AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #21 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er ofte vått på gulvet i garderoben, kaldt på beina om vinteren når man har vært ute, sklir ikke på gulvet og når man skal løpe ut i forbindelse med brannalarm og blir ikke så skitten på sokkene Anonymkode: 3b5e4...b53 Og grus og sand på gulvet Anonymkode: ebd06...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #22 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Her tar de heller ikke på tøflene vi ble bedt om å ha med på de minste og jeg blir egentlig litt irritert av det. De blir så fort våte på beina (er jo bad inne med vask der barna vasker hendene selv, blir alltid vannsøl), det er glatt på gulvet noen steder på avdelingen (har sett barn skli og falle) og tenker også på det med brannalarm. Har lyst til å si at de skal ta på mitt barn tøfler men har ikke turt ennå, vi er jo nye og vil ikke være kravstor og kjip liksom... Vet at de har mye å gjøre men å ta på tøfler tar jo ikke lang tid, de har ikke spenner eller noe sånt, er bare å dra på (2-åringene klarer det sikkert selv, min på 17 mnd klarer det nesten selv men ikke helt ennå) Anonymkode: d8cc0...b7d Men tar du dem på om morgenen når du leverer barnet? Anonymkode: 819ed...fba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #23 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Som barnehagelærer bør jeg vel nesten ikke skrive dette, men... Tøfler og Innesko er noe herk. Ja, det er lurt å ha i tilfelle brannalarmen går, men hvor ofte skjer det? 2 ganger i året, skjer det her, og da vet vi det på forhånd. Du har ikke tenkt tanken på den dagen det virkelig KAN bli brann da? Brannøvelse er ikke for moro men for å øve i tilfelle det blir alvor. AnonymBruker skrev (7 timer siden): De sitter mye på gulvet og bruker kroppen til mye der tøfler er i vegen! De som faktisk fungerer er slike myke skinntøfler, hvis dere vet hva jeg mener, men de blir jo uansett våte på bena om det regner eller er snø! Snø er det forsåvidt aldri når alarmen går her.. Og er det ikke bare til å bytte sokker etterpå? Men vi MÅ visst ha det. Det er bestemt høyere oppe tror jeg. Her også kan vi glemme å ta på etter soving feks. De går også fort av under lek. Kanskje dette er noe su kan ta seg av?🤔 Anonymkode: 36546...4e1 Anonymkode: ebd06...a9b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #24 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det stod på utstyrslisten, så barnet har fått det med seg, men det har de sjeldent på inne når jeg henter, altså personalet har ikke tatt de på etter de har vært ute eller etter soving og lignende. Ingen andre barn har tøffler der. Alikevel anbefaler de det, jeg skjønner ikke hvorfor. Og hvorfor sier de ikke da i fra til de andre foreldrene? Det er ikke gulvkaldt der. Det er en småbarnsavdeling. Vurderer å droppe å kjøpe nye når disse er utvokst. De blir jo knapt brukt. Anonymkode: f2a67...9e3 Vi bruker det på vinteren så vi er klare når brannalarmen går Anonymkode: bbbab...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #25 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har ikke tenkt tanken på den dagen det virkelig KAN bli brann da? Brannøvelse er ikke for moro men for å øve i tilfelle det blir alvor. Anonymkode: ebd06...a9b Men er det nå verdens undergang om ungen blir våt og kald på beina den 0,0007 gangen en faktisk brann skjer i løpet av tiden i barnehagen? Anonymkode: b1df3...0fd 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #26 Del Skrevet 1. oktober 2023 Det første året leverte jeg alltid barnet med tøfler. Han hadde de aldri på når jeg hentet 😅 Ingen av de andre barna har tøfler på, så jeg droppet det i år. Anonymkode: 8b52f...971 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #27 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men er det nå verdens undergang om ungen blir våt og kald på beina den 0,0007 gangen en faktisk brann skjer i løpet av tiden i barnehagen? Anonymkode: b1df3...0fd Enig 😂 I alle dager. Anonymkode: e9705...499 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #28 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men er det nå verdens undergang om ungen blir våt og kald på beina den 0,0007 gangen en faktisk brann skjer i løpet av tiden i barnehagen? Anonymkode: b1df3...0fd Det hadde jeg som foreldre syntes var kjipt hvertfall. Og så er det ikke, om du tror det, slik at man kan gå inn i barnehagen igjen om det blir brann. Da må man enten gå til et annet trygt sted eller vente til man evt blir henta, og er det da gunstig å gå uten noe på beina. Tenk litt realiteter er lurt iblandt. Anonymkode: ebd06...a9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #29 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det hadde jeg som foreldre syntes var kjipt hvertfall. Og så er det ikke, om du tror det, slik at man kan gå inn i barnehagen igjen om det blir brann. Da må man enten gå til et annet trygt sted eller vente til man evt blir henta, og er det da gunstig å gå uten noe på beina. Tenk litt realiteter er lurt iblandt. Anonymkode: ebd06...a9b Ok, det tar fem minutter å kjøre fra jobb og hente barnet mitt om brannalarmen mot formodning skulle gå. Tror jaggu det går fint å være våt og kald i fem minutter. Anonymkode: e9705...499 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #30 Del Skrevet 1. oktober 2023 Våre barn bruker ikke tøfler i barnehagen. Det er mye fotproblemer i familien, så jeg har fått anbefalt at de er mest mulig barbeint. I tillegg klatrer de mye, så da trenger de å kunne føle med føttene. Om det er glatt med sokker går de bare uten sokker. Jeg har faktisk jobbet i barnehage og opplevd brann på småbarnsavdeling, om vinteren. Det var faktisk ikke noe stort problem at så få hadde på seg tøfler. Det viser seg at veldig få småbarn er villige til å gå eller stå så mye selv når slikt skjer, og samtidig kan en voksen fint bære 3 småbarn samtidig i en nødsituasjon. Anonymkode: 1ff6a...430 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #31 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok, det tar fem minutter å kjøre fra jobb og hente barnet mitt om brannalarmen mot formodning skulle gå. Tror jaggu det går fint å være våt og kald i fem minutter. Anonymkode: e9705...499 Du romantiserer dette og kan ikke tenke deg hvordan det er . Traumatisk og kaotisk og så skal barna gå rundt uten sko? Anonymkode: ebd06...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #32 Del Skrevet 1. oktober 2023 En annen ting er at gulv kan bli glatte når de er nypolerte. Og renholdere tar høyde for at folk har sklisikkert fortøy og ikke går rundt i sokkelesten og sklir. Ille nok med crocs! Anonymkode: ebd06...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #33 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du romantiserer dette og kan ikke tenke deg hvordan det er . Traumatisk og kaotisk og så skal barna gå rundt uten sko? Anonymkode: ebd06...a9b Du overdramatiserer det. Om situasjonen er så ille at det blir traumatisk er nok neppe mangelen på skotøy det barnet tenker på i ettertid. Dessuten så må du nesten vurdere kost/nytte her. Hvordan i all verden kan du forsvare at barnet skal gå med sko 7-8 timer per dag på grunn av den mikroskopiske sjansen for at brannalarmen går utenom øvelse, og dermed ofre fotens naturlige utvikling? Det er jo absurd. Anonymkode: e9705...499 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #34 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du overdramatiserer det. Om situasjonen er så ille at det blir traumatisk er nok neppe mangelen på skotøy det barnet tenker på i ettertid. Dessuten så må du nesten vurdere kost/nytte her. Hvordan i all verden kan du forsvare at barnet skal gå med sko 7-8 timer per dag på grunn av den mikroskopiske sjansen for at brannalarmen går utenom øvelse, og dermed ofre fotens naturlige utvikling? Det er jo absurd. Anonymkode: e9705...499 Nei Anonymkode: ebd06...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #35 Del Skrevet 1. oktober 2023 Syns dere tar litt lett på dette med brann. Heldigvis skjer det ikke ofte,men det kan skje midt på kaldeste vintern, med 25 kuldegrader. Og er det brann,og ikke øvelse,får man ikke gått inn igjen i bygningen. Det finnes myke innesko,som er enkle å ta på. Anonymkode: 62468...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #36 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei Anonymkode: ebd06...a9b Ånei 😂 Anonymkode: e9705...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #37 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du overdramatiserer det. Om situasjonen er så ille at det blir traumatisk er nok neppe mangelen på skotøy det barnet tenker på i ettertid. Dessuten så må du nesten vurdere kost/nytte her. Hvordan i all verden kan du forsvare at barnet skal gå med sko 7-8 timer per dag på grunn av den mikroskopiske sjansen for at brannalarmen går utenom øvelse, og dermed ofre fotens naturlige utvikling? Det er jo absurd. Anonymkode: e9705...499 Herregud,det er snakk om tøfler,ikke sånne kinesiske snøresko! Anonymkode: 62468...6b9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #38 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herregud,det er snakk om tøfler,ikke sånne kinesiske snøresko! Anonymkode: 62468...6b9 Vil du gå med tøfler en hel arbeidsdag? Jeg hadde fått fnatt. Anonymkode: e9705...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #39 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg tar heller en ekstra forkjølelse dersom de tilfeldigvis skulle få en uvarslet brannalarm som gjør at de må ut i sokkelesten, enn å skade små føtter under utvikling med sko døgnet rundt. Anonymkode: 0d376...1c1 Sover barna dine med sko?? Anonymkode: 62468...6b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #40 Del Skrevet 1. oktober 2023 Jeg tar på innesko når jeg leverer, men jeg ser jo på bildene de legger ut i appen at ingen av ungene i avdelingen har på innesko etter at de har vært ute for første gang den dagen. Dvs at min unge har på tøfler i ca en halvtime hver dag, hehe. Kommer ikke til å stresse med å kjøpe nye når hun vokser ut av de hun har nå. Min ettåring går forresten ikke ennå, så innesko eller ikke spiller liten rolle om brannalarmen skulle gå. Anonymkode: eefdd...645 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå