basic plagg som en blazer, skjorte, bukse og sko. I tillegg til undertøy og bh. 

Når det gjelder farger så ville jeg gått etter hudtonen og øyetonen du har. Husk også å se etter klær som gir en illusjon av former😊

Anonymkode: e9346...61d

• Liker 1
Skrevet

Jeans, joggesko og en topp. 

Anonymkode: 02a99...664

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hadde begynt med å skaffe basic plagg som en blazer, skjorte, bukse og sko. I tillegg til undertøy og bh. 

Når det gjelder farger så ville jeg gått etter hudtonen og øyetonen du har. Husk også å se etter klær som gir en illusjon av former😊

ikke klær i samme hudtone da 😂

• Liker 3
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Seff😅

Skrevet

Kjøp klær du synes er fine å se på. Kikk på nettbutikker som Zalando, Ellos eller Bonprix. Men ta og turen innom damebutikker for å kjøpe. Opp mot jul er det ingen som reagerer på at en mann kjøper dameklær. Si bare ja om de spør om du vil ha byttelapp. Men mål høyde, og omkrets på magen /midje. 

Jeg har handlet mye dameklær, og det har aldri vært noe problem. Nå svarer jeg nei på om det er gave, men takker ja til byttelapp. Aldri noen som har vært ubehagelig mot meg. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Tusen takk for svar som jeg har fått, men har noen flere gode tips/råd å komme med så tar jeg i mot med stor TAKK :)

Anonymkode: 63a33...c0d

Skrevet

Jeg tenkte at om du ikke er helt komfortabel ennå, så køp en fin kåpe, gå all inn! Jeg føler meg feminin i kåper, men under har du klær du føler deg trygg i, så når du kommer inn på jobb for eksempel, så tar du den av og er helt plain igjen. Men når du er ute blant folk du ikke kjenner osv så er det kanskje lettere å starte et sted? 

Jeg hadde kjøpt en bralette, det er en bh topp, men i blonder eller noe som du synes er fint, de er behagelige også.

Tenker at høst toner er senneps gult, mørk rød og mørk grønn og marineblått. Og sort beige og grått, unngå pasteller få er du good to go :P 

Anonymkode: 7af82...764

• Liker 2
Skrevet

Bruk kjole, ett deilig femi plagg. Gå på en butikk og finn deg en kjole og si at du vil prøve den på, null problemer. Lykke til inn i damenes gode verden.

Anonymkode: 81a02...023

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 13.43):

Da kan det fort bli som sønnen min sa etter at jeg hadde investert i fin, beige collegegenser: 

«Mamma, hvorfor har du en genser i helt lik farge som ansiktet ditt?» 😅

La nå ts få prøve ut dette. Uskyldig moro, vi kvinner kler oss jo i «manneklær» hele tiden. 

Nå skriver du ikke hvilken type du er, vi kvinner er jo også veldig forskjellige og kler oss gjerne etter det. Selv har jeg vel en borderline maskulin, klassisk stil kanskje. 

Kanskje begynne litt der, ikke gå for paljettkjole med en gang, men forslag: I høst er det moderne med litt vide cordbukser, gjerne i en høstfarge som brun el burgunder. Blazer. Skal du tilføre noe typisk feminint, hvorfor ikke starte med en skjorte med litt frills og feminine detaljer. Det har jo også vært moderne for menn i forskjellige tidsperioder, som barokken og hippietiden.

Litt sminke hører med, markere øynene med litt skygge eller eyeliner. 

Lykke til!

Skrevet

Hvordan ble opplevelsen?

Anonymkode: 71a94...1a6

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Rhodiola, adm.

Skrevet

Jeans og allværsjakke er vel standard for norske kvinner.

Anonymkode: ee666...d60

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg gidder ikke å fore fetishen din….

Anonymkode: 35d8f...78a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...