Gå til innhold

Er dette virkelig en vinterlue?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte denne balaclavaen fra reima da den er så populær og trodde den var varm, men ser jo at det kun er ull ytterst også er det bomull(!!) Innerst mot hodet og huden, den har dog vindstopper ved ørene. 

Er denne virkelig varm nok? Det er jo bare to relativt tynne lag og de ene som sagt av bomull. Er det noen som evt har en bedre å anbefale?

https://www.fjellsport.no/merker/reima/reima-balaclava-starrie-navy-216933?channable=01384b6964003136362d38393334bb&variantId=166-8934&gclid=CjwKCAjwseSoBhBXEiwA9iZtxtfTZE5-KKamln9ryf8vCQC3hsvLZZx_HqZ3Lt2M7DPTgRRUxtIvHxoCaSsQAvD_BwE

Anonymkode: 58f07...335

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, den er ikke varm nok til de kaldeste dagene. Kivat pleier å ha de beste vinterluene, men da må du litt mer opp i pris. 

Anonymkode: f557b...a57

Skrevet

Ja det er vinterlue! For di kaldeste dagene. Varmere får man den ikke er jo tykk merinoull

Anonymkode: 3f706...614

• Liker 2
Skrevet

Den er jo kjempe fin får vinteren 🥰

Anonymkode: 805cf...867

• Liker 1
Skrevet

Ja

Anonymkode: fdb1e...adb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, den er ikke varm nok til de kaldeste dagene. Kivat pleier å ha de beste vinterluene, men da må du litt mer opp i pris. 

Tull, de holder fint til kaldeste dagebe

• Liker 5
Skrevet

Ja det er vinterlue, men er ikke noe fan av den modellen luer. Den er så rett at jeg opplever at den sklier mer opp enn de som har innsving akkurat i halsen.

Anonymkode: a3d50...cee

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja det er vinterlue, men er ikke noe fan av den modellen luer. Den er så rett at jeg opplever at den sklier mer opp enn de som har innsving akkurat i halsen.

Hvilken da mener du? Forstod ikke.

Skrevet

På mitt barn så er den modellen til Reima for rett. Denne på bildet nedenfor har litt mer innsving i halsen så den sitter litt bedre på uten å skli opp. Men det er jo forskjell på barn så det er ikke sånn for alle, bare min erfaring.

Screenshot_20231001-182057_Samsung Internet.jpg

Skrevet

Kommer jo an på hvor kalde de kaldeste dagene er? Hadde ikke brukt den de kaldeste dagene der jeg vokste opp, der er det skinnlue som gjelder. Her jeg bor nå blir det ikke kaldere enn minus fem, så kan kanskje funke. 🤷‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kivat sine er jo like tykke/tynne, den har også bomull innerst og ull ytterst, altså ingen forskjell. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Albbas skrev (40 minutter siden):

Kommer jo an på hvor kalde de kaldeste dagene er? Hadde ikke brukt den de kaldeste dagene der jeg vokste opp, der er det skinnlue som gjelder. Her jeg bor nå blir det ikke kaldere enn minus fem, så kan kanskje funke. 🤷‍♀️

0 grader til max minus 10

Skrevet

Den hadde ikke holdt i vinterklimaet her. Du må jo nesten se an forholdene der du bor. En vinterlue i Mandal og en vinterlue på Røros er to forskjellige ting. 

Anonymkode: 0a527...186

• Liker 4
Skrevet
Albbas skrev (1 time siden):

Holder helt gint i minus tjue den 

Skrevet

Vi bruker ullfleece fra Nøstebarn de kaldeste dagene. 

Anonymkode: f553e...013

Skrevet

Den fungerer supert for barn som lett klør av ull. De få dagene det er minus 20 tar vi en større ullue utenpå, eller de har på hette. 

Anonymkode: 78f24...f04

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Den hadde ikke holdt i vinterklimaet her. Du må jo nesten se an forholdene der du bor. En vinterlue i Mandal og en vinterlue på Røros er to forskjellige ting. 

Anonymkode: 0a527...186

I Mandal er det ofte vinden som er verst.

Anonymkode: 7d198...4f4

Skrevet

Den har holdt fint til mitt barn i Oslo. Han har i tillegg atopisk eksem, så passer perfekt med bomull innerst.

Anonymkode: a94b9...e39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...