AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #1 Skrevet 1. oktober 2023 Må det være grov fysisk vold? Eller holder det med "mildere" fysisk vold, mye psykisk vold, han holder meg våken om natta, narkotikabruk, mye alkohol, alvorlige vrangforestillinger, bisarr oppførsel, sinne, drapstrusler, generelt mye drapsprat og hatefull prat om mer og mindre alt og alle? Og et kontrollbehov av en annen verden. Jeg blir ødelagt av dette, barnet blir ødelagt av dette. Men jeg vil ikke dra om resultatet er at jeg må sende barnet annenhver uke, og forholde meg i hverdagen til en barnefar det er fullstendig umulig å forholde meg til. En som vil benytte enhver anledning til å gjøre det vanskelig for meg. Og hva med det praktiske og juridiske? Hvordan få solgt bolig og fordelt penger og eiendeler når det er umulig å samarbeide? Hvordan få pakket tingene mine (og barnets), få sett på leiligheter mm når han ikke slipper meg av syne? Og risikerer dessuten at situasjonen eskalerer veldig ved et brudd? Er jeg trygg fra jeg annonserer bruddet til jeg er ute? Er jeg trygg etterpå? Hvem kan hjelpe meg? Vil jeg kunne få sykemelding mens dette pågår? Hvis ikke risikerer jeg økonomisk ruin. Og vær så snill, ikke skriv at jeg må komme meg bort for barnas skyld, det vet jeg. Det jeg ikke vet er hvordan jeg skal gå det til. Anonymkode: 40241...d3f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #2 Skrevet 1. oktober 2023 Dra til et krisesenter! Salg av bolig kan gjøres ved begjæring av tvangssalg om han ikke blir med på å selge! Anonymkode: 8da34...5ed 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #3 Skrevet 1. oktober 2023 Krisesenteret kan nok hjelpe deg med hvordan gå fram med advokat. Du kan risikere han blir mer voldelig når du drar derfor er det viktig at du har en plan, noen som kan hjelpe deg og barnet. Kan jo være du kan være på hemmelig adresse en periode. Det er jo en annen sak og krever og litt fra din side så han ikke finner deg. Viktigste er at dere begge er trygge. Anonymkode: dc5b3...f65 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #4 Skrevet 1. oktober 2023 Her bør du trå forsiktig, fordi han høres potensielt farlig ut. Har du noen i familien din du stoler på som kan hjelpe deg på vei? Kontakt iallefall krise senter. Og dra dit før di annonserer et brudd, så du er sikker på at du og barnet er i sikkerhet. Her bør også bv informeres, slik at han evnt ikke får ja barnet alene eller en periode. Av og til tenker jeg ute av syn ute av sinn ofte kan fungere. Så mulig du bør vurdere bare flytte langt unna. Det økerjo mulighet til at han ikke gidder samvær Anonymkode: 58067...65c
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #5 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Her bør du trå forsiktig, fordi han høres potensielt farlig ut. Har du noen i familien din du stoler på som kan hjelpe deg på vei? Kontakt iallefall krise senter. Og dra dit før di annonserer et brudd, så du er sikker på at du og barnet er i sikkerhet. Her bør også bv informeres, slik at han evnt ikke får ja barnet alene eller en periode. Av og til tenker jeg ute av syn ute av sinn ofte kan fungere. Så mulig du bør vurdere bare flytte langt unna. Det økerjo mulighet til at han ikke gidder samvær Anonymkode: 58067...65c Jeg har jo ikke lov å flytte langt unna uten å ha retten på min side. I utgangspunktet har han samme rett til barnet som jeg. Anonymkode: 40241...d3f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #6 Skrevet 1. oktober 2023 Uten bevis er det helt håpløst. Om narkobruk i det minste kan bevises, så kan det kanskje være nok? Aner ikke. Tviler.. Men påstand om psykisk vold osv. blir ikke tatt alvorlig. Anonymkode: c7b57...404
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #7 Skrevet 1. oktober 2023 Du må dokumentere så mye du kan, ta bilder, skriv ned og dokumenter alvorlige hendelser. Ta vare på melding og ta opp samtaler om du tør. Planlegg flukten sammen med profesjonelle, f.eks nærmeste krisesenter. Se på dinutvei.no. Anonymkode: a3ac8...8d9 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #8 Skrevet 1. oktober 2023 Advokat. Ikke hør på oss, hør på en advokat. Anonymkode: 7e753...4bd 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #9 Skrevet 1. oktober 2023 Krisesenter og advokat. Flott å ta i bruk krisesenteret for de kan veilede deg videre, da blir det og registrert at du har vært i kontakt med de, du må ikke reise ned for å få hjelp. Og alt må dokumenteres, ALT. Anonymkode: 75d1d...c11 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #10 Skrevet 1. oktober 2023 Stemmer i advokat! Har en venninne som har gått gjennom noe lignende, dog ikke fullt så ille. Det hadde ikke noe å si hva eksen hadde sagt eller gjort, for de skulle bare se framover, og hva som ble sagt/gjort ved et samlivsbrudd telte visst ikke, fordi han var i en krisesituasjon. 🙄 Anonymkode: abe1b...fe6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #11 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stemmer i advokat! Har en venninne som har gått gjennom noe lignende, dog ikke fullt så ille. Det hadde ikke noe å si hva eksen hadde sagt eller gjort, for de skulle bare se framover, og hva som ble sagt/gjort ved et samlivsbrudd telte visst ikke, fordi han var i en krisesituasjon. 🙄 Anonymkode: abe1b...fe6 😭😭 Anonymkode: 40241...d3f
regine Skrevet 1. oktober 2023 #12 Skrevet 1. oktober 2023 1. dokumenter, dokumenter, dokumenter. Skriv ned hva som skjer, ta bilder, ta lydopptak. Du har lov til det når du selv er med. Skriv også ned bakover i tid, med så nøyaktig dataoangivelse som du kan og husker. 2.ring/dra til krisesenter, de vet hva du bør gjøre. Dra gjerne dit også- MED barnet - dere kan faktisk bo der. 3.ta kontakt med advokat, en som har kunnskap om familie/barnerett og nei, det er ingen automatikk i at barnet MÅ være halve tiden her og der. Google barneloven og du vil se at det fortsatt er slikt at en har hovedomsorg og en har samværsrett. Med det du beskriver vil ikke far evne å ha barnet halve tiden. Det er også helt klart lov å ta med seg barnet og reise et annet sted, du må ikke ha fars tillatelse til det. Du bør ta med ungen og komme deg vekk snarest mulig. Ta med pass/bankpapirer etc, altså verdipapirer, så har du det du trenger. Det lar seg ordne, du og barnet kommer dere unna,men du må være sterkt og du må tro på at du kan endre situasjonen til deg og barnet. Ikke bry deg om foreldreansvaret i første omgang, det har ingenting å si for samværet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå