AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #1 Skrevet 1. oktober 2023 Det sies jo at man må avklare først, men jeg lurer på hva konsekvensen er hvis jeg hadde jobbet et annet sted i min ulønnede perm, uten at min nåværende arbeidsgiver vet? Vil arbeidsgiver få vite det feks via Nav eller noe? (At kollegaer feks hadde sett meg og sagt fra er svært lite sannsynlig 😅). Anonymkode: 63ab2...7d4
Brunhilde Skrevet 1. oktober 2023 #2 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg vil tro det kommer frem i arbeidsgiverregisteret?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #3 Skrevet 1. oktober 2023 Hvis arbeidsgiver er utbetaler deg lønn under permisjonen, vil de vite det fordi de ikke får like mye refundert fra nav. Noen arbeidsgivere har også retningslinjer på å jobbe for andre, mtp interessekonflikt. Anonymkode: 6ac53...a5c
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #4 Skrevet 1. oktober 2023 Brunhilde skrev (9 minutter siden): Jeg vil tro det kommer frem i arbeidsgiverregisteret? Arbeidsgiver har jo kun tilgang til egen informasjon der. Anonymkode: d78c7...f26
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #5 Skrevet 1. oktober 2023 Det kommer vel helt an på hvor du jobber. Jobber du for en konkurrent eller i en helt annen bransje? Om du feks til vanlig jobber som advokat og i din ulønnende permisjon tar vakter på et sykehjem kan jeg ikke tro at arbeidsgiver har noe problem med det. Jobber du i et annet advokatfirma derimot... Anonymkode: 1ecf4...1b1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #6 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvis arbeidsgiver er utbetaler deg lønn under permisjonen, vil de vite det fordi de ikke får like mye refundert fra nav. Noen arbeidsgivere har også retningslinjer på å jobbe for andre, mtp interessekonflikt. Anonymkode: 6ac53...a5c Tenk om det hadde stått i hovedinnlegget om det er snakk om lønner eller ulønnet permisjon. Det hadde vært noe, det… Anonymkode: 387c4...0be 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #7 Skrevet 1. oktober 2023 34 minutter siden, AnonymBruker said: Det kommer vel helt an på hvor du jobber. Jobber du for en konkurrent eller i en helt annen bransje? Om du feks til vanlig jobber som advokat og i din ulønnende permisjon tar vakter på et sykehjem kan jeg ikke tro at arbeidsgiver har noe problem med det. Jobber du i et annet advokatfirma derimot... Anonymkode: 1ecf4...1b1 Det er innen butikk. Det er ikke interessekonflikt i den forstand, siden det er på et annet sted. Greia er at jeg vet min arbeidsgiver hadde villet at jeg skulle ha jobbet der, men pga tid og kostnad med pendling er det ikke verdt det. (Noe arbeidsgiver hadde gitt en lang f i). Hadde kun vært snakk om få timer her og der og evt litt lørdagsjobbing, en plass i nærheten hvor jeg bor. Men spørsmålet er om han hadde fått vite det? Anonymkode: 63ab2...7d4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #8 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er innen butikk. Det er ikke interessekonflikt i den forstand, siden det er på et annet sted. Greia er at jeg vet min arbeidsgiver hadde villet at jeg skulle ha jobbet der, men pga tid og kostnad med pendling er det ikke verdt det. (Noe arbeidsgiver hadde gitt en lang f i). Hadde kun vært snakk om få timer her og der og evt litt lørdagsjobbing, en plass i nærheten hvor jeg bor. Men spørsmålet er om han hadde fått vite det? Anonymkode: 63ab2...7d4 Du kan aldr være sikker. Hvorfor gamble og risikere å miste jobben? Anonymkode: d27f0...727
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #9 Skrevet 1. oktober 2023 Det er vanlig i arbeidskontrakter at du ikke har lov til å jobbe andre steder uten å ha avklart med hovedarbeidsgiver først. Tenk litt på hva slags avtale du har og evt konsekvenser av at du bryter avtalen.. Anonymkode: aa99f...a50 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #10 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg antar at du har søkt skriftlig om permisjon, og da har du nok oppgitt en grunn til hvorfor du ønsket permisjon. Det kan vel få konsekvenser for deg om du bryter den avtalen. Til spørsmålet ditt, selvsagt kan arbeidsgiver få vite at du jobber under permisjonen. Noen kan se deg, tipse arbeidsgiver osv. Anonymkode: 32910...853
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #11 Skrevet 1. oktober 2023 42 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg antar at du har søkt skriftlig om permisjon, og da har du nok oppgitt en grunn til hvorfor du ønsket permisjon. Det kan vel få konsekvenser for deg om du bryter den avtalen. Til spørsmålet ditt, selvsagt kan arbeidsgiver få vite at du jobber under permisjonen. Noen kan se deg, tipse arbeidsgiver osv. Anonymkode: 32910...853 Det er ulønnet mammaperm ifbm manglende bhgplass. Som nevnt er det svært liten sannsynlighet at det blir oppdaget, siden jeg bor et annet sted enn feks kollegaer av meg bor. Jeg kjenner en jeg kanskje har mulighet til å jobbe litt for, og kunne tenkt meg å gjøre dette uten å blande inn arbeidsgiver. Han er dessverre typen til å skape problemer "bare for at", derav spørsmålet mitt. Kan man faktisk få sparken, eller er dette en påstand som bare blir slengt rundt? 😛 Anonymkode: 63ab2...7d4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #12 Skrevet 1. oktober 2023 Glemte å nevne at i kontrakten min står bare hva jeg er ansatt som, stilling, hvor osv. Ingenting annet, mtp kontraktsbrudd. Ts Anonymkode: 63ab2...7d4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #13 Skrevet 1. oktober 2023 Om du er i ulønnet foreldrepermisjon så er premissene for permisjonen at du skal ta deg av barnet. Dersom du da jobber for en annen arbeidsgiver i samme periode bryter du grunnlaget for hvorfor du har krav på permisjon og hvorfor den er innvilget. Du kan derfor risikere at permisjonsinnvilgelsen trekkes og at du får en advarsel. Det skal som regel mer til for å si opp en ansatt. Anonymkode: b41eb...746 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #14 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Glemte å nevne at i kontrakten min står bare hva jeg er ansatt som, stilling, hvor osv. Ingenting annet, mtp kontraktsbrudd. Ts Anonymkode: 63ab2...7d4 Men hva står det i skrivet du fikk om innvilget permisjon? Regner med at det ikke er gjort en muntlig avtale på dette. Anonymkode: 32910...853
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #15 Skrevet 1. oktober 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Men hva står det i skrivet du fikk om innvilget permisjon? Regner med at det ikke er gjort en muntlig avtale på dette. Anonymkode: 32910...853 Det er en muntlig avtale jo. Ts Anonymkode: 63ab2...7d4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #16 Skrevet 1. oktober 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Om du er i ulønnet foreldrepermisjon så er premissene for permisjonen at du skal ta deg av barnet. Dersom du da jobber for en annen arbeidsgiver i samme periode bryter du grunnlaget for hvorfor du har krav på permisjon og hvorfor den er innvilget. Du kan derfor risikere at permisjonsinnvilgelsen trekkes og at du får en advarsel. Det skal som regel mer til for å si opp en ansatt. Anonymkode: b41eb...746 Jeg tenkte å jobbe 2 eller 3 timer på slutten av arbeidsdagen (når far til barnet er hjemme fra jobb) og evt lørdag. Hvis jeg skulle jobbet der jeg er ansatt, så ville ca 1.5 time vært reis pluss kostnader med drivstoff og bom. Ikke mye vits med andre ord. Her er arbeidsstedet gåavstand ifra. Lurer faktisk på om jeg bare skal kjøre på, og heller spille dum om jeg skulle bli oppdaget. Men det er fortsatt en stund til, så jeg får tenke på til det evt er aktuelt 😄 Anonymkode: 63ab2...7d4
Brunhilde Skrevet 1. oktober 2023 #17 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tenk om det hadde stått i hovedinnlegget om det er snakk om lønner eller ulønnet permisjon. Det hadde vært noe, det… Anonymkode: 387c4...0be Det står jo faktisk, hvis du leser nøye
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #18 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er en muntlig avtale jo. Ts Anonymkode: 63ab2...7d4 Dette må du ha skriftlig. Useriøst fra arbeidsgiver med bare muntlig avtale. Anonymkode: c7336...e02 1
fru Alving Skrevet 1. oktober 2023 #19 Skrevet 1. oktober 2023 Hvis du er i ulønnet permisjon er det vel ikke noe i veien for å jobbe andre steder. Det er klart at det ikke ser helt godt ut men samtidig så ser jeg ikke at du gjør noe galt.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #20 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er en muntlig avtale jo. Ts Anonymkode: 63ab2...7d4 Virker veldig useriøst. Vet du om du har jobb når du er ferdig med permisjonen? Anonymkode: 32910...853
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå