Dumpappen Skrevet 1. oktober 2023 #1 Skrevet 1. oktober 2023 Kjøpte nylig hus og la mye vekt på tilstandsrapporten. F.eks kjøkken fikk TG1 selv om det var fra år 2000. Kort fortalt så er det ett kjølehjørne som ikke passer ordentlig, får ikke åpnet skuffer, lister faller når jeg åpner skap, komfyren sitter løst, glipper både her og der. ventilator virker ikke, vasken var helt tett av jord!. Hvordan kan dette bli TG1? . Skulle også prøve boblebadekaret i går og da lakk det fra alle slangene og når jeg skulle tappe det ut lakk det fra røret bort til sluket, er ikke dette noe en takstmann burde ha funnet. Lurer på om det er mye annet han har oversett. Jeg har boligkjøper pluss forsikring, vet ikke om det hjelper. Mistenker at mange punkter er gitt feil TG, hva ville dere gjort?
enkefru Skrevet 2. oktober 2023 #2 Skrevet 2. oktober 2023 Sak om dette i Budstikka i dag, der en takstmann som selv skulle kjøpe ny bolig oppdaget feil. Klippet ut noe av det vesentlige i artikkelen: Feil i takstmenns tilstandsrapporter kan få store konsekvenser. Spesielt etter at en dom i Oslo tingrett fra juli, som nå er rettskraftig, sier at hele tilstandsrapporten skal anses som ugyldig om det kan påvises en feil i den. Det sier advokat Ketil Krohn Venås i Advokatfirmaet SGB AS, som har spesialisert seg på og jobbet med eierskiftesaker i over 20 år. – Blir hele tilstandsrapporten kjent ugyldig, vil det si at boligkjøperen har kjøpt uten å få opplyst boligens tilstand. Dermed kan kjøper kreve erstatning for alle feil og mangler ved boligen, selv de om sto korrekt beskrevet i tilstandsrapporten. Nyheter, Asker | Takstmann Truls oppdager mange feil og mangler på visninger: – Fader, jeg blir forbanna (budstikka.no) 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #3 Skrevet 2. oktober 2023 Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt og hør hva de mener, kanskje de sender en egen takstmann for å vurdere de forholdene du påpeker. Husk at reklamasjonsfristen er ganske kort: https://www.huseierne.no/alt-om-bolig/kjop-av-bolig/reklamasjon/ Anonymkode: ad9d8...474 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå