AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #41 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Som barnehagelærer bør jeg vel nesten ikke skrive dette, men... Tøfler og Innesko er noe herk. Ja, det er lurt å ha i tilfelle brannalarmen går, men hvor ofte skjer det? 2 ganger i året, skjer det her, og da vet vi det på forhånd. De sitter mye på gulvet og bruker kroppen til mye der tøfler er i vegen! De som faktisk fungerer er slike myke skinntøfler, hvis dere vet hva jeg mener, men de blir jo uansett våte på bena om det regner eller er snø! Snø er det forsåvidt aldri når alarmen går her.. Og er det ikke bare til å bytte sokker etterpå? Men vi MÅ visst ha det. Det er bestemt høyere oppe tror jeg. Her også kan vi glemme å ta på etter soving feks. De går også fort av under lek. Kanskje dette er noe su kan ta seg av?🤔 Anonymkode: 36546...4e1 Øvelse er en ting, reell brann noe helt annet og da kan det være snø eller høljeregn. Jeg er også i barnehage og vi øver av og til på dette for at ungene skal være forberedt om det skjer en krisesituasjon (noe vi håper aldri skjer). Øvelsene er personalet forberedt på, men vi er ikke så nøye på bruk av innesko eller tøfler utenom dette. Ikke gunstig for føttene å ha tette sko på en hel dag. Anonymkode: d6cb3...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #42 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Som barnehagelærer bør jeg vel nesten ikke skrive dette, men... Tøfler og Innesko er noe herk. Ja, det er lurt å ha i tilfelle brannalarmen går, men hvor ofte skjer det? 2 ganger i året, skjer det her, og da vet vi det på forhånd. De sitter mye på gulvet og bruker kroppen til mye der tøfler er i vegen! De som faktisk fungerer er slike myke skinntøfler, hvis dere vet hva jeg mener, men de blir jo uansett våte på bena om det regner eller er snø! Snø er det forsåvidt aldri når alarmen går her.. Og er det ikke bare til å bytte sokker etterpå? Men vi MÅ visst ha det. Det er bestemt høyere oppe tror jeg. Her også kan vi glemme å ta på etter soving feks. De går også fort av under lek. Kanskje dette er noe su kan ta seg av?🤔 Anonymkode: 36546...4e1 Brannalarmen går aldri i vår bhg heller og inneskoene har vært lite brukt. Helt til brannalarmen plutselig gikk midt på vinteren. Det var nesten minus, snøslaps og kaldt. Barna måtte løpe ut i bare sokker. Det var falsk alarm, teknisk feil Anonymkode: bd28f...17b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #43 Del Skrevet 1. oktober 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Vil du gå med tøfler en hel arbeidsdag? Jeg hadde fått fnatt. Anonymkode: e9705...499 De fleste voksne går med sko på jobben hele dagen uten problemer. Tøfler er jo myke. Jeg ville ikke likt å gå rundt i sokkelesten på jobben og tråkket på alt mulig rart og kanskje blitt våt på sokkene. For meg er det mest at barnet sklir mye når han går med bare sokker som er problemet da. Fordi han løper mye og er vant til å gå barbeint hjemme (som er litt uhygienisk i barnehagen). Hender jeg tar på sokker med antiskli men synes det virker ubehagelig å ha i sko ute... Anonymkode: d8cc0...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #44 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vil du gå med tøfler en hel arbeidsdag? Jeg hadde fått fnatt. Anonymkode: e9705...499 Jeg går med innesko hele arbeidsdagen,ja,bortsett fra når vi er ute. Jobber i barnehage. Alternativet er å gå i sokkelesten eller rene joggesko,som ikke er brukt ute. Får vondt i beina av å gå i sokkelesten,i tillegg til våte sokker. Joggesko syns jeg blir for varmt og tett. Går i slippers inne på jobb. Hva har du på deg hele arbeidsdagen? Anonymkode: 62468...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 1. oktober 2023 #45 Del Skrevet 1. oktober 2023 Hos oss er gulvene så glatte (fordi vaskerne bruker slike maskiner som polerer overflaten og holder skitten unna) at bare sokkelesten når toddleren får fart i beina er direkte farlig. Neida, vi skal ikke løpe inne, men de små beina trenger omtrent bare en meter før de er oppe i ganske god fart - så såpass rekker de før vi er der og stopper dem. Jeg foretrekker myke skinntøfler. Små barn kravler overalt, og det er bedre å bli tråkket på, få en fot i fjeset etc når det ikke er hard såle. I tillegg blir det mer natulig og mer likt barfot for foten. Et tips: rubb de opp under med litt sandpapir innimellom, for skinn har en tendens til å bli glatt der det slites mest. Når de blir eldre kan de godt ha sandaler eller andre innesko med hard såle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #46 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tar heller en ekstra forkjølelse dersom de tilfeldigvis skulle få en uvarslet brannalarm som gjør at de må ut i sokkelesten, enn å skade små føtter under utvikling med sko døgnet rundt. Anonymkode: 0d376...1c1 Me2😊 Anonymkode: 1b4db...aaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #47 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Syns dere tar litt lett på dette med brann. Heldigvis skjer det ikke ofte,men det kan skje midt på kaldeste vintern, med 25 kuldegrader. Og er det brann,og ikke øvelse,får man ikke gått inn igjen i bygningen. Det finnes myke innesko,som er enkle å ta på. Anonymkode: 62468...6b9 Ligger barnehagen slik til at det er umulig å ta barna inn et annet sted, bør de vel strengt tatt aldri ta av ytterdressen om vinteren... 25 blå er raskt et problem enten de har sko eller ei. Jeg jobbet i barnehage i samme bygg som studentboliger. Studenter er håpløse svimer som svir pizzaen greit over gjennomsnittlig hyppig og vips går alarmen. Tøffelmangel var virkelig aldri noe stress. Det vil helst gå helt greit. Anonymkode: b1df3...0fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #48 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det hadde jeg som foreldre syntes var kjipt hvertfall. Og så er det ikke, om du tror det, slik at man kan gå inn i barnehagen igjen om det blir brann. Da må man enten gå til et annet trygt sted eller vente til man evt blir henta, og er det da gunstig å gå uten noe på beina. Tenk litt realiteter er lurt iblandt. Anonymkode: ebd06...a9b Altså, med mindre barnehagen ligger langt borti gokk i skogen så finnes det som regel et sted man kan gå inn. En idrettshall, bolighus , skole osv. Jeg vil ikke ødelegge føttene til barna mine ved at de skal gå med sko 8 timer i strekk hver dag… Det er frarådet , av en god grunn. Har du noen gang hørt om et barn som måtte amputere beina pga frostskader fordi brannalarmen gikk i barnehagen? Ikke jeg, å jeg har heller aldri opplevd brann i barnehage. Har jobbet i 5 forskjellige… Ambulanse og brannmannskap har varmetepper og varme folie til slike nødsituasjoner, det går nok helt fint😊 Man må veie risikoen opp mot hverandre. Hvor sannsynlig er det at det blir en brann i barnehagen og den skjer i åpningstiden når barna er der, og det er midt på vinteren og de befinner seg i tillegg inne uten skotøy på når det skjer? Veldig liten risiko. Hvor stor er risikoen for at barna tar skade av å gå med sko 8 timer om dagen fra de er 1 - 5 år, veldig mye større. Anonymkode: 1b4db...aaf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoidberg Skrevet 2. oktober 2023 #49 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Brannalarmen går aldri i vår bhg heller og inneskoene har vært lite brukt. Helt til brannalarmen plutselig gikk midt på vinteren. Det var nesten minus, snøslaps og kaldt. Barna måtte løpe ut i bare sokker. Det var falsk alarm, teknisk feil Anonymkode: bd28f...17b Jada, det måtte vi også en gang. En gang på de 10 årene jeg har jobbet der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #50 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Du romantiserer dette og kan ikke tenke deg hvordan det er . Traumatisk og kaotisk og så skal barna gå rundt uten sko? Anonymkode: ebd06...a9b Barna overlever nok Anonymkode: febd6...2bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #51 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg går med innesko hele arbeidsdagen,ja,bortsett fra når vi er ute. Jobber i barnehage. Alternativet er å gå i sokkelesten eller rene joggesko,som ikke er brukt ute. Får vondt i beina av å gå i sokkelesten,i tillegg til våte sokker. Joggesko syns jeg blir for varmt og tett. Går i slippers inne på jobb. Hva har du på deg hele arbeidsdagen? Anonymkode: 62468...6b9 Sokkee Anonymkode: febd6...2bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #52 Del Skrevet 2. oktober 2023 I vår barnehage bruker ingen tøffler Anonymkode: 1e52f...f5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #53 Del Skrevet 2. oktober 2023 Jeg vokst opp med tøfler/innesko/hussko hva enn det kalles her. Synes det er helt normalt å bruke andre sko inne og ikke bare gå i sokker. Hvorfor lage en stor problem ut av det og ikke bare kjøpe noe barnehagesko? Anonymkode: 32f39...755 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #54 Del Skrevet 2. oktober 2023 Hos oss er det ikke gulvkaldt og det er god gulvvarme i hele bygget, men de anbefaler likevel innesko i tilfelle de må evakuere. I barnehagen vår blir alle småbarna levert med innesko på og de ansatte tar dem på etter soving og utelek, men barna tar dem ofte av selv. Min skal egentlig ha på innesko hele tiden pga. hypermobile ledd, men det hender at han ikke har dem på ved henting fordi de har gitt opp å jage han for å få dem på igjen. 😛 Anonymkode: 35dc3...fd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #55 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg vokst opp med tøfler/innesko/hussko hva enn det kalles her. Synes det er helt normalt å bruke andre sko inne og ikke bare gå i sokker. Hvorfor lage en stor problem ut av det og ikke bare kjøpe noe barnehagesko? Anonymkode: 32f39...755 Fordi det ikke er bra for føtter i best, foten skal utvikle seg naturlig. Ungen skal også ha best mulig naturlig kontakt med underlaget for utvikling av motorikken. Anonymkode: f2a67...9e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #56 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi det ikke er bra for føtter i best, foten skal utvikle seg naturlig. Ungen skal også ha best mulig naturlig kontakt med underlaget for utvikling av motorikken. Anonymkode: f2a67...9e3 Føtter i vekst* Anonymkode: f2a67...9e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #57 Del Skrevet 5. oktober 2023 Nei Mine ble aldri brukt av barna Anonymkode: e5c4d...e9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #58 Del Skrevet 6. oktober 2023 Her MÅ vi ha innesko/tøfler tilgjengelig, men bhg bruker dem aldri. Dvs, de bruker dem den uken de vet det skal være brannøvelse Og det er nettopp pga brann de må ha innesko. Men altså, den gangen brannalarmen gikk og det ikke var planlagt, var jo ikke inneskoene på (som vanlig), og da endte eldstegutten min opp med å stå i bare sokkelesten ute i sørpe og 2 grader... minstemann var så liten at han ble holdt av en ansatt som hadde armene ledig akkurat da. Anonymkode: 32650...17f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #59 Del Skrevet 6. oktober 2023 De fleste har vel uansett på ullsokker om vinteren, så den ene gangen de må ut pga brannalarm så går det fin alikevel da ull holder på varmen selv når det er vått. Så får man heller bytte sokker når man kommer inn igjen. Anonymkode: f2a67...9e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #60 Del Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): De fleste har vel uansett på ullsokker om vinteren, så den ene gangen de må ut pga brannalarm så går det fin alikevel da ull holder på varmen selv når det er vått. Så får man heller bytte sokker når man kommer inn igjen. Anonymkode: f2a67...9e3 Altså, nei.. Ull holder ikke varm på beina om du står i bare sokkelesten i sørpe eller snø. Anonymkode: 32650...17f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå