AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #1 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg har en venn som alltid får masse skrykt for maten han serverer. Det har gitt han selvtillit og han inviterer stadig på middag, både i store og små grupper. Det er utrolig hyggelig. Og jeg setter umåtelig pris på innsatsen og betydningen han spiller for at vennegjengen er så sammensveiset som den er. Problemet er at maten han lager ikke er noe god. Men nå har vi alle skrytt av den i så mange år at det er for sent å snu. Og han har selvsagt ingen grunn til å endre oppskrift. Han får jo bare skryt. Så skal vi bare innse tabben og tvinge i oss maten for all fremtid og heller sette pris på alt det andre rundt? Eller er det en annen løsning her? Anonymkode: 20282...e8e
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #2 Skrevet 1. oktober 2023 Det finnes et ordtak som sier at når sant skal sies er det best å holde kjeft. Denne senga har dere selv redd opp… kan dere ikke heller invitere tilbake og la ham skjønne hvordan god mat faktisk smaker? Han må vel kjenne forskjell? Anonymkode: ec5fe...dfd
Brunello Skrevet 1. oktober 2023 #3 Skrevet 1. oktober 2023 Hvem mener at maten ikke er god? Du eller alle? 1
Phoenix Heart Skrevet 1. oktober 2023 #4 Skrevet 1. oktober 2023 Selv om du ikke liker maten, kan det jo være slik at andre liker maten og syns den er god. 2
Ullvott Skrevet 1. oktober 2023 #5 Skrevet 1. oktober 2023 Det går an å rose uten å lyve: "Dette var skikkelig hyggelig!!" (for det er det jo), "Den sausen minner meg om min mors!" (ingen trenger å vite at din mor ikke kan å lage saus), eller du kan framheve noe som er positivt uten å skamrose det som ikke er det. Dessuten kan jo dere andre også kjenne deres besøkelsestid og invitere selv. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå