Gå til innhold

Dere med barn, har dere satt på varme hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere andre som også bor på Østlandet, har dere måtte begynne å sette på panelovner, varmepumpe, fyre i peisen eller lignende enda?

Anonymkode: e06ef...932

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 4d782...d47

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, er jo fortsatt sommertemperaturer ute og rundt 25 inne med vinduet åpent og ingen varme på. 

Anonymkode: 41c69...b14

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei, er jo fortsatt sommertemperaturer ute og rundt 25 inne med vinduet åpent og ingen varme på. 

H ordan får dere til å ha det så varmt inne når gradestokken viser 14 grader ute i Oslo nå? Handler det om boligens isoleringsevnen?

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Vi har satt opp varmekablene i alle rom nå, ikke mye men litt. Godt å ha litt lunk i gulvene når man står opp. 

Anonymkode: 0cdfd...047

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

H ordan får dere til å ha det så varmt inne når gradestokken viser 14 grader ute i Oslo nå? Handler det om boligens isoleringsevnen?

Bor i blokk med leiligheter på alle kanter, trenger ikke varme på midtvinters en gang. Og det skal bli veldig kaldt ute før vi en gang trenger å lukke vinduet. 

Skrevet

Ja. Sitter ikke inne og fryser og det merkes at det er blitt kjøligere på kveldene. Litt lunk på i varmekabler både på stue og bad. 

Anonymkode: 581e0...007

Skrevet

Ja. Varmepumpa går og det har den gjort en stund. Har vært flere frostnetter her. Er et gammelt og dårlig isolert hus, og veldig gulvkaldt (ja, vi skal pusse opp). 

Anonymkode: 478f0...2c3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja. Varme i gulvene og fyr i ovnen :) er - grader om natten og rundt 5-10 grader på dagen. Kommer jo snart snø🤭

Anonymkode: 9cad4...d89

Skrevet

Nei, det er fortsatt rundt 16-17 grader ute. Og 23-24 inne.

Anonymkode: 42686...744

Skrevet

Nei. Vi har varmepumpe og peis (samt varmekabler på bad), ingen panelovner eller annet. Har ikke satt på varme noe sted ennå. På ettermiddagen er det fremdeles så pass varmt at verandadøren står oppe noen timer så da er det ikke kaldt nok til å fyre. Stort sett blir varmepumpa slått på første gang i midten/slutten av oktober (fyre i peisen gjør vi ikke før det er så kaldt at varmepumpen ikke holder varmen alene). Vi bor i et gammelt hus fra 1959 så kan ikke skryte på oss noen voldsomt god isolasjon heller. 

Skrevet

Bor på Sørlandet og her er det flere som har begynt å fyre. Har på varmekablene på badet og en panelovn går litt av og på. Når sola står på er det ikke nødvendig. Bor i gammelt og dårlig isolert hus. 

Anonymkode: ad96b...fdb

Skrevet

Altså, varmepumpa står på 20 grader omtrent hele året, også nå. Trenger ikke å sette på ekstra. 

• Liker 1
Skrevet

Nei. Setter aldri på varme før jeg MÅ. Siste år var det 1. november. Men da var det bra kaldt på badet når vi sto opp 🙈 

i år har det vært varmere og har ikke engang fyrt i peisen enda. ☺️ 

deilig!

Håper jeg greier å vente med å sette på varme til 1/11 i år også

Anonymkode: 46ef3...155

Skrevet

Nei, er vel 2 dager siden jeg brukte AC sist...

Skrevet

Ja, har satt på varmen på badet. Nå er det jeg som fryser mest her i huset, ikke ungen.

Anonymkode: e520f...b13

Skrevet

Bor på Vestlandet og leier privat i kjeller , vi har hatt regn og vind! Jeg har ingen varme på pga dyr strøm, går inne med strikkelabber, 2 ullgenser og cardigan, ullpledd i sofa! Datteren min har ikke sagt noe ennå, men hun ligger for det meste under dyna sin på rommet når hun er der med chromebook og snakker med venner etc.. katten ligger oppå meg eller inne i sengen med hun, maow!

Anonymkode: d2856...0e6

Skrevet

Har ikke hjemmeboende barn lenger, men har satt på varmen 😅

• Liker 1
Skrevet

Bor utenfor Drammen. Vinduet står åpen frem til kveld. Ellers varmt og deilig. Bruker kun en litem varmeovn for å tørke klær ellers ikke noe. 

Har det hvert sol og huset vårt er fra 1970 tallet. Ikke godt isolert i det hele tatt. 

Setter på varmen når den er under 10 grader på morgenen. 

Anonymkode: e4ed1...8cc

Skrevet

Ja. Satt på én panelovn i stuen. De har termometer så tenker å sette på nr to også. 

Varmekabler på badet. 

Venter med soverommet, blir fort varmt der når man sover

Anonymkode: d0983...60f

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...