AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #1 Skrevet 1. oktober 2023 Og hvor lang tid tok det? Trenger ikke å høre om folk som kjøpte bolig på 80-tallet hvor verdien har mangedoblet seg nå. Anonymkode: c127a...3f3
c_buk Skrevet 1. oktober 2023 #2 Skrevet 1. oktober 2023 Hva legger du i mye? Fra fattigdom til middelklasse? Eller mye som i øvre middelklasse+? 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #3 Skrevet 1. oktober 2023 Når jeg gikk ut i jobb eter studiet, så bodde jeg fremdeles på hybel og fortsatte studentlivstilen min. Derfor klarte jeg å spare 20k i måneden helt uten problemer i en lengre periode. Jeg syntes BSU og tillegsproduktet til BSU strakk ikke til. Makset det ut på 1,5 måneder. Helt ubrukelig når en faktisk ønsker å spare ordentlig og raskt. Etter rundt 2 år har jeg spart rundt 550k i egenkapital og kjøpte en leilighet. Fikk meg bil og økte livstilen til der det er i dag. Bolig, fond og bolig utgjør en spareprosent på 76% per måned i dag. Om noen år er det nedbetalt og jeg ser etter et nytt objekt. Anonymkode: ba27e...1e4 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #4 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Når jeg gikk ut i jobb eter studiet, så bodde jeg fremdeles på hybel og fortsatte studentlivstilen min. Derfor klarte jeg å spare 20k i måneden helt uten problemer i en lengre periode. Jeg syntes BSU og tillegsproduktet til BSU strakk ikke til. Makset det ut på 1,5 måneder. Helt ubrukelig når en faktisk ønsker å spare ordentlig og raskt. Etter rundt 2 år har jeg spart rundt 550k i egenkapital og kjøpte en leilighet. Fikk meg bil og økte livstilen til der det er i dag. Bolig, fond og bolig utgjør en spareprosent på 76% per måned i dag. Om noen år er det nedbetalt og jeg ser etter et nytt objekt. Anonymkode: ba27e...1e4 Er du en karrer? Anonymkode: 6d1aa...c8f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #5 Skrevet 1. oktober 2023 Startet eget AS og hadde 100 % tro på det jeg drev med. Nå, snart 20 år senere, kan jeg med kalle meg millionær. Og jeg levde fra hånd til munn i mange, mange år. Penger gjør man ikke lykkelig, men det er veldig deilig og avslappende å slippe og tenke på om man har råd til å betale husleie eller telefonregningen. Anonymkode: 8d741...e22 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #6 Skrevet 1. oktober 2023 Da jeg flyttet for meg selv hadde jeg 15 000 på konto. I dag flere millioner. Jeg har rett og slett bare spart og spart, og tatt tiden til hjelp. Rundt en tredjedel kommer fra arv. For min del har jeg prioritert hobbyer som er viktig for meg, som reising. Mens jeg har levd enkelt og sparsommelig i hverdagen. Har alltid vært lavtlønnet. Ikke brukt en krone på alkohol og fest, aldri røykt, aldri hatt bil. Anonymkode: 920e5...53f 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #7 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg gjorde noen veldig smarte valg. Anonymkode: 1e867...c53
Knirke Skrevet 1. oktober 2023 #8 Skrevet 1. oktober 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Når jeg gikk ut i jobb eter studiet, så bodde jeg fremdeles på hybel og fortsatte studentlivstilen min. Derfor klarte jeg å spare 20k i måneden helt uten problemer i en lengre periode. Jeg syntes BSU og tillegsproduktet til BSU strakk ikke til. Makset det ut på 1,5 måneder. Helt ubrukelig når en faktisk ønsker å spare ordentlig og raskt. Etter rundt 2 år har jeg spart rundt 550k i egenkapital og kjøpte en leilighet. Fikk meg bil og økte livstilen til der det er i dag. Bolig, fond og bolig utgjør en spareprosent på 76% per måned i dag. Om noen år er det nedbetalt og jeg ser etter et nytt objekt. Anonymkode: ba27e...1e4 Du har jo ikke mye penger hvis du har lån… Men flink til å spare er du. Klapp, klapp.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #9 Skrevet 1. oktober 2023 Fra og være i en posisjon i 2020 som 24 åring hvor jeg måtte krangle med banke ang boliglån fordi inntekten var omlag 400 000 med lite utsikter om høyere inntekt. Til og ha økt lønnen med 350 000 siden den gang og utsikter for videre øking, på tre år. såklart gir det helt andre økonomisk forutsetninger hva angår videre sparing, velferd, bolig og liv forøvrig. Ingen lykke pille eller kivik fix, begynte å studere innen noe jeg viste ville gi meg avkastning ang lønn samtidig som jeg fortsatte å jobbe 100%. Etter et år gjorde jeg føste store lønnshopp og byttet arbeidsgiver, byttet så arbeidsgiver igjen nå og fått et til betydelig lønnshopp. Ingen millionær og det er jo ikke akkurat fabelaktig gøy å kjøpe bolig når renta er på topp. Men tjener et godt stykke over gjennomsnittet og har gitt meg selv gode forutsetninger resten av live samt spart opp nok ek til låne jeg nylig tok, kjøpt bolig ( i et marked som er bedre priset enn når jeg prøvde meg i 2020), investert e god del og lagt grunnlaget for en god portefølje, samt tilegnet meg kunnskap som folk er villige til å betale for uten at det har kostet meg annet en god arbeidsvilje, struktur og besluttsomhet. Alt i alt, det er fult mulig for folk flest og få til mye på kort tid. Ingen dans på roser, men fult mulig. Anonymkode: ea4f6...cf9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #10 Skrevet 1. oktober 2023 De første årene etter at jeg var ferdig med studier hadde jeg særdeles lite penger og usikker inntekt. Så jeg flytta dit jobbene var - til Finnmark. Bodde billig, jobba mye overtid, fikk avskrevet studielån og rimeligere skatt. Tjente godt noen år, bygget meg opp arbeidserfaring og en god buffer. Målet var hele tida å flytte sørover igjen, og nå har jeg en bolig på østlandet med lav belåningsgrad, god jobb og en grei buffer i bakhånd, og er ikke redd for rentehevinger. Anonymkode: d6301...ece
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #11 Skrevet 1. oktober 2023 Sluttet i Staten og begynte i det private. Det doblet lønna, og det føles godt på lommeboka. Dette er ikke en spesielt godt betalt jobb, men lønna i Staten var rett frem uanstendig. Anonymkode: dba6b...d7f 1 1
Gjest ti10 Skrevet 1. oktober 2023 #12 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da jeg flyttet for meg selv hadde jeg 15 000 på konto. I dag flere millioner. Jeg har rett og slett bare spart og spart, og tatt tiden til hjelp. Rundt en tredjedel kommer fra arv. For min del har jeg prioritert hobbyer som er viktig for meg, som reising. Mens jeg har levd enkelt og sparsommelig i hverdagen. Har alltid vært lavtlønnet. Ikke brukt en krone på alkohol og fest, aldri røykt, aldri hatt bil. Anonymkode: 920e5...53f Aldri brukt noen som helst penger på fest? Ikke i det hele tatt? Det synes jeg høres litt stusslig ut.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #13 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg og mannen har gått fra 0 til en formue på ca. 20 mill på rundt 15 år. Videre har vi en samlet inntekt på rundt 4 mill. + Vi prioriterte tidlig å komme oss på boligmarkedet. Foreldrene våre var kausjonist, men bidro aldri noe økonomisk utover det. Vi kjøpte en rimelig leilighet, totalrenoverte den (vi gjorde det meste selv) og solgte den med god gevinst noen år senere. Slik hold vi på over flere år med mange boligprosjekter før vi fikk barn, nå har vi slått oss til ro i drømmeboligen. + Gode utdanninger. + God karriere: jeg har satset på lederyrket og mannen har startet eget firma. Begge har jobbet hardt for å nå våre karrieremål. + Sparing: vi har alltid penger på lur. Vi sparer i fond, aksjer og høyrentekonto. Fra vi var 18 år frem til 21 år prioriterte vi å opparbeide oss egenkapital, under studiene jobbet vi knallhardt. Vennene våre prioriterte festing, jorda rundt reiser og andre ting. Jeg er glad vi var såpass fornuftige. Det er svært deilig å ha en romslig økonomi i midten av 30 årene. Vi arbeider mot å bli fullstendig økonomisk uavhengig, jeg for min del planlegger å trappe ned en eller annen gang i 40-årene. Anonymkode: 4c6f2...3f2 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #14 Skrevet 1. oktober 2023 Jobba 60-70 timer i uka i mange, mange år. Ofte mye jobb i deler av ferien også. Så ender man i en situasjon hvor man er så ettertraktet på grunn av sin erfaring, at det er vanskelig å trappe ned selv om man har råd til det. Anonymkode: b4afc...170 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #15 Skrevet 2. oktober 2023 Dere som har spart og jobbet så mye, har/hadde dere små barn? Anonymkode: c127a...3f3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #16 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere som har spart og jobbet så mye, har/hadde dere små barn? Anonymkode: c127a...3f3 Ja. Anonymkode: 2f632...58b
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #17 Skrevet 2. oktober 2023 Startet eget firma. Anonymkode: 157aa...a93 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #18 Skrevet 2. oktober 2023 Har tatt god utdannelse, bevist og ubevisst jobbet oss oppover, alltid spart så mye vi kan, nå sparer vi samlet rundt 500-600 000 i året i fond og aksjefond. Bruker penger på reiser og opplevelser men ikke opptatt av fine ting og klær. Investert i alle år i aksjefond og sekundærbolig. 3 barn og 18 mill i nettoformue samlet per i dag. Nå bor vi på landet og har begge millioninntekter. Anonymkode: ea8c8...9ac
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #19 Skrevet 2. oktober 2023 Når en leser svarene her,så høres det ut som de fleste på kvinneguiden er millionærer,noe som selvsagt bare er bløff. De som virkelig har mye penger sitter slett ikke å skryter av hvor mye de har her på kvinneguiden, det skal jeg love dere. De som HAR mye penger sier aldri hvor mye de har,mens de som ikke har mye,de liker å fremstå som vellykkede. Så konklusjonen er at her er det mange bløffmakere,selv om det er anonymt. Anonymkode: 42b99...b1c 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #20 Skrevet 2. oktober 2023 Peiset på med jobb, så mye jeg orket. Har levert bedre enn forventet/snittet/mine kolleger og dermed blitt prioritert ved individuelle lønnsforhandlinger over 10-15 år. Det (samt en god utdanning og en bransje hvor man kan oppnå god lønn) har gjort at jeg er der jeg er nå. Anonymkode: c97bd...0c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå