Gå til innhold

Matoppbevaring og ekstra benkplass på kjøkkenet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet nylig inn i en lelilighet med for lite oppbevaring- og benkeplass. Hvordan kan jeg på best mulig og billigste måte legge til mer benkplass/oppbevaringsplass? Har ca 140 cm vegg ledig. 

Noen som har gjort dette? Isåfall hva gjorde dere? Tips? Ideer? Bilder?

Anonymkode: 08dca...698

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde mindre plass enn deg, men jeg fikset meg et trillebord som står fast inntil en vegg. Det har en skuff og to hyller. Ellers finnes trillebord med «lem» eller hva det heter. Sånn du kan slå opp så du får mer plass, men kan ta ned når du ikke bruker det. IKEA har flere. Jeg skaffet mitt igjennom bokklubben. Jeg vurderte selv en sånn lem festet på veggen, som jeg kunne ta opp og ned ved behov et annet sted ved kjøkkenet. Tror det hadde blitt for smalt hos meg, og jeg leier og jeg ville ikke spørre om jeg kunne skru i veggene. Noe sånt som dette kan gjerne funke? Du ser relaterte produkter lengre ned på siden. 
https://www.ikea.com/no/no/p/foerhoeja-trancherbord-bjork-80035920/

Anonymkode: c769a...1cf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde mindre plass enn deg, men jeg fikset meg et trillebord som står fast inntil en vegg. Det har en skuff og to hyller. Ellers finnes trillebord med «lem» eller hva det heter. Sånn du kan slå opp så du får mer plass, men kan ta ned når du ikke bruker det. IKEA har flere. Jeg skaffet mitt igjennom bokklubben. Jeg vurderte selv en sånn lem festet på veggen, som jeg kunne ta opp og ned ved behov et annet sted ved kjøkkenet. Tror det hadde blitt for smalt hos meg, og jeg leier og jeg ville ikke spørre om jeg kunne skru i veggene. Noe sånt som dette kan gjerne funke? Du ser relaterte produkter lengre ned på siden. 
https://www.ikea.com/no/no/p/foerhoeja-trancherbord-bjork-80035920/

Det var en god ide, var det nok plass til å lage mat på? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var en god ide, var det nok plass til å lage mat på? 

For meg var det det, men det er ikke mye. Den jeg linket til er vel nesten dobbel så stor, og det hadde vært fint, men det var det ikke plass til hos meg, og jeg har vendt meg til det, og fått det til å fungere. 

Skrevet

Først må du finne ut om du virkelig trenger alt det kjøkkenutstyret du har. Det hjelper å redusere mengden til det absolutt nødvendige og kvitte seg med ting man bruker veldig sjeldent eller aldri. Det gjør det enklere å leve med et lite kjøkken og gjør at behovet for mer plass reduseres betraktelig. Du bør tenke igjennom dette før du går til nyanskaffelser eller gjør varige endringer.

Anonymkode: df78a...5e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Først må du finne ut om du virkelig trenger alt det kjøkkenutstyret du har. Det hjelper å redusere mengden til det absolutt nødvendige og kvitte seg med ting man bruker veldig sjeldent eller aldri. Det gjør det enklere å leve med et lite kjøkken og gjør at behovet for mer plass reduseres betraktelig. Du bør tenke igjennom dette før du går til nyanskaffelser eller gjør varige endringer.

Anonymkode: df78a...5e4

Lol. Må nesten le av forutintattheten din…   :sarkasme:

Har måtte begynt på scratch. Mangler nesten alt. Har KUN det nødvendigste. Og fortsatt ikke plass… Er nettopp derfor jeg etterspør løsninger. Ikke utsagn om hoardingtendenser og spam… 

Er et lite kjøkken med lite oppbevaringsplass og minimalt med benkeplass. Som nevnt i hovedinnlegget.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...