Gå til innhold

Kontroll av kjøretøy før oppkjøring - hva legges i det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har oppkjøring om to dager for 2. gang. Sist sto det at jeg hadde mangelfull kontroll av kjøretøy før start og ikke god nok sikring av bil. Hva skal jeg gjøre for å unngå det denne gang?

Anonymkode: 5544f...7c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke øvd på dette med kjørelæreren din??

Anonymkode: e3fed...29e

Skrevet

Sjekk lys, bremser, dekk i allefall. Og at varseltrekanten er med? Vet ikke helt hva de legger i sikring av bil, hadde ikke det på min oppkjøring i vikingtiden 

Anonymkode: 5824d...9c6

• 3 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.10.2023 den 9.05):

Jeg har oppkjøring om to dager for 2. gang. Sist sto det at jeg hadde mangelfull kontroll av kjøretøy før start og ikke god nok sikring av bil. Hva skal jeg gjøre for å unngå det denne gang?

Anonymkode: 5544f...7c0

Kontroll før kjøring består av å se at alle varssellamper slukker og en trykktest av bremsene (trykk bremsepedalen hardt inn i 3 sekunder og sjekk at den ikke siger inn).

Sikring av bil handler om hva du gjør når du parkerer. Når du parkerer skal du uoppfordret sikre bilen. Hvis bilen er manuell skal du skru av motoren, ha bilen i første (eventuelt revers hvis du liker å leve farlig) og med håndbrekket på. Du blir ikke bedt om å gjøre det, du skal selv gjøre det etter hver parkering o når prøven er ferdig.

Hvis bilen har automatgir putter du bilen i park, skrur på håndbrekket og skrur av bilen hver gang du parkerer.

Men ingen stryker på dette med mindre du går ut av bilen og den triller av gårde, du må ha gjort noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...