AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #1 Skrevet 30. september 2023 min sønn har akkurat fylt 4 år og liker å føle seg stor og flink å klare ting på egen hånd . i dag ville han ha en yoghurt og jeg sa han kunne ta en i kjøleskapet. Han hente seg en yoghurt og forlot skjøleskapsdøra åpen. Så jeg måtte si at han måtte lukke den ,han gikk bort igjen til kjøleskapet og luktet inni og gikk igjen for å sette seg ned å spise yoghurten sin. Jeg flitærte godt når jeg måtte igjen si at han måtte lukke døren på kjøleskapet og han svarte litt surt : "JEG LUKTET JO!!" Anonymkode: 53942...970 3 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #2 Skrevet 1. oktober 2023 Spurte sønnen min på tre år om han gledet seg til å dra på kino. Nei, sa han, for da må vi spise katt og hund. for å sette det i kontekst så hadde vi nettopp kjøpt en globus og snakket om det store landet Kina Anonymkode: e7583...dd0 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #3 Skrevet 1. oktober 2023 3 år, satt på toalettet med en ankel løftet opp på motsatt kne og plukket sokkelo mellom tærne som hun rullet mellom fingrene. Spurte på hva hun drev med? «Jeg ordner lørdagsgodt vel!» var svaret. Må sies at hun ikke spiste det. Anonymkode: 06760...a9a 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #4 Skrevet 1. oktober 2023 Min (den gang) 3 år gamle sønn under korona: «mamma, du må ta på deg BH-en din så du ikke viser puppene til de som ikke er i vår kohort» Anonymkode: 21499...91d 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #5 Skrevet 6. november 2024 Jeg dytter opp denne tråden. Jeg er tante til en jente på 8 år. Hun spurte meg hvilket år jeg er født. Jeg svarte at jeg er født i 1986 og at jeg da er 38 år. Da kom det fra henne, oj! Da er du gammel da tante! 😂 Anonymkode: a2c29...114 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #6 Skrevet 6. november 2024 Min eldste sønn da han var 4 år, takket pent nei til å rydde rommet sitt fordi han var for kjekk til å rydde 😂 Anonymkode: d6e8f...4a6 7 2
Anononyma Skrevet 6. november 2024 #7 Skrevet 6. november 2024 Bare en litt søt samtale mellom min 2 åring og en annen 2-åring: min peker på vannet: «kvakk kvakk?» navn: «ah, pip pip?» min snur seg alvorlig mot det andre barnet: «nei, navn, sånn; kvakk kvakk!» 😂❤️🦆 3 1
morgenkåpedyret Skrevet 6. november 2024 #8 Skrevet 6. november 2024 Jobber i barnehage og et barn på 4 år spør meg: "Er du barn eller voksen?" "Jeg er vel en voksen", svarer jeg. "Aah. Da er du en ganske barnslig voksen du da", legger barnet til. Jeg velger å ta det som et kompliment 🤣 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #9 Skrevet 6. november 2024 2,5-åringen hadde revet en plante i hundre biter mens jeg var på toalettet. Kom løpende inn på badet med tidenes største smil om munnen «mamma, jeg har ødelagt planten din. Kom, så skal jeg vise deg! *tar meg i hånden og går bort til planten* Nå ble du lei deg. Du kan skrike hvis du vil» Anonymkode: 9f132...f76 7 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #10 Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): 2,5-åringen hadde revet en plante i hundre biter mens jeg var på toalettet. Kom løpende inn på badet med tidenes største smil om munnen «mamma, jeg har ødelagt planten din. Kom, så skal jeg vise deg! *tar meg i hånden og går bort til planten* Nå ble du lei deg. Du kan skrike hvis du vil» Anonymkode: 9f132...f76 Empatien må jobbes litt med her ha😅😂 Anonymkode: 5a648...6f3 3
Brunello Skrevet 6. november 2024 #11 Skrevet 6. november 2024 Ser for meg Kevin Vågenes-figuren her. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #12 Skrevet 6. november 2024 Da jenta mi var liten sa hun «se, der er Jesus!» da vi så noen gå på skøyter på vannet. Vokst opp i bibelbeltet 🤭😂 Anonymkode: 38598...124 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #13 Skrevet 7. november 2024 Vi var på vei ut en vintermorgen, hun var rundt 3-3,5 år. Vi kledde alltid henne først også meg etterpå, og hun gikk ofte ut for å vente på meg. Denne morgenen gikk hun utenfor som vanlig, og begynte plutselig å rope på meg mye, at jeg måtte komme og se, og det med en gang, jeg skyndte meg ut, for hun var litt vanskelig å tolke, om det var noe galt, eller hva det kunne være. For vi bodde sånn til at det kun var vår egen gårdsplass utenfor og derfor skulle det heller ikke være noe spesielt der. Uansett, jeg kom mot døren og ut, mens jeg prøvde å få øye på det hun hadde funnet/sett, jeg måtte også spørre hva det var, for hun var helt i hundre og var veldig ivrig på at jeg skulle komme. Så når jeg var kommet ut og sto ved siden av henne, så sier hun, begeistret og glad: "mamma, mamma se, himmelen har pyntet seg!"🥺🥰❤️ Det var stjerneklart og en veldig fin himmel, men å se himmelen gjennom hennes øyne gjorde den så utrolig mye finere, så ja himmelen hadde pyntet seg, der den glitret med masse stjerner❤️ Når hun sa det, så smeltet hjertet mitt fullstendig, hun var så glad og så imponert og jeg tenkte bare at barn er de beste og de sier det beste❤️ Anonymkode: 1c926...e01 2 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #14 Skrevet 7. november 2024 I går lagde jeg komle, og det hadde vi svineknoke til. 3 åringen kom bort og kikket på maten og sa «jeg liker ikke gris, det vil ikke jeg spise». Snudde meg og spurte hva sier du om jeg sier at det er gris i pølse? «Nøff nøff» var svaret, og jeg lo så tårene rant. Så ikke for meg den comebacken 🤣 Anonymkode: aeb7e...634 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #15 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): 2,5-åringen hadde revet en plante i hundre biter mens jeg var på toalettet. Kom løpende inn på badet med tidenes største smil om munnen «mamma, jeg har ødelagt planten din. Kom, så skal jeg vise deg! *tar meg i hånden og går bort til planten* Nå ble du lei deg. Du kan skrike hvis du vil» Anonymkode: 9f132...f76 Det er på ingen måte morsomt, det ville jeg tatt som et faretegn og jobbet masse med empati, følelser, omsorg og ikke minst konsekvenser for dårlig oppførsel. Anonymkode: 3663a...12f 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #16 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er på ingen måte morsomt, det ville jeg tatt som et faretegn og jobbet masse med empati, følelser, omsorg og ikke minst konsekvenser for dårlig oppførsel. Anonymkode: 3663a...12f Herregud, det var omtrent det eneste morsomme i denne tråden. Anonymkode: df4c3...818 5 1 1
Irak Skrevet 7. november 2024 #17 Skrevet 7. november 2024 morgenkåpedyret skrev (11 timer siden): Jobber i barnehage og et barn på 4 år spør meg: "Er du barn eller voksen?" "Jeg er vel en voksen", svarer jeg. "Aah. Da er du en ganske barnslig voksen du da", legger barnet til. Jeg velger å ta det som et kompliment 🤣 Ja det er et stort kompliment 😂
Irak Skrevet 7. november 2024 #18 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi var på vei ut en vintermorgen, hun var rundt 3-3,5 år. Vi kledde alltid henne først også meg etterpå, og hun gikk ofte ut for å vente på meg. Denne morgenen gikk hun utenfor som vanlig, og begynte plutselig å rope på meg mye, at jeg måtte komme og se, og det med en gang, jeg skyndte meg ut, for hun var litt vanskelig å tolke, om det var noe galt, eller hva det kunne være. For vi bodde sånn til at det kun var vår egen gårdsplass utenfor og derfor skulle det heller ikke være noe spesielt der. Uansett, jeg kom mot døren og ut, mens jeg prøvde å få øye på det hun hadde funnet/sett, jeg måtte også spørre hva det var, for hun var helt i hundre og var veldig ivrig på at jeg skulle komme. Så når jeg var kommet ut og sto ved siden av henne, så sier hun, begeistret og glad: "mamma, mamma se, himmelen har pyntet seg!"🥺🥰❤️ Det var stjerneklart og en veldig fin himmel, men å se himmelen gjennom hennes øyne gjorde den så utrolig mye finere, så ja himmelen hadde pyntet seg, der den glitret med masse stjerner❤️ Når hun sa det, så smeltet hjertet mitt fullstendig, hun var så glad og så imponert og jeg tenkte bare at barn er de beste og de sier det beste❤️ Anonymkode: 1c926...e01 Den som får lov å se verden gjennom et barns øyne er heldig ❤️. 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #19 Skrevet 7. november 2024 Fetteren min da han var liten, sikkert to-tre år. Familien var i kirken på julaften, og da kirkeklokkene begynte å kime på slutten av messen, og alle satt musestille, spratt han opp og ropte "Isbilen, mamma!" Anonymkode: d8378...80d 6 2
Irak Skrevet 7. november 2024 #20 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (På 1.10.2023 den 10.53): Min (den gang) 3 år gamle sønn under korona: «mamma, du må ta på deg BH-en din så du ikke viser puppene til de som ikke er i vår kohort» Anonymkode: 21499...91d Jeg studerer barnehagelærer. Så fikk vi en oppgave der vi skulle lage vår egen rollefigur. Så da valgte jeg å kle meg ut som en mann, og tema var bakvendtland. Jeg hadde tatt på meg alt av tøy bakfram. Så passet jeg på å ha strømpebukse under buksa. Målet var å få barna til å hjelpe meg med å få orden på klæra, uten å si det direkte, men ved hjelp av dramatisering og rekvisitter 😂. Det var gøy det 😂. Så husker jeg det var ei lita jente på to år som tok meg på puppene 🤣🤣🤣🤣. Ho måtte faktisk sjekke om jeg var mann eller dame. Til og med min praksislærer ble brydd 😂. Det var utrolig morsomt, og da slet jeg litt med å være den karakteren jeg var kan du si 😂. Det gikk bra til slutt da. De hjalp meg med å få på klæra rett vei 😂. Glemmer det aldri. Må være noe av det gøyeste jeg har gjort sammen med barn. De var ikke lettlurte, men de spilte ihvertfall med, og det var jo det som var målet i denne situasjonen. Barn er herlige 😂. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå