Gå til innhold

Kjæresten har i dag kommet på palliativ avdeling, og ser ut som han er 100 år😞

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han har kreft i hele kroppen, og bare i løpet av de siste to ukene har formen rast nedover.

Jeg ser forskjell fra dag til dag og all muskelmasse svinner hen selv om han spiser en del protein, fettet er borte og han er så tynn rundt overarmene at jeg kan ta tommel og pekefinger rundt. Føttene hans er  opphovnet og har 3-4 doblet seg, de er kalde og rødflekkete og leggene/lårene er også hovne og fulle av vann.

Nå er han på morfin og virker ruset, men føler seg i bedre form både fysisk og psykisk.

Etter at han fikk morfin klarte han å begynne å tusle rundt på rommet og i sykehusparken, og han gjør alt han kan for å forlenge livet sitt.

Det hvite i øynene har blitt gulaktig bare i løpet av to dager, og jeg ser kroppen hans stenge mer og mer ned for hver dag som går.

For en grusom seigpining for en som bare er 48 år 😞

Måtte bare få det ut siden jeg sitter alene å stresser, tenker på hvordan det skal gå med meg når den ene veggen i livet mitt blir borte.

Anonymkode: 988d0...dcc

• Hjerte 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har nok ikke lenge igjen.. ta vare på deg selv. Husk å si til han ting før det er for sent. Det går fort..

Anonymkode: a9210...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg, så trist å lese.. Håper dere får noen gode dager sammen. Og at han snart får slippe smertene. 

Pass på deg selv 

Anonymkode: c0324...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han har nok ikke lenge igjen.. ta vare på deg selv. Husk å si til han ting før det er for sent. Det går fort..

Anonymkode: a9210...607

Litt unødvendig å skrive at han ikke har lenge igjen...

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal snakke med sykepleier eller lege der, ts, og høre om du kan få en samtale med sykehusprest og/eller sykehussosionom eller psykolog om det du føler på nå. For det du står i nå er så tungt ❤️

Vi fulgte et nært familiemedlem siste tiden som du gjør nå, fem år siden om få dager. Det er tøft å se disse tegnene dag for dag som viser at kroppen stenger ned.

Men det at kjæresten din nå er såpass medisinert at han har det bedre, det er godt. Pass på de små øyeblikkene, se hverandre i øynene, holde i hånden, kjenne varmen av den andre, bare være.

Og når han er borte - husk at han lever videre i dine minner for alltid. Du vil alltid ha ham med deg ❤️

Ta vare på deg selv, og ikke vær redd for å be om hjelp og støtte nå og i tiden fremover! Jeg er sikker på at han vil ønske at du skal omfavne livet igjen og at du skal leve et godt liv, selv om det nå blir annerledes enn hva dere hadde trodd. For livet kan bli godt igjen etterhvert, du kan bygge en ny vegg i livet ditt som kan bli veldig bra for deg. Du vil føle at det er godt å leve igjen, ts, selv om du vil bære med deg en erfaring som denne.

Men snakk med noen på avdelingen, gjerne i natt, ts, og be om å få snakke med noen ❤️

Sender deg en styrkende klem:klem3:

Anonymkode: fbc73...c56

• Liker 4
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du står i nå er mitt aller største mareritt. Men du står i det, altså er du kjempesterk ❤️ 

Anonymkode: 99d25...7a4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du💜For tre uker siden gikk mannen min bort, 28 år gammel av kreft. Jeg trodde aldri jeg skulle le igjen, men i dag smilte jeg faktisk. Fra hjertet! 

Jeg har ikke så mange trøstende ord annet enn at jeg vet hvor beintøft det er å miste den man elsker, men at det altså blir litt og litt lettere å leve med. Ta vare på den siste tiden dere har sammen! Det er utrolig viktig! 

Anonymkode: a3027...9af

• Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gule i øynene skyldes vel at enkelte organer begynner å få nok. At han ser eldre ut skyldes nok at kreft faktisk gjør celler og organer eldre- også for de som lever med kreft uten å dø. Kombiner det med stedet og mulig dårlig matlyst. Han er kanskje 48 år i hodet, men kroppen hans har kanskje levd tilsvarende en som er 90. Kroppen er altså fornøyd selv om hverken du eller han mentalt sett er det. Det har sine positive sider at kroppen eldes når man går mot slutten da det fører til en mindre fysisk belastende avslutning på livet. 

Om jeg selv havner på palliativ avdeling håper jeg det samme vil skje med meg. Føler med dere. 

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (3 minutter siden):

Det gule i øynene skyldes vel at enkelte organer begynner å få nok. At han ser eldre ut skyldes nok at kreft faktisk gjør celler og organer eldre- også for de som lever med kreft uten å dø. Kombiner det med stedet og dårlig matlyst. Han er kanskje 48 år i hodet, men kroppen hans har kanskje levd tilsvarende en som er 90. Kroppen er altså fornøyd selv om hverken du eller han mentalt sett er det. Det har sine positive sider at kroppen eldes når man går mot slutten da det fører til en mindre fysisk belastende avslutning på livet. 

Om jeg selv havner på palliativ avdeling håper jeg det samme vil skje med meg. Føler med dere. 

Han har god matlyst

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han har god matlyst

Ts

Han høres veldig mentalt sterk ut. Det er bra!

Endret av Majer
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Litt unødvendig å skrive at han ikke har lenge igjen...

Ts

Jeg tror AB…607 skrev det for å trøste deg. For du skriver jo selv i «For en grusom seigpining for en som bare er 48 år 😞»

Anonymkode: 5fa5e...0aa

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brudd på Vi som sørger-rommets retningslinjer, brukerangrep og svar til dette 

Persondebatt, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...