Gå til innhold

Hva er sjansen for å vinne erstatningssak mot barnevern?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen her har erfaring med sak mot barnevern?

Jeg vokste opp med fysisk og psykisk vold og mye ansvar for yngre søsken.da jeg ble tenåring ble jeg svært utagerende og barnevern ble koblet på .jeg fikk all skyld og mine foreldre fikk mye sympati og støtte mens jeg aldri ble trodd.jeg var bare vanskelig og måtte skjerpes. Jeg var flere ganger hos politiet og anmeldte mine foreldre for vold, men dette ble lagt bort av barnevern som bare et oppmerksomhetsbehov fra min side. Selv om politiet hadde bilder av skader og blåmerker ble det aldri gjort noe.

I dag er jeg ufør. Har blitt diagnosert med adhd,panikkangslidelse og unnvikende personlighetsforstyrrelse. Min psykolog mener de to siste kommer fra oppveksten min og at jeg har en god sak mot barnevern og jeg velger og ta opp kampen. 

Jeg ba om hjelp mange ganger,men ble aldri trodd.så jeg ønsker å vite om det går an å vinne fram en slik sak. Dette hendte på slutten av 90-tallet til begynnelsen av 2000-tallet..

Anonymkode: fa227...0dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vant ikke saken mot barnevernet. dem neglektet meggrovt  i mange år fra 12-18  dem satte meg en plass med rusmisbrukere. Jeg ba om hjelp og kjærlighet. Dem fikk ikke lov å knytte forhold til meg siden sånn er reglene for personalet. Dem gjorde ingenting når jeg sa jeg var deprimert. Bare ignorerte. Jeg begynte å ruse meg på det jeg ble tilbudt fra andre ungdommer i huset. Dem visste det og spurte aldri om jeg trengte hjelp. Jeg følte meg så hata følte ingen ville ha meg og brydde seg så derfor ruste jeg meg bare for selvskading skyld som et rop om hjelp... ble aldri avhengig slutta på flekken alene når jeg fikk nok og innså ingen kom til redning... Da jeg var 17 lot dem meg bo i kjelleren og måtte leve på 1000 kr i uka jeg brukte alt på alkohol og var sulten hele tiden. Dem låste døra til trappa opp. Dem visste jeg ruste meg dem så det og snakket aldri med meg om jeg trengte hjelp. Da jeg måtte flytte som 18 hadde jeg ingen mål og mening ingen oppfølging, var helt alene. Ingen skolegang, ikke noe jobb. Her er jeg i dag 29 år og sliter enda greide aldri å finne ut av hvordan jeg skal få til ting og hater meg selv føler alle hater meg. Jeg ble rusfri når jeg var 24 og har isolert meg i mangen år. Nå er jeg uføretrygdet. Føler jeg har blitt ranet av barnevernet for all selvtillit og fremtid. Jeg har prøvd å få meg frem men Nav er til lite hjelp nå e det forsent. Jeg nøyer meg med det lille jeg har.

Anonymkode: f3ae8...942

• Hjerte 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vant ikke saken mot barnevernet. dem neglektet meggrovt  i mange år fra 12-18  dem satte meg en plass med rusmisbrukere. Jeg ba om hjelp og kjærlighet. Dem fikk ikke lov å knytte forhold til meg siden sånn er reglene for personalet. Dem gjorde ingenting når jeg sa jeg var deprimert. Bare ignorerte. Jeg begynte å ruse meg på det jeg ble tilbudt fra andre ungdommer i huset. Dem visste det og spurte aldri om jeg trengte hjelp. Jeg følte meg så hata følte ingen ville ha meg og brydde seg så derfor ruste jeg meg bare for selvskading skyld som et rop om hjelp... ble aldri avhengig slutta på flekken alene når jeg fikk nok og innså ingen kom til redning... Da jeg var 17 lot dem meg bo i kjelleren og måtte leve på 1000 kr i uka jeg brukte alt på alkohol og var sulten hele tiden. Dem låste døra til trappa opp. Dem visste jeg ruste meg dem så det og snakket aldri med meg om jeg trengte hjelp. Da jeg måtte flytte som 18 hadde jeg ingen mål og mening ingen oppfølging, var helt alene. Ingen skolegang, ikke noe jobb. Her er jeg i dag 29 år og sliter enda greide aldri å finne ut av hvordan jeg skal få til ting og hater meg selv føler alle hater meg. Jeg ble rusfri når jeg var 24 og har isolert meg i mangen år. Nå er jeg uføretrygdet. Føler jeg har blitt ranet av barnevernet for all selvtillit og fremtid. Jeg har prøvd å få meg frem men Nav er til lite hjelp nå e det forsent. Jeg nøyer meg med det lille jeg har.

trist 😢 håper det ordner seg for deg en dag.. 

Jeg har ikke lyst å gå gjennom en så stor påskjenning om sjansen for å vinne er minimal 😑

Skrevet

Hvis du har dokumentasjon fra helsestasjon, barnevern og skole i tillegg til bekymringsmeldinger så kan du ha en sak men som regel koster slikt mer enn det smaker. Ta det med en advokat.

Anonymkode: 32419...e6d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

trist 😢 håper det ordner seg for deg en dag.. 

Jeg har ikke lyst å gå gjennom en så stor påskjenning om sjansen for å vinne er minimal 😑

Jeg hadde ikke noe bevis enn et vitne et personal som jobbet med meg som sluttet. Men det var ikke nok. Dem hadde ikke tatt vare på loggen dem skrev hver dag hadde dem gjort det hadde dem hatt mer enn nok bevis! Jeg ble tvunget til å lese loggen om meg selv hver dag. Analyse om hvordan jeg oppførte meg hva jeg har gjort hva jeg har spist og hva som har skjedd. Det var så latterligt detaljert at jeg forstår at dem ikke kunne beholde alt det. Dem hadde bare beholdt overfladiske månedlige oppsummeringer som ikke hadde loggført all neglekten som sto i den daglige loggen.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du har dokumentasjon fra helsestasjon, barnevern og skole i tillegg til bekymringsmeldinger så kan du ha en sak men som regel koster slikt mer enn det smaker. Ta det med en advokat.

Anonymkode: 32419...e6d

jeg har henta ut alt av dokumentasjon fra politi,barnevern ,elevmappe fra grunnskolen og har bøttevis med bekymringsmeldinger fra skole og naboer helt tilbake til året jeg ble født. Så ja har mye dokumentasjon .har også uttalelser fra venner og naboer som har vitnet volden jeg ble utsatt for i form av bekyringsmeldinger og politiavhør. Men ikke noe av dette hjalp den gang...

Skrevet

Generelt ganske lav sjanse til å vinne frem. Mer konkret er det umulig å være uten å ha gjennomgått mappa di.

Voldsoffererstatning er enklere å få, men også der er det gjort betydelige innstramminger i det siste.

Anonymkode: 886ed...7dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...