platypus Skrevet 1. oktober 2023 #1 Del Skrevet 1. oktober 2023 Influensere jeg følger legger ofte ut annonselenker man må klikke på for å få info om et produkt, typen: «stripete genser», eller «flere farger her». Av og til kan det være vanskelig å finne akkurat det produktet på en nettside. Får influenseren penger for at vi klikker oss inn, eller bare hvis vi kjøper via deres link? Jeg ønsker ikke å støtte influensere økonomisk, bare få info om produktet, så kan jeg evt vurdere å kjøpe uten at det er via deres annonselink. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mperle Skrevet 2. oktober 2023 #2 Del Skrevet 2. oktober 2023 Lurer på det samme.. Ofte så skriver de ikke noe om merke/butikk heller slik at man nødvendigvis «må» klikke på linken for å få vite mer info om produktet ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToneVie Skrevet 14. januar 2024 #3 Del Skrevet 14. januar 2024 platypus skrev (På 1.10.2023 den 10.01): Influensere jeg følger legger ofte ut annonselenker man må klikke på for å få info om et produkt, typen: «stripete genser», eller «flere farger her». Av og til kan det være vanskelig å finne akkurat det produktet på en nettside. Får influenseren penger for at vi klikker oss inn, eller bare hvis vi kjøper via deres link? Jeg ønsker ikke å støtte influensere økonomisk, bare få info om produktet, så kan jeg evt vurdere å kjøpe uten at det er via deres annonselink. Noen som vet? Jeg skjønner ikke den her helt. Du følger noen på sosiale medier. De viser deg en genser du synes er fin. La oss kalle det at du ble «influenset» til å kjøpe den. Men du vil ikke at vedkommende som viser det dette skal få de annonsekronene. Du vil heller finne linken selv? Du hadde kanskje ikke sett denne genseren uten at vedkommende tipset deg om den da. Men uansett så ønsker du ikke at vedkommende skal tjene noe på det, men du synes det er kjekt når noen gjør jobben med å vise deg et produkt? En ting er å hate reklame, eller ikke ønske å følge med på en slik konto. 😅 Men dette? Next level 👏 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 20. januar 2024 #4 Del Skrevet 20. januar 2024 platypus skrev (På 1.10.2023 den 10.01): Influensere jeg følger legger ofte ut annonselenker man må klikke på for å få info om et produkt, typen: «stripete genser», eller «flere farger her». Av og til kan det være vanskelig å finne akkurat det produktet på en nettside. Får influenseren penger for at vi klikker oss inn, eller bare hvis vi kjøper via deres link? Jeg ønsker ikke å støtte influensere økonomisk, bare få info om produktet, så kan jeg evt vurdere å kjøpe uten at det er via deres annonselink. Noen som vet? Når du trykker på lenken får du du spørsmål om å godta cookies (dette vinduet sperrer synet for nettsiden inntil du trykker godta/avvis. De alleralleraller fleste trykker godta uten å tenke mer over det. Det som da skjer er at du godtar at nettbutikken planter cookies på mobilen/nettbrettet/pcen din som blir lagret der i 3-6 mnd hvis du ikke selv sletter cachen i nettleser. Så om du 2,5mnd senere går inn på nevnte side og kjøper et annet produkt,får alikevel influenceren en % av kjøpet ditt. % er større om du handler via link,men de får uansett % pga cookies. Så man må enten slette chachen eller søke opp produktet selv via nettsiden og IKKE bruke lenker postet av influencere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToneVie Skrevet 20. januar 2024 #5 Del Skrevet 20. januar 2024 J.. skrev (6 timer siden): Når du trykker på lenken får du du spørsmål om å godta cookies (dette vinduet sperrer synet for nettsiden inntil du trykker godta/avvis. De alleralleraller fleste trykker godta uten å tenke mer over det. Det som da skjer er at du godtar at nettbutikken planter cookies på mobilen/nettbrettet/pcen din som blir lagret der i 3-6 mnd hvis du ikke selv sletter cachen i nettleser. Så om du 2,5mnd senere går inn på nevnte side og kjøper et annet produkt,får alikevel influenceren en % av kjøpet ditt. % er større om du handler via link,men de får uansett % pga cookies. Så man må enten slette chachen eller søke opp produktet selv via nettsiden og IKKE bruke lenker postet av influencere. Jeg skjønner prosessen, ikke noe problem med den. Men jeg tenker hvis du ikke ønsker å «støtte influencere» sånn så hvorfor følge dem eller faktisk bli påvirka til å kjøpe noe? For så å gå omvei kun for å ikke kjøpe igjennom dem. Da kan man jo kanskje bare tråle nettbutikker selv? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 24. januar 2024 #6 Del Skrevet 24. januar 2024 Oftest lages det affilliate-linker, dvs at influenseren klipper den originale linken ut og limer den inn i et program, feks MetaPic. Da genereres det en ny link som kan gjøre at dersom du klikker på linken eller kjøper varen etter å ha klikket på linken, så genereres det annonsekroner til influenseren. Jeg gjør som deg, om jeg ser noe jeg liker søker jeg det opp manuelt, så støtter man ikke denne typen "arbeid". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå