Gå til innhold

Jeg er alltid den som tar kontakt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått ei ny venninne via jobb. Vi fant fort tonen og har veldig god kjemi. Jeg var den som tok initiativ til å møtes utenfor jobb, og vi møttes det og hadde det fint. Men etter det er det fremdeles jeg som tar kontakt først enten for å treffes eller bare prate i telefonen. Hvorfor er det sånn? Syns bare det er rart. Og vis hun sier det ikke passer, å treffes, så finner hun en ny dag. Så da tenker jeg det ikke er slik at hun ikke vil treffes. Men hun tar aldri det første steget selv

Anonymkode: 77e04...090

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ofte tar du kontakt? Kanskje hun ikke rekker. 

Anonymkode: b9b9b...6a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor ofte tar du kontakt? Kanskje hun ikke rekker. 

Ikke så ofte, ett par ganger i måneden.

Skrevet

Kjenner meg igjen, har vært i en del vennskap hvor det har vært jeg som har måttet ta initiativ/kontakt for å beholde relasjonen. Når jeg så til slutt ikke har orket mer, har den andre våknet og tydeligvis fått for seg at "shit, nå ryker vennskapet". Da er det litt for sent for min del, da har jo jeg gått videre for å pleie andre relasjoner. I en relasjon skal det gå begge veier, er ikke bare den ene som skal holde liv i bålet.

Anonymkode: 43e20...f53

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er veldig ofte. Folk har jo familie, barn, partner, de trener, driver med hobbyer og har venner fra før. At en «ny» person i livet får mer enn et treff hver 2.-3. måned er, for voksne, veldig ofte. Gitt at møtene deres ikke er av type «møtes hver fredag for å jogge rundt løypa» (altså at møtene også er trening/hobby/nytte).

Forsøk å la det gå 1-2 måneder, så tar vedkommende nok kontakt. Ikke fortsett med å kreve så hyppige treff, du kommer til å slite henne ut.

Anonymkode: 88d2f...0d7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er veldig ofte. Folk har jo familie, barn, partner, de trener, driver med hobbyer og har venner fra før. At en «ny» person i livet får mer enn et treff hver 2.-3. måned er, for voksne, veldig ofte. Gitt at møtene deres ikke er av type «møtes hver fredag for å jogge rundt løypa» (altså at møtene også er trening/hobby/nytte).

Forsøk å la det gå 1-2 måneder, så tar vedkommende nok kontakt. Ikke fortsett med å kreve så hyppige treff, du kommer til å slite henne ut.

Jeg krever ingenting. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis hennes behov er 1-2 ganger i måneden (Som er ganske vanlig hvis man er voksen og har flere enn en venn) så rekker hun ikke kontakte deg. Så lenge hun følger opp avtaler bryr hun seg nok like mye om deg som du gjør. 

• Liker 1
Skrevet

Hun er vel redd for å bli avvist da.

Har man hatt det sånn hele livet så kan man ikke bare plutselig snu om på det.

Anonymkode: 0a3cb...b3e

• Liker 1
Skrevet

Dette kan det jo være mange årsaker til.

Noen er mer introvert enn andre og viss kontakt bare skal være opp til de ekstroverte på de ekstroverte sine premisser så må disse også godta at det er de som må ta kontakt først, mange har rett og slett ikke behov for så ofte kontakt som det disse menneskene har. Respekt for ulikheter i en relasjon er en fin ting tenker jeg.

Voksne mennesker har mye på agendaen hver eneste dag det betyr ikke at du ikke er viktig for hun men voksne har gjerne et liv utenom alle vennene sine. Det er en stund siden ungdomskolen da det var BFF stemning.

Avvisning som noen har nevnt. Noen er mer aventene enn andre helt uavhengig av hvordan du er som person. 

Noen er mer frempå. Osv. Det er flott med nye vennskap men la det gå litt tid, noen blot veldig ivrig i starten og jeg har selv brent meg på et par slike, og brent barn skyr ilden. Viss dette vennskapet er av varig kvalitet så merkes det etterhvert du trenger ikke brenne lyset i begge endene med en gang 

Anonymkode: 0f71a...c98

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette kan det jo være mange årsaker til.

Noen er mer introvert enn andre og viss kontakt bare skal være opp til de ekstroverte på de ekstroverte sine premisser så må disse også godta at det er de som må ta kontakt først, mange har rett og slett ikke behov for så ofte kontakt som det disse menneskene har. Respekt for ulikheter i en relasjon er en fin ting tenker jeg.

Voksne mennesker har mye på agendaen hver eneste dag det betyr ikke at du ikke er viktig for hun men voksne har gjerne et liv utenom alle vennene sine. Det er en stund siden ungdomskolen da det var BFF stemning.

Avvisning som noen har nevnt. Noen er mer aventene enn andre helt uavhengig av hvordan du er som person. 

Noen er mer frempå. Osv. Det er flott med nye vennskap men la det gå litt tid, noen blot veldig ivrig i starten og jeg har selv brent meg på et par slike, og brent barn skyr ilden. Viss dette vennskapet er av varig kvalitet så merkes det etterhvert du trenger ikke brenne lyset i begge endene med en gang 

Nå er jeg den introverte av oss. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er jeg den introverte av oss. 

TS

Og likevel vil du treffes så ofte?  Som sagt la det gå litt tid, ikke vær så utålmodig med henne.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og likevel vil du treffes så ofte?  Som sagt la det gå litt tid, ikke vær så utålmodig med henne.

Hun sier jo ikke at hun vil treffes flere ganger i måneden, men at hun tar kontakt 1-2 ganger i måneden. Jeg chatter langt oftere med veldig mange enn det!

Skrevet
hvalstad45 skrev (10 minutter siden):

Hun sier jo ikke at hun vil treffes flere ganger i måneden, men at hun tar kontakt 1-2 ganger i måneden. Jeg chatter langt oftere med veldig mange enn det!

Å prate i telefonen er noe annet enn å chatte og det er å prate i telefonen eller å treffes er det ts skriver om og når ts skriver "Og vis hun sier det ikke passer, å treffes, så finner hun en ny dag. Så da tenker jeg det ikke er slik at hun ikke vil treffes. Men hun tar aldri det første steget selv"

så antar jeg faktisk at det er å treffes som er greia her.

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar, trodde ikke ett par ganger i måneden var så ofte. 

Skrevet

Vel... du er mer interessert. Og/eller du er mer initiativrik, mer proaktiv, mer pågående, mer utadvendt, mer dominerende, føler større behov/savn, har mer tid til overs, er mer energisk... osv, osv. 

Anonymkode: 7edf2...4c5

Skrevet

Noen er bedre på å ta initiativ enn andre. Siden hun kommer opp med nye dato hvor det passer å treffes, så vil hun nok like mye som deg. Hun er glad for dine initiativ.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Herregud har man ikke tid til en venn 1-2 ganger måneden så hadde jeg glatt droppet vennskapet. Da er man ikke prioritert på noen som helst måte. Så da er det bedre du holder deg til familie og det livet du har. Da trenger du ikke gi forhåpninger til en ny potensiell venn. 

Skrevet
GrønnNellik68 skrev (16 minutter siden):

Herregud har man ikke tid til en venn 1-2 ganger måneden så hadde jeg glatt droppet vennskapet. Da er man ikke prioritert på noen som helst måte. Så da er det bedre du holder deg til familie og det livet du har. Da trenger du ikke gi forhåpninger til en ny potensiell venn. 

Jeg har noen veldig gode venner. Noen ganger kan det gå 2 mnd uten at vi har noen kontakt. Jeg vil ikke kutte dem ut for det. Synes vi har det veldig koselig sammen. Vi er fire venninner som har periodevis holdt mye sammen helt fra skoletiden, noen ganger sjeldnere. Vennskapet vil alltid bestå uansett hvor ang tid det går mellom hver gang.

Jeg forstår ikke det at man skal kutte ut personer i livet bare fordi de velger å ikke ha så mye kontakt. 

• Nyttig 1
Skrevet
exictence skrev (23 minutter siden):

Jeg har noen veldig gode venner. Noen ganger kan det gå 2 mnd uten at vi har noen kontakt. Jeg vil ikke kutte dem ut for det. Synes vi har det veldig koselig sammen. Vi er fire venninner som har periodevis holdt mye sammen helt fra skoletiden, noen ganger sjeldnere. Vennskapet vil alltid bestå uansett hvor ang tid det går mellom hver gang.

Jeg forstår ikke det at man skal kutte ut personer i livet bare fordi de velger å ikke ha så mye kontakt. 

Den forstår jeg men nye vennskap så tror jeg en må ofre litt mer for å beholde de. 

Skrevet
GrønnNellik68 skrev (54 minutter siden):

Den forstår jeg men nye vennskap så tror jeg en må ofre litt mer for å beholde de. 

Jeg kutter ingen ut. Noen er jeg gjerne mer med enn andre. 

Når jeg tenker etter er det noen vennskap opp gjennom tidene jeg ikke har kontakt med mer. Men har aldri sagt til noen at jeg vil kutte dem ut.

Men forstår hva du mener.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...