Gå til innhold

Blir bankansatte imponert over hvor mye kunden har på konto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en del millioner stående i samme bank fordelt på høyrentekontoer, aksjefond, aksjer, sparekonto og brukskonto.

Det hender i blant at jeg kontakter banken for et eller annet. Som regel på telefon eller epost. Og som regel må den ansatte inn på min konto å se på ting og tang. Og jeg ser alltid for meg at kundebehandleren stusser over hvor mye penger jeg har og sier inni seg "wow".

Tror dere bankansatte fra tid til annen blir imponert over kunders kontoer?

Anonymkode: da3bf...cf1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymkode: 13290...dc7

Skrevet

Tviler jeg på. 

• Liker 6
Skrevet

Bare første gang de ser en kunde med mye på konto. Etter første gangen blir det like kjedelig som alle andre kunder.

Anonymkode: 181af...bc8

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Absolutt ikke, har jobbet i bank i 20 år. Har du høyere innskudd enn 2 mill i én bank bør du flytte overskytende til andre banker pga garantifondet.

Anonymkode: 3199d...5c8

• Liker 10
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en del millioner stående i samme bank fordelt på høyrentekontoer, aksjefond, aksjer, sparekonto og brukskonto.

Det hender i blant at jeg kontakter banken for et eller annet. Som regel på telefon eller epost. Og som regel må den ansatte inn på min konto å se på ting og tang. Og jeg ser alltid for meg at kundebehandleren stusser over hvor mye penger jeg har og sier inni seg "wow".

I så fall over hvor dum det går an å bli, går banken over ende sitter du igjen med 2 mill og resten er tapt..

Skrevet

Det er jo bare å spørre vedkommende bankansatt neste gang. Ikke kast bort tiden med å spørre oss ukjente og intetanende på KG.

Avslutt e-posten med å spørre "Ble du imponert over hvor mye penger jeg har? Vennlig hilsen ..."

Skrevet

Kan ikke skjønner hvorfor de skulle bli noe mer eller mindre imponert enn vanlige folk. Og vanlige folk kunne vel sjelden brydd seg mindre 

• Nyttig 1
Skrevet

Tja, jeg tror de blir mindre imponert enn det vanlige folk blir, i alle fall. De har jo full oversikt over historikken og vet derfor litt om hvordan pengene forvaltes. 

Jeg hjelper innimellom min alkoholiserte søster som lever på gjeldsordning med økonomien og vi har vært en god del turer innom banken, og er veldig positivt overrasket over hvor profesjonelle de ansatte er. Her er det snakk om noen som virkelig har sløst i alle retninger, men hun blir møtt med akkurat samme tone som jeg gjør når jeg kommer innom for å diskutere et lite ekstralån på min helt nedbetalte bolig til 11 mill. 

Anonymkode: 40441...9ca

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Absolutt ikke, har jobbet i bank i 20 år. Har du høyere innskudd enn 2 mill i én bank bør du flytte overskytende til andre banker pga garantifondet.

Anonymkode: 3199d...5c8

Har banken din planer om å slå seg konkurs, altså?

Hva med å hinte til hvilken bank det er? 🙂 

Anonymkode: 2101b...b4d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg blir vanligvis mer imponert når jeg ser hvor sykt  mye gjeld enkelte kunder har

Anonymkode: 62a06...be6

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er kunde i en liten lokalbank. Da jeg hadde lite penger ble jeg behandlet som dritt. Nå tjener både jeg og mannen svært godt, og vi ligger begge på inntektstoppen, nå er oppførselen smiskete og klein. Banksjefen er gjerne med viss vi skal ha møter, noe som aldri skjedde før vi hadde penger. 

Anonymkode: a8d90...c1d

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det handler ikke om at en bank planlegger å gå konkurs. Men ting skjer her i verden - og da er det fornuftig å ha forsikret seg rett. Det er derfor vi har noe som heter "Banksikringsfondet". Det sikrer innskudd opp til 2 millioner kroner. Ergo - skulle det uventede skje, at nettopp din bank går over ende, så har du trygghet for pengene dine, men bare inntil 2 millioner.

Jeg har fordelt mine penger etter det prinsippet: tilstrekkelig buffer til at det er noe å gå på i forhold til renter, slik at jeg slipper å flytte rundt på pengene for ofte. For å få det til, har jeg pengene i 3 ulike banker.

Aksjefond er ikke sikret. 

Anonymkode: f2f46...dd2

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er kunde i en liten lokalbank. Da jeg hadde lite penger ble jeg behandlet som dritt. Nå tjener både jeg og mannen svært godt, og vi ligger begge på inntektstoppen, nå er oppførselen smiskete og klein. Banksjefen er gjerne med viss vi skal ha møter, noe som aldri skjedde før vi hadde penger. 

Anonymkode: a8d90...c1d

Kjenner igjen den 😅 Husker i gamle dager som fattig student, da jeg et år hadde så lite penger at jeg måtte ta ut årets innskudd fra BSU, og måtte i bankfilialen for å gjøre det. Ble behandlet som en spedalsk 😂

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, ikke imponert. Men heller at den kunden her får litt "ekstra" service for å ikke miste.

Anonymkode: a3a05...1c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg blir vanligvis mer imponert når jeg ser hvor sykt  mye gjeld enkelte kunder har

Anonymkode: 62a06...be6

Jeg jobber i skatteetaten med fastsetting og har det helt likt. Formue kan man jobbet selv for, arvet, vunnet, mange muligheter. Gjeld derimot har man alltid klart å stifte selv, og det er nesten sjokkerende hvor raskt det kan gå for enkelte. Og ikke minst hvor raskt det vokser fra et år til neste når. Dette gjelder jo ikke boliglån fra DnB, men forbrukslån fra Santander o.l.

Anonymkode: ee135...d12

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det viktig for deg å imponere fremmede mennesker?

Her inne tror ingen på deg.

Anonymkode: 56bbe...530

• Liker 3
Skrevet

Jeg jobber i skatteetaten med fastsetting og har det helt likt. Formue kan man jobbet selv for, arvet, vunnet, mange muligheter. Gjeld derimot har man alltid klart å stifte selv, og det er nesten sjokkerende hvor raskt det kan gå for enkelte. Og ikke minst hvor raskt det vokser fra et år til neste når. Dette gjelder jo ikke boliglån fra DnB, men forbrukslån fra Santander o.l.

Anonymkode: ee135...d12

Forbrukslån har man ikke bestandig klart å stifte selv nei.

Anonymkode: cbc16...6b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er vel Ikke ukjent at det er usikre tider i møte 

At det kommer et konkursras over nyttår blant banker må de fleste som har åpnet en avis siste året være kjent med nå

Daglig skriverier om at lån blir misligholdt og banker som forsøker å komme seg ut av ugunstige fastrente avtaler. Samme som strømselskapene holdt på med før de gikk over ende,bare at dette her vil vare lenger

Så ja lurt å fordele pengene sine som den bankansatte her sier

Anonymkode: 63d67...fae

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du innbo- og boligforsikring? Hvorfor, planlegger du at huset brenner ned? 

Anonymkode: 30a81...4ce

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...