Gå til innhold

Er det mye trafikk fra veien på denne adressen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Screenshot_20231001_001816.thumb.jpg.58024be2025f7826af070b3c474b2f94.jpg Vi er et par med en toåring som flytter fra Gjøvik til Bergen til nyttår for å studere og arbeide.

Er på jakt etter en sentral treroms, og fant denne på finn som ikke har blitt solgt etter første visning.

Vi har ikke sett på den enda, men er litt bekymret for trafikkbråk fra veien nedenfor.

Er noen her inne kjent i området og kan fortelle om det er mye trafikk?

Det er det store hvite huset til høyre i bildet /2 etasje på venstre side av huset.

Takk🙂

Anonymkode: 5accd...596

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med to-felts vei ser det ut som det er mye trafikk ja. Hadde blitt alt for mye bilstøy for min smak

Anonymkode: 3d677...b69

Skrevet

Ja, en god del. 

Anonymkode: e3371...100

Skrevet

Hovedveien mellom Laksevåg og sentrum, så ganske trafikkert, ja.  

Anonymkode: 3147e...b9a

• Liker 1
Skrevet

Begge soverommene er mot baksiden, men det er jo litt dumt å ha en stor vinkelveranda og ikke kunne bruke den på grunn av mye trafikkstøy og alltid høre trafikk inn i stuen😕

Jeg er litt sensitiv for lyder og orker ikke å høre på noe konstant, men biler som kjører innimellom går helt greit, men dette blir kanskje litt for konstant?

Ts

Skrevet

Du hører biler ja, men synes ikke det er ille. Det er jo ikke en motorvei.

Har bodd like ved med samme avstand til den veien og ble ikke plaget. Å bare se ned på stygge bygg og dritt var større hindring for å sitte ute enn trafikken.

Anonymkode: 18354...526

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Begge soverommene er mot baksiden, men det er jo litt dumt å ha en stor vinkelveranda og ikke kunne bruke den på grunn av mye trafikkstøy og alltid høre trafikk inn i stuen😕

Jeg er litt sensitiv for lyder og orker ikke å høre på noe konstant, men biler som kjører innimellom går helt greit, men dette blir kanskje litt for konstant?

Ts

Lyd, og at det er laksevåg, det er så lite vakkert. 

Anonymkode: e3371...100

• Liker 1
Skrevet

Ikke så mye støy langs veien der, særlig siden huset er høyt over veien. Jeg bor langs det området, er en buss som går hver 10. Min og en som går hvert 30. Ellers er det mye biler til tider, men ikke så mye at det blir sjenerende. Laksevåg er fint område, noen litt slitne hus men kort vei til sentrum og eget senter et steinkast unna. 

Anonymkode: 84129...ecb

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ikke så mye støy langs veien der, særlig siden huset er høyt over veien. Jeg bor langs det området, er en buss som går hver 10. Min og en som går hvert 30. Ellers er det mye biler til tider, men ikke så mye at det blir sjenerende. Laksevåg er fint område, noen litt slitne hus men kort vei til sentrum og eget senter et steinkast unna. 

Anonymkode: 84129...ecb

Hadde en tante som bodde i en lavblokk helt inntil veien ute ved Laksevåg senter, og hun klaget på at sengen vibrerte når bussene og lastebilene kjørte forbi, men det er vel annerledes å bo 2-3 m fra veibanen kanskje?

Ts

Skrevet

Damsgårdstunnelen skal være nattestengt i lang tid fremover, da øker trafikken rundt gamleveien her. 

Så spørs det jo litt hvor gamle vinduene er og hvor støyisolert huset er. 

Anonymkode: 1439d...0ba

• Nyttig 1
Skrevet

Søk etter støykart Bergen, så ser du at det ligger i rød some.

Anonymkode: 9bc36...08a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Søk etter støykart Bergen, så ser du at det ligger i rød some.

Og det betyr bråk?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og det betyr bråk?

Ts

Øh ja.. pluss at hvis vinden blåser mot huset så blir støyen enda kraftigere. Ingenting bærer bråk som feil vindretning. Jeg bor 50 meter i luftlinje fra en forkjørsvei og når det blåser fra den retningen så høres det ut som busser kjører forbi i hagen

Anonymkode: 23528...0dd

• Liker 1
Skrevet

Er dette langt nok ute til at en ikke blir plaga av strax-huset? For å ha barn rundt der er ikke nødvendigvis så trivelig 

Anonymkode: 1e8b3...288

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er dette langt nok ute til at en ikke blir plaga av strax-huset? For å ha barn rundt der er ikke nødvendigvis så trivelig 

Anonymkode: 1e8b3...288

Det er nærmere 1,5 km i luftlinje fra Strax-huset. Det at det ligger på andre siden av Puddefjordsbroen og heter Laksevåg er ikke ensbetydende med at alt er påvirket av Strax-huset. 

Men det er og vil være mye veitrafikk helt inntil denne leiligheten,  huset i seg selv er ikke spesielt barnevennlig plassert. Prøv å finne noe annet. Hvis dere ønsker å bo på Laksevåg-siden, sjekk heller de gatene som ikke er hovedveier.

Anonymkode: 7e2b9...f8c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og det betyr bråk?

Ts

Ja, det betyr mye bråk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...