AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #1 Skrevet 30. september 2023 Hei, jeg er ikke norsk og slitter litt med å forstå alle ting folket sier til meg. Nå har jeg datet en mann over en viss tid. Jeg spurte han for dager siden akuratt sånn her: " Slik som du kjenner meg til nå, tror du at du kunne ha levet livet ditt sammen med meg? At det kunne ha blitt oss to?" Hans svar som han ga til meg var : " Du skal ikke se bort i fra det. Du skal ikke se bort i fra at jeg kunne delt livet mitt med deg". Jeg forstår ikke riktig hva "du skal ikke se bort i fra" betydde? Hva menes med det? Han smilte og jeg smilte men klarte ikke spørre hva det betydde. Kan en av dere forklare meg dette? Er det han sa en positiv ting? Anonymkode: badd1...626 1
powerpuffen Skrevet 30. september 2023 #2 Skrevet 30. september 2023 Du skal ikke se bort i fra det, er en måte å si at det er sannsynlig på. i mine øyne er ikke det et ja, men ikke et nei heller. 8
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #3 Skrevet 30. september 2023 Det betyr at det er store muligheter for at han kan se en fremtid med deg 😀 Anonymkode: 90fa0...7e7 7 5
Virrevirrevapp Skrevet 30. september 2023 #4 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ..." Du skal ikke se bort i fra det. Du skal ikke se bort i fra at jeg kunne delt livet mitt med deg". Jeg forstår ikke riktig hva "du skal ikke se bort i fra" betydde? Hva menes med det? Han smilte og jeg smilte men klarte ikke spørre hva det betydde. Kan en av dere forklare meg dette? Er det han sa en positiv ting? Anonymkode: badd1...626 Ja, det er positivt. Det betyr at han tror han har lyst til det. 2 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #5 Skrevet 30. september 2023 powerpuffen skrev (2 minutter siden): Du skal ikke se bort i fra det, er en måte å si at det er sannsynlig på. i mine øyne er ikke det et ja, men ikke et nei heller. Så egetlig sier han bare kanskje? Anonymkode: badd1...626 6
Amistad Skrevet 30. september 2023 #6 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så egetlig sier han bare kanskje? Anonymkode: badd1...626 mer enn kanskje. Mellom kanskje og ja 😁 7 1
Hulderen Skrevet 30. september 2023 #7 Skrevet 30. september 2023 Det betyr at han kan tenke seg det, men han vil ikke love deg noe nå. 7 9
powerpuffen Skrevet 30. september 2023 #8 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så egetlig sier han bare kanskje? Anonymkode: badd1...626 På en måte. «Du skal ikke se bort i fra det» er et uttrykk som er mer positivt ladet enn kanskje - så det er mer et ja enn et nei. Men har opplevd at noen mennesker bruker det mer som et kanskje - eller i situasjoner hvor de er litt usikker på om de vil svare ja eller nei. Det kommer liksom litt an på. 4
Ardenus Skrevet 1. oktober 2023 #9 Skrevet 1. oktober 2023 Positivt. For din egen del fremover, hver gang du er usikker på hva han sier eller mener, så spør han med engang, det er ikke flaut å ikke forstå hva den andre legger i ordene sine. Ikke flaut å spørre om hva han sa/mener. 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #10 Skrevet 1. oktober 2023 Han kjøper seg tid og vil ikke binde seg til et fast forhold. Anonymkode: 136ef...050 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #11 Skrevet 1. oktober 2023 Han er ikke klar for et forhold slik det er nå. Anonymkode: ab64d...e59 1
Kipling Skrevet 1. oktober 2023 #12 Skrevet 1. oktober 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Så egetlig sier han bare kanskje? Anonymkode: badd1...626 Tja, det er et kanskje, men det er et kanskje som vektlegger muligheten vil jeg si. Så mer positivt enn negativt, men at han ikke er helt sikker enda. 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #13 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Han kjøper seg tid og vil ikke binde seg til et fast forhold. Anonymkode: 136ef...050 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Han er ikke klar for et forhold slik det er nå. Anonymkode: ab64d...e59 OY dette var jo ikke positivt! 😔Blir usiker hva jeg kan tro for dere sier forsjellig. Anonymkode: badd1...626
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #14 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): OY dette var jo ikke positivt! 😔Blir usiker hva jeg kan tro for dere sier forsjellig. Anonymkode: badd1...626 Du, nå må du roe litt ned. Det er kun den ene her som sier dette, alle andre sier det er positivt det han sa. Fortsett å date ham, han ER interessert 😃 Anonymkode: 4c7b8...bb0 7
Juniper Skrevet 1. oktober 2023 #15 Skrevet 1. oktober 2023 Setningen han bruker er veldig ullen og utydelig, så det er vanskelig å tolke noe konkret ut av det. Noen tenker at det er gjort med vilje for å kjøpe seg tid. For meg betyr settningen mer at det ikke er utelukket, men ikke veldig sansynlig. Nettopp fordi det ofte brukes av folk som ikke vil si nei rett ut. Hadde mannen vært klar for å ta neste steg med deg hadde han vært mer tydelig, i mine øyne. 2
Polly Ester Skrevet 1. oktober 2023 #16 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg tolker det som et "ja" uten å si det direkte. Det er litt mindre forpliktende enn å si ja direkte, men det betyr at han har lyst til det og kan se for seg en fremtid med deg, men han vet ikke om han vil si "ja" direkte. Jeg hadde tatt det som et positivt utsagn. 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #17 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg tolker det som et "kanskje", med overvekt mot "nei, tror ikke det". Han er usikker, men vil ikke si det direkte. Enig om at han kjøper seg tid. M37 Anonymkode: 30552...75f 1
Isambard Skrevet 1. oktober 2023 #18 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg tolker det ganske klart som at han kan se for seg et liv med deg. Jeg synes det er litt typisk for tiden at han ikke tør få "all in", men pakker det inn for å ha en utgang. 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #19 Skrevet 1. oktober 2023 Er positivt. Men han er ikke helt sikker enda. Anonymkode: d363d...47d 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #20 Skrevet 1. oktober 2023 Neste gang det skjer, så be om forklaring fra HAN, ikke kg. Da slipper du å lure. Bare si det som det er, at som ikke-norsk er det vanskelig å forstå de språklige nyansene. Hva mener du egentlig med «ikke se bort ifra»? Anonymkode: 895ec...3ec 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå