AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #1 Skrevet 1. oktober 2023 Hei! Jeg prøver å bli klok på hva som er lurt her, men det er så mange ulike meningen føler jeg. Case: Har rundt 1,4 mill i boliglån. Renten går opp til 4,5 prosent snart. Har ganske høye fellesutgifter her jeg bor, og de vil øke med rundt 2000 kr/mnd fra nyttår pga økt fellesgjeld i forbindelse med rehabilitering. Jeg har per i dag 200 000 på sparekonto til bolig, i tillegg til diverse annen sparing i fond og sparing til større innkjøp. Ville dere betalt dette inn på lånet for å få ned rentekostnadene der litt? Vet mange sier det er dumt å betale ned boliglån raskere, men pengene på konto drar inn mindre renter enn det som går ut på lånet. Jeg vil fortsatt klare å spare noen tusen i mnd etter nyttår. Studielånet har mye lavere rente, så det er ikke aktuelt å betale ut. Andre som tenker på å betale inn ekstra på boliglån i disse dager? Anonymkode: e6add...eb8
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #2 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg er i lik situasjon og kommer til å prioritere å få ned hus lånet i disse tider. Anonymkode: 5a054...adc
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #3 Skrevet 1. oktober 2023 Det er absolutt ikke dumt å betale ned boliglånet raskere. Hvem sier det? Vi har gjort det i mange år allerede, og kommer til å spare hundretusener i renter. Både bsu som har gjort store nedrykk på summen, og så betaler vi ned mer mot avdragene månedlig. Jeg ville sørget for å ha en god buffer igjen da, til plutselige reparasjoner eller om du skulle trenge pengene. Anonymkode: 7a649...bd3 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #4 Skrevet 1. oktober 2023 Fondene kommer til å rase så ville i høyeste grad betalt ned gjeld når boligrenta skal opp på kredittkort nivå Anonymkode: 3facd...35d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #5 Skrevet 1. oktober 2023 Vi har betalt ned masse ekstra siden 2020, og angrer ikke på det. Kunne sikkert heller satt pengene i fond og fått veldig god avkastning, men jeg er trygghetssøkende... Anonymkode: 186a9...601
Rucula Skrevet 1. oktober 2023 #6 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg har hele tiden betalt inn ekstra i boliglånet med skal nå gå over til å betale mer inn i fond Har gjeldsgrad på 30% på huset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå