AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #1 Del Skrevet 1. oktober 2023 Heihei! Jeg har gått gjennom en spontanabort, hvor jeg ble kvitt alt selv (uten utskrapning eller piller). Nå venter jeg bare på å få eggløsning igjen for å prøve på nytt. Er det noen her som vet om det er større sjanse for å oppleve en spontanabort igjen når man opplevde det første gang? Noen her som har vært i samme situasjon og som ble gravid igjen med engang uten å vente lenge? Anonymkode: acc00...b2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #2 Del Skrevet 1. oktober 2023 https://www.helsenorge.no/sykdom/svangerskap/spontanabort/#:~:text=Vi vet ikke eksakt,svangerskap avsluttes på denne måten. Anonymkode: 03519...596 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 1. oktober 2023 #3 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Heihei! Jeg har gått gjennom en spontanabort, hvor jeg ble kvitt alt selv (uten utskrapning eller piller). Nå venter jeg bare på å få eggløsning igjen for å prøve på nytt. Er det noen her som vet om det er større sjanse for å oppleve en spontanabort igjen når man opplevde det første gang? Noen her som har vært i samme situasjon og som ble gravid igjen med engang uten å vente lenge? Anonymkode: acc00...b2e Det er vel ingen forskning som tilsier at om man har en spontanabort så er det høyere risiko for at man opplever flere. Etter flere SA og MA så bekymrer jeg meg jo så klart for å oppleve flere, men all utredning og undersøkelser tilsier at det ikke er noe fysisk hos meg som er årsak til at jeg har opplevd dem, men at det da er noe med fosteret. Noe som er naturens gang og sånn sett en positiv ting at naturen og biologien velger vekk det som ikke ville vært levedyktig - selv om det er vanskelig og sårt for meg og oss. Det er bare 20-25% sannsynlig at man blir gravid hver syklus. Også har man der igjen en viss sannsynlighet hver potensielle graviditet for at det ikke går bra. Jeg tror vi kvinner hadde hatt andre holdninger til hva som er realistisk og hva som kan skje om man fra yngre alder hadde lært mer om kvinnehelse, sykluser og mer spesifikk lærdom om fertilitet. Og ikke bare * har man ubeskyttet sex kan man bli gravid bla bla bla, en syklus er sånn, sånn fungerer det og det..* Dette fordi det er ikke sånn det er. Det er store variasjoner, MYE tilfeldighet, mye som skal klaffe. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå