Gå til innhold

Har ikke overgangssko, ta med vintersko etter høstferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet har noen vanlige joggesko, ellers bare gummistøvler.

Ser barnehagen kler barnet for det meste i gummistøvlene, jeg ønsker ikke at barnet skal bruke de som hverdagssko da de er klamme og tyngre å gå i.

Er det for tidlig å sende med noen lette vintersko med ullfor etter høstferien?

Det er ned mot 8 grader her jeg bor når de er ute på formiddagen. På ettermiddagen kan det være opp mot 16 grader, men det føkes ikke så varmt. 

Kan kjøpe overgangssko, men de vil jo knapt bli brukt noen få uker før vinterskoene må frem eller det regner og de uansett må bruke gummistøvler. 

Anonymkode: 68d98...ba2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legge til at jeg mistenker barnehagen ikke tar på barnet joggeskoene fordi det er lisser og ikke bårrelås på de. 

Tror ikke de gidder, samme med at de ikke tar på tøflene igjen etter de har vært ute selv om tøflene bare er å stikke foten oppi. Er en på 1 år. 

Skrevet

Anbefaler borrelås på småbarn og overgangssko. For varmt med vintersko nå.

Anonymkode: 4307f...c5f

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Anbefaler borrelås på småbarn og overgangssko. For varmt med vintersko nå.

Anonymkode: 4307f...c5f

De eneste skoene vi fikk på barnet da vi kjøpte dem var med lisser. For bred fot og høy vrist til noen andre. 

Skrevet

Anbefaler heller Dock Boots ! 

Anonymkode: 0b7c2...8d9

• Liker 2
Skrevet

Og hvorfor vil du at ungen skal gå med innesko? Det er jo ikke bra for de små føttene :) Beste er å gå uten sko så mye som mulig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kan legge til at jeg mistenker barnehagen ikke tar på barnet joggeskoene fordi det er lisser og ikke bårrelås på de. 

Tror ikke de gidder, samme med at de ikke tar på tøflene igjen etter de har vært ute selv om tøflene bare er å stikke foten oppi. Er en på 1 år. 

Ikke gidder 🤪 Herlig syn på de som er sammen med ungen din (og 13 andre unger) hver dag. 

Anonymkode: aadb3...b84

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Og hvorfor vil du at ungen skal gå med innesko? Det er jo ikke bra for de små føttene :) Beste er å gå uten sko så mye som mulig. 

Det er skinntøfler, ønsker det ikke, men barnehagen anbefalte det. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ikke gidder 🤪 Herlig syn på de som er sammen med ungen din (og 13 andre unger) hver dag. 

Anonymkode: aadb3...b84

Men det er jo det som er fakta. Tar ikke lang tid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Anbefaler heller Dock Boots ! 

De er så tunge for de minste. Klamme også. Blir for varmt når det er varmt. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De er så tunge for de minste. Klamme også. Blir for varmt når det er varmt. 

Vintersko er varmere og klammere enn Dock Boots 😂😂

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Har du tenkt tanken at kanskje ettåringer liker å leke med de skolissene... min anbefaling er å spørre de som er  med banet i barnehagen hva de synes er lurest...

Anonymkode: 6cc00...351

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vintersko er varmere og klammere enn Dock Boots 😂😂

Nei, disse har som nevnt ullfor og det er varmeregulerende, ellers myk såle og ikke tykke og klumpete, det er vintersko ikke vinterstøvler. 

Ser at de som selger dem på finn.no kaller de overgangssko/vintersko. 

Skrevet

Har du tenkt tanken at kanskje ettåringer liker å leke med de skolissene... min anbefaling er å spørre de som er  med banet i barnehagen hva de synes er lurest...

Anonymkode: 6cc00...351

Jeg bruker jo de samme skoene hjemme og barnet leker ikke med lissene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, disse har som nevnt ullfor og det er varmeregulerende, ellers myk såle og ikke tykke og klumpete, det er vintersko ikke vinterstøvler. 

Ser at de som selger dem på finn.no kaller de overgangssko/vintersko. 

Overgangssko og vintersko er ikke det samme. Det er ullsåler i Dock Boot sine også (de skal følge med når man kjøper de). Dock Boots er termostøvel, de er laget i neopren og beregnet på all slags vær mellom -15 til +15… Har solgt noen par for å si det sånn. 

• Liker 2
Skrevet

Overgangssko og vintersko er ikke det samme. Det er ullsåler i Dock Boot sine også (de skal følge med når man kjøper de). Dock Boots er termostøvel, de er laget i neopren og beregnet på all slags vær mellom -15 til +15… Har solgt noen par for å si det sånn. 

Men hvorfor er de bedre enn feks cherrox med ullfor?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men hvorfor er de bedre enn feks cherrox med ullfor?

Cherrox er veldig store og klumpete på små bein..  De er heller ikke beregnet til å bruke på vinteren (anbefaler heller ikke Dock Boot når det er som kaldest altså). 

Anbefaler Overgangssko på høsten, Dock Boots når det begynner å bli litt slapsete og kjølig, og Vintersko på vinteren.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Cherrox er veldig store og klumpete på små bein..  De er heller ikke beregnet til å bruke på vinteren (anbefaler heller ikke Dock Boot når det er som kaldest altså). 

Anbefaler Overgangssko på høsten, Dock Boots når det begynner å bli litt slapsete og kjølig, og Vintersko på vinteren.

Dock bootsene er ikke noe mindre klumpete og tunge enn noen lette cherrox, heller tvert i mot, har du kjent på de nye med luftbobler inni som gjør dem både varme og lette?

• Liker 1
Skrevet

Overgangssko! Kjøp de litt store så kan du bruke dem i overgangen mellom vinter/ vår også:) 

Anonymkode: 6c1d4...6cd

• Liker 2
Skrevet

Skulle til å svare deg helt til du kom med den "gidder ikke" kommentaren. Da kjente jeg bare at, nei, det gidder jeg ikke!:p

Anonymkode: 118e8...625

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...