Gå til innhold

Tar helgepappaen de største kostnadene ved å ha barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satsene er skyhøye. Hva dekker egentlig mor av dette??

Anonymkode: 06570...e41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den største «kostnaden» de tar er å være så lite sammen med barna sine. 

• Liker 35
  • Nyttig 6
Skrevet

Aner du hva det koster å ha barn?

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilke satser? 

Anonymkode: 257bf...c97

Bidragssatsene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Satsene er skyhøye. Hva dekker egentlig mor av dette??

Hva i all verden er det du prater om? Hvilke "satser" er det du prater om og hva er det du mener at mor skal dekke?

Anonymkode: f6c5e...811

• Liker 14
Skrevet
IDGAF skrev (1 minutt siden):

Aner du hva det koster å ha barn?

Ja, jeg har to barn selv. I en av de andre postene om bidrag, var det n som hadde delt satsene. Syns de er ekstremt høye.

Skrevet

Hahaha! Selvsagt ikke 

Anonymkode: f6f55...da4

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hahaha! Selvsagt ikke 

Hvorfor er det «hahaha»? 
jeg har barn selv, og hadde følt at jeg hadde FLÅDD far om han skulle ut med disse summene.

Skrevet

🤣🤣🤣🤣🙈

Anonymkode: cf0ef...79c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg får 2800 i mnd i bidrag. Jeg bruker langt mer i mnd for å si det sånn. Bhg, idrett, mat, alt av klær og utstyr står jeg for. Han har barnet annenhver helg og er fri til å jobbe masse ekstra. Han har kun hatt én ferieuke med barnet i år, alle mine har vært sammen med barnet. Hadde det ikke vært for samværet så hadde jeg ikke trengt bil.

Vil heller si at far kjøper seg billig unna.

Anonymkode: bcbb9...ecc

• Liker 23
  • Nyttig 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det «hahaha»? 
jeg har barn selv, og hadde følt at jeg hadde FLÅDD far om han skulle ut med disse summene.

Det blir vel beregnet slik at man betaler etter evne. Er du rik, ja så får det dryppe på ungene og x'en også, da.

Anonymkode: dec13...08e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Spørsmålet er antakelig om en forelder som har barna forholdsvis lite, men fortsatt en del, sitter igjen med høyere kostnad enn den forelderen som har barna mest.

Det kommer selvsagt an på flere forhold. Det mest sentrale er hvor aktiv samværsforelderen er i barnas liv. Mange kjøper og betaler for slikt bidraget egentlig skal dekke. Men da gjøres det av egen fri vilje.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det «hahaha»? 

Bidragssatsene er individuelle og basert på de enkeltes inntekt - både bidragsmottaker og bidragsgiver. Nav baserer seg på en standard for hva barn i ulike aldersgrupper koster, også deles kostnaden basert på inntekten til begge. Jeg har to tenåringer, far og jeg tjener begge middels men han litt mer enn meg. Jeg får ca 6000. I småbarnsårene hadde ikke far inntekt, og da fikk jeg noe over 2000 i bidragsforskudd fra Nav. 

Anonymkode: b3c76...941

• Liker 5
Skrevet

Helgepappaer aner ikke hva det vil si å "fø" et barn. I stede for å tro at mor blir rik av de usle kronene i bidrag, så gro heller litt baller og ta ansvar for de barna du har satt til verden. 

Anonymkode: a01a7...4c3

• Liker 17
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hahaha! Selvsagt ikke 

Hva er begrunnelsen?

Skrevet

Nei, samværsforeldre skummer fløten.

Anonymkode: 3278d...faf

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

Nei, altså. Si at helgeforelder betaler 5000,- i mnd. Det skal dekke husleie, strøm, mat, klær, fritidsaktiviteter, medisiner, frisør, sminke, toalettartikler, ukepenger, opplevelser, telefon, internett osv osv. Og den som har hatt en tenåring i hus vet at koster MYE mer en 10000 i mnd,- 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helgepappaer aner ikke hva det vil si å "fø" et barn. I stede for å tro at mor blir rik av de usle kronene i bidrag, så gro heller litt baller og ta ansvar for de barna du har satt til verden. 

Anonymkode: a01a7...4c3

Hvilke begrunnelse har du for utsagnet «de usle kronene»? Noen får ganske mye. 

Skrevet
BobbySocks skrev (2 minutter siden):

Nei, altså. Si at helgeforelder betaler 5000,- i mnd. Det skal dekke husleie, strøm, mat, klær, fritidsaktiviteter, medisiner, frisør, sminke, toalettartikler, ukepenger, opplevelser, telefon, internett osv osv. Og den som har hatt en tenåring i hus vet at koster MYE mer en 10000 i mnd,- 

Bidrag skal ikke dekke bolig. Begge foreldre må ha bolig.

• Nyttig 1
Skrevet
BobbySocks skrev (4 minutter siden):

Overhode ikke. Langt unna dette.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...