AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #1 Del Skrevet 30. september 2023 Det er så trist ! Jeg sier ingenting til h*n om dette, men dette var min nabo i mange mange år. Jeg oppfører meg som om at jeg ikke kjenner henne, er redd å gi sensitiv info. Utrolig trist at denne pasienten er kommet dit og går meg til å tenke på hvor fort livet snur seg. Kun 72år. Hvordan tenker dere jeg skal være mot denne? Som jeg nå er? Anonymkode: 00be9...155 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 30. september 2023 #2 Del Skrevet 30. september 2023 Er det pasienten som er din tidligere nabo? Hvorfor ikke snakke om det, dere kan mimre sammen, og det kan bli noen fine øyeblikk 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 30. september 2023 #3 Del Skrevet 30. september 2023 Du skal være som du er mot de andre pasientene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #4 Del Skrevet 30. september 2023 Topsi skrev (4 minutter siden): Er det pasienten som er din tidligere nabo? Hvorfor ikke snakke om det, dere kan mimre sammen, og det kan bli noen fine øyeblikk Jeg spurte meg frem etterhvert etter at jeg selv var fra det stedet. Så jo, jeg latet som at det ikke var noe kjent med h*n først. Er bare så trist...det kan skje våre foreldre. Om en av mine helt nære hadde kommet der, så blir vanskelig å ta vakter der. Anonymkode: 00be9...155 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #5 Del Skrevet 30. september 2023 Du bør kanskje gi beskjed til leder så du ikke blir satt til å jobbe direkte med denne pasienten? Og ellers glemme at du har sett dem. Anonymkode: a518b...263 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #6 Del Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du bør kanskje gi beskjed til leder så du ikke blir satt til å jobbe direkte med denne pasienten? Og ellers glemme at du har sett dem. Anonymkode: a518b...263 Det går nok greit med denne naboen. Men får jeg et familiemedlem der så kan jeg ikke jobbe der eller på den avdelingen. Anonymkode: 00be9...155 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #7 Del Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du bør kanskje gi beskjed til leder så du ikke blir satt til å jobbe direkte med denne pasienten? Og ellers glemme at du har sett dem. Anonymkode: a518b...263 Her på bygda kjenner omtrent alle ansatte alle pasientene… så her går ikke det. Anonymkode: 6335a...a18 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #8 Del Skrevet 30. september 2023 Hun husker deg ikke uansett, så hva er problemet? Anonymkode: 81bd6...e6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #9 Del Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er så trist ! Jeg sier ingenting til h*n om dette, men dette var min nabo i mange mange år. Jeg oppfører meg som om at jeg ikke kjenner henne, er redd å gi sensitiv info. Utrolig trist at denne pasienten er kommet dit og går meg til å tenke på hvor fort livet snur seg. Kun 72år. Hvordan tenker dere jeg skal være mot denne? Som jeg nå er? Anonymkode: 00be9...155 Sensitiv info til hvem om hvem? Du skal være mot denne personen slik du ville vært om h*n fremdeles var naboen din, vel? Selv h*n kanskje ikke husker. Det er ikke forbudt å snakke med kjente på sykehjem/sykehus? Anonymkode: 86b24...51d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #10 Del Skrevet 30. september 2023 Hæ, jeg skjønner ikke problemet? Dere var naboer, det er da ingen hemmelighet. Anonymkode: fdd8e...7c0 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. september 2023 #11 Del Skrevet 30. september 2023 Jeg skjønner ikke helt problemstillingen, men er man i tvil om hvordan man skal håndtere en situasjon på jobb, er det som regel greit å starte med å rådføre seg med nærmeste leder. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #12 Del Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun husker deg ikke uansett, så hva er problemet? Anonymkode: 81bd6...e6d Dette er i et tidlig stadie. Virker oppegående nå, men kan nok veldig fort snu. Anonymkode: 00be9...155 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 30. september 2023 #13 Del Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er så trist ! Jeg sier ingenting til h*n om dette, men dette var min nabo i mange mange år. Jeg oppfører meg som om at jeg ikke kjenner henne, er redd å gi sensitiv info. Utrolig trist at denne pasienten er kommet dit og går meg til å tenke på hvor fort livet snur seg. Kun 72år. Hvordan tenker dere jeg skal være mot denne? Som jeg nå er? Anonymkode: 00be9...155 Du skal oppføre deg naturlig. men spør først din overordnede hva vedkommende mener. Jeg ser ingen interessekonflikt? Den oppstår i det øyeblikket du går over streken eller lekker informasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #14 Del Skrevet 30. september 2023 Jeg forstår heller ikke helt problemstillingen. Det er bare å fortelle at du er personens tidligere nabo, kanskje husker h*n deg og synes det er positivt, noe dere kan snakke om. Anonymkode: c0bd8...df8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #15 Del Skrevet 30. september 2023 Hva er problemet? I helsevesenet møter man folk man kjenner hele tiden. Du oppfører deg profesjonelt uansett. Anonymkode: 54880...8d6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 30. september 2023 #16 Del Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er i et tidlig stadie. Virker oppegående nå, men kan nok veldig fort snu. Anonymkode: 00be9...155 Da syns jeg det er merkelig at denne personen alt har fått sykehjemsplass.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #17 Del Skrevet 30. september 2023 Athena Freyja skrev (4 minutter siden): Da syns jeg det er merkelig at denne personen alt har fått sykehjemsplass.. Mange med demens får plass i tidlig stadie, de kan være oppegående på mange måter, men har mistet boevnen, og trenger veiledning. Anonymkode: 17a9e...924 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #18 Del Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mange med demens får plass i tidlig stadie, de kan være oppegående på mange måter, men har mistet boevnen, og trenger veiledning. Anonymkode: 17a9e...924 Ts her. Ja det og at mannen/konen hjemme ikke kan håndtere dette. Det er en psykisk trist sykdom. Anonymkode: 00be9...155 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #19 Del Skrevet 30. september 2023 Har jobbet mye med demens, og de endrer personligheten veldig. Kan bli likegyldige, borte og miste tilstedeværelse, rare, og forvirret. Det er en fæl sykdom, merker jeg er utmattet bare etter et skift. Ts Anonymkode: 00be9...155 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #20 Del Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her. Ja det og at mannen/konen hjemme ikke kan håndtere dette. Det er en psykisk trist sykdom. Anonymkode: 00be9...155 Demens er ikke psykisk egentlig, det er jo pga fysisk sykdom, skade og endringer i hjernen. Det gir nesten utelukkende Psykiske plager i tillegg, men er ikke psykisk ene og alene. Anonymkode: 17a9e...924 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå