Gå til innhold

Hvordan arter din panikkangst seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva hjelper deg gjennom det? Har noen funnet gode måter å håndtere/behandle det på?

(Det er snakk om en litt uspesifikk angst, ikke konkret som sosial angst, fobier o.l.)

Anonymkode: 471c7...f11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg hatt det i mange år og dermed klarer jeg nå å stoppe det i de fleste tilfeller.

Økt puls og hyperventilering begynner det med. Og i dag stopper det der, da setter jeg meg ned og puster kontrollert. Eller går ut av situasjonen når jeg merker økt puls.

Pulsklokke hjalp meg veldig til å få kontroll.

Anonymkode: 9a307...6fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og hva hjelper deg gjennom det? Har noen funnet gode måter å håndtere/behandle det på?

(Det er snakk om en litt uspesifikk angst, ikke konkret som sosial angst, fobier o.l.)

Anonymkode: 471c7...f11

Hva medier du? Panikkangst er en egen angstdiagnose.

Anonymkode: 6815e...385

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir så stressa at hodet ikke klarer å tenke én tanke av gangen, så det blir bare kaos i topplokket. Så tyter svetten ut av omtrent hver kvadratcentimeter på hele kroppen, hjertet banker, og det føles som at jeg skal svime av. Blir også forferdelig løs i magen. 

Måten jeg takler det på er enten å bare holde ut, fokusere på pusten (typisk i situasjoner som på en buss, i kassakøen i butikken osv. Der jeg kan komme meg vekk etter en liten stund, liksom.)

Eller jeg må stikke av. Typisk i situasjoner som f.eks familieselskap, da kan jeg sitte på do i ti minutter, eller gå en runde i nabolaget. Eller jeg må dra hjem om det er mulig. 

Det kan også hjelpe å ta noen knebøy.

Noen ganger henger angsten i over flere dager, vet ikke om det da kan kalles panikkangst. Men da behøver jeg beroligende, MYE hvile, ro, søvn og regelmessige måltid for å "komme meg ut av det"

Anonymkode: 06560...460

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva medier du? Panikkangst er en egen angstdiagnose.

*mener

Skrevet

Jeg fokuserer kun på pusten for å prøve å få kontroll. Pulsen dundrer avgårde, sidesynet forsvinner og det kjennes ut som om jeg skal besvime. Jeg hater det!! 

Anonymkode: 356b9...639

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...