AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #1 Skrevet 1. oktober 2023 Økonomi er jo viktig i et forhold. De fleste vil sikkert ikke investere for mye tid og følelser i en person som viser seg å være i bunnløs gjeld. Det kan også være greit å vite om den man dater er mangemillionær med svindyre vaner. Eller om vedkommende bare er en helt vanlig arbeidstaker med boliglån og studiegjeld. Så når i datingprosessen er det naturlig å avklare dette? Jeg er for øvrig ganske rik. Og synes det er greit å avklare dette tidlig, slik at daten forstår hvorfor jeg har de hobbyene jeg har. Det er ikke for å skryte. Anonymkode: a75e4...a85 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #2 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Økonomi er jo viktig i et forhold. De fleste vil sikkert ikke investere for mye tid og følelser i en person som viser seg å være i bunnløs gjeld. Det kan også være greit å vite om den man dater er mangemillionær med svindyre vaner. Eller om vedkommende bare er en helt vanlig arbeidstaker med boliglån og studiegjeld. Så når i datingprosessen er det naturlig å avklare dette? Jeg er for øvrig ganske rik. Og synes det er greit å avklare dette tidlig, slik at daten forstår hvorfor jeg har de hobbyene jeg har. Det er ikke for å skryte. Anonymkode: a75e4...a85 Siden du er « ganske rik « (litt usikker på hva du legger i det). Men jeg tror jeg ville holdt kjeft om det til forholdet er seriøst så du ikke blir utnyttet… Anonymkode: 52d9e...991 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #3 Skrevet 1. oktober 2023 Er enig med 991, kan være lurt å ikke åpne seg for fort om at du er ganske rik. Noen er slu. Samtidig forstår jeg at du sikkert vil vite nyttige ting om noens økonomi osv, men hva med å bare være deg først. Om hobbyene dine taler for segselv penge messig, så kan det jo være de legger to og to sammen og forstår du er økonomisk komfortabel? Spørre dem generelt rundt hva de ser for seg dagene skal gå til, hva de driver med nå, på måter du sikkert uansett gjør? Har du ønsker om å reise osv, for å se an livstil. Men om du liker direkte samtale om temaet kan du jo det å, det er opp til deg 😊 Anonymkode: 90d83...541
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #4 Skrevet 1. oktober 2023 Tja, når jeg mannen datet snakket vi ikke om summer eller sånt, men vi snakket mer om hvordan vi likte å ha det. Han f.eks at han aldri kunne ta opp gjeld for å kjøpe bil, noe jeg er helt enig i. Jeg med at jeg ville betale ned boliglånet raskt. Man kan lære mye om hverandre uten å måtte legge alt frem. Ikke minst se på vanene deres. Eksen shoppet hver helg. Mannen min handler kun klær når jeg tvinger han (en gang i året ca) fordi ting er hullete. Mannen er minimalist, det er jeg også, da skjønner man fort at man bruker ikke penger på dill, men man putter dem der de gjør en jobb. Tror ikke vi snakket om summer før vi flyttet sammen, eller mulig når vi forlovet oss, husker ikke helt. Men viktig å vite om det er gjeld ja. Anonymkode: c14f8...520 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #5 Skrevet 1. oktober 2023 Par måneder eller uker inn i det kansje? Men samtidig slikt kommer jo frem naturlig i kommunikasjonen. Jeg har bare datet min ett par uker men vet jo allerede hva han jobber med, at han eier leiligheten han bor i etc Han vet hva jeg jobber med at jeg leier, men at jeg eier en hytte. Og slik går jo samtalen videre etter som man blir kjent da ser man jo rammene for hverandres økonomi. Anonymkode: 812af...12a 1
Fremmed fugl Skrevet 1. oktober 2023 #6 Skrevet 1. oktober 2023 Etter 15 år, og 10 år som gifte (uten særeie), så har vi fortsatt ikke tatt den samtalen. Men vi har vel hatt en grei forestilling om hvor vi er økonomisk.
Daria Skrevet 1. oktober 2023 #7 Skrevet 1. oktober 2023 Mye sånt kommer vel fram av seg selv gjennom hva man sier og gjør eller, i alt fra vaner og klær til jobbsituasjon og bolig. Har du hobbyer det er åpenbart at koster en del, tar jeg for gitt at du har økonomi som tåler det. For meg er økonomi en privat sak, det er ikke noe jeg synes det er naturlig å diskutere. Skal man flytte sammen, bør man jo absolutt ta en skikkelig prat også om de økonomiske tingene, men det er ikke en diskusjon jeg ville vært komfortabel med å ha med en date. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå