AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #1 Skrevet 30. september 2023 Hører stadig at damer føler seg ensomme og vil ha kjæreste, / trenger oppmerksomhet fra andre menn, men aldri motsatt. Føler også menn på at de trenger nærhet fra kvinner utenom sex? At de vil ha noen å kose med å tilbringe tiden med? (At de føler seg ensomme) eller er det bare damer som føler på sånt? Anonymkode: bf130...7e1 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #2 Skrevet 30. september 2023 Håper det 🤞❤️ Anonymkode: 8ed3f...c3d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #3 Skrevet 30. september 2023 Ja. 100%. Anonymkode: 011f0...52e 2 1
Pondus72 Skrevet 1. oktober 2023 #4 Skrevet 1. oktober 2023 100% ja. Vil heller ha en å kose med og tilbringe tid med enn å bare ha en å ha sex med. Vil selvfølgelig helst ha en som dekker begge behovene. 😃 1 3
megda Skrevet 1. oktober 2023 #5 Skrevet 1. oktober 2023 ja, men jeg tror majoriteten av menn (inkludert meg selv) er svært lite bevisste på dette. Jeg har en teori om at menn driver med sport for å oppnå passiv kroppskontakt med andre mennesker som en fundamental driver. 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #6 Skrevet 1. oktober 2023 megda skrev (34 minutter siden): ja, men jeg tror majoriteten av menn (inkludert meg selv) er svært lite bevisste på dette. Jeg har en teori om at menn driver med sport for å oppnå passiv kroppskontakt med andre mennesker som en fundamental driver. Var helt sikker på at du skrev driver sport om å få passiv kroppskontakt, som generelt i hverdagen. Så for meg små knep for å være nær tilfeldige folk. Sitte med overarmene inntil ukjente på bussen. Røre hånden til kollegaer når dere gir dem ting. Dulte borti folk, for å så smile mot dem når dere fortsatt står nært med ansiktene. Gøy, trist og sosialt ukonfortabelt 😅 Anonymkode: a407f...f91 1 1
megda Skrevet 1. oktober 2023 #7 Skrevet 1. oktober 2023 Just now, AnonymBruker said: Var helt sikker på at du skrev driver sport om å få passiv kroppskontakt, som generelt i hverdagen. Så for meg små knep for å være nær tilfeldige folk. Sitte med overarmene inntil ukjente på bussen. Røre hånden til kollegaer når dere gir dem ting. Dulte borti folk, for å så smile mot dem når dere fortsatt står nært med ansiktene. Gøy, trist og sosialt ukonfortabelt 😅 Anonymkode: a407f...f91 den 'feiltolkningen' tror jeg stemmer ganske godt. 1 1
Bumoa Skrevet 1. oktober 2023 #8 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hører stadig at damer føler seg ensomme og vil ha kjæreste, / trenger oppmerksomhet fra andre menn, men aldri motsatt. Føler også menn på at de trenger nærhet fra kvinner utenom sex? At de vil ha noen å kose med å tilbringe tiden med? (At de føler seg ensomme) eller er det bare damer som føler på sånt? Anonymkode: bf130...7e1 Selvsagt gjør vi det. Jeg lever i et ekteskap der all fysisk kontakt har forsvunnet, selv om samarbeid om barn og slikt går helt greit.. Bare helt dødt. Kommunikasjonen kunne absolutt vært bedre. Det jeg savner mest er nærheten tror jeg. Er på vei ut av ekteskapet pga dette nå. Orker ikke leve slik. 4 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #9 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hører stadig at damer føler seg ensomme og vil ha kjæreste, / trenger oppmerksomhet fra andre menn, men aldri motsatt. Føler også menn på at de trenger nærhet fra kvinner utenom sex? At de vil ha noen å kose med å tilbringe tiden med? (At de føler seg ensomme) eller er det bare damer som føler på sånt? Anonymkode: bf130...7e1 Kan kun svare for min egen del. Jeg «trenger» absolutt ikke nærhet fra kvinner. Jeg «trenger» ikke sex heller. «Å kose» syntes jeg kan være hyggelig i 2 minutter. Så blir det kjedelig. Jeg liker sex. Sex er godt og gøy. Hverken mer eller mindre. Jeg «trenger» ikke sex for å ha det bra. Om jeg har sex 4 ganger i uken eller 3 ganger i året har ingen påvirkning på hvordan jeg har det. Anonymkode: 6e715...c84 1 1
Traktor Skrevet 1. oktober 2023 #10 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hører stadig at damer føler seg ensomme og vil ha kjæreste, / trenger oppmerksomhet fra andre menn, men aldri motsatt. Føler også menn på at de trenger nærhet fra kvinner utenom sex? At de vil ha noen å kose med å tilbringe tiden med? (At de føler seg ensomme) eller er det bare damer som føler på sånt? Anonymkode: bf130...7e1 Ja, men menn holder kjeft da de stort sett bare blir møtt av at dette ikke er en menneskerett, at de må skjerpe seg og at dette er deres egen feil. Samfunnet har gjevnt over svært lite sympati for menn og deres problemer. 3 1 1
AnonymkvinneViken Skrevet 1. oktober 2023 #11 Skrevet 1. oktober 2023 Traktor skrev (7 minutter siden): Ja, men menn holder kjeft da de stort sett bare blir møtt av at dette ikke er en menneskerett, at de må skjerpe seg og at dette er deres egen feil. Samfunnet har gjevnt over svært lite sympati for menn og deres problemer. Bamseklem fra meg Har empati for både menn og kvinner som savner nærhet. Savner det jo selv til tider ☺️. 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #12 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg har samme behov. Ikke hele tiden, men noen ganger. Jeg tok opp en gang at jeg synes vi hadde sluttet å være kjærester, og at jeg savnet at vi kunne sitte sammen i sofaen noen ganger. Det gikk ikke inn. Hun oppfattet det som at jeg bare ville ha mer sex. Hvis jeg prøver å holde rundt henne i sengs kan hun trekke seg unna å si hun har mensen. Hun går ut ifra at jeg bare vil ha sex. Anonymkode: 35118...fc0 5
Traktor Skrevet 1. oktober 2023 #13 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymkvinneViken skrev (8 minutter siden): Bamseklem fra meg Har empati for både menn og kvinner som savner nærhet. Savner det jo selv til tider ☺️. Takk, hyggelig med litt sympati for en gang skyld. 2
Adrenalina1 Skrevet 1. oktober 2023 #14 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har samme behov. Ikke hele tiden, men noen ganger. Jeg tok opp en gang at jeg synes vi hadde sluttet å være kjærester, og at jeg savnet at vi kunne sitte sammen i sofaen noen ganger. Det gikk ikke inn. Hun oppfattet det som at jeg bare ville ha mer sex. Hvis jeg prøver å holde rundt henne i sengs kan hun trekke seg unna å si hun har mensen. Hun går ut ifra at jeg bare vil ha sex. Anonymkode: 35118...fc0 Prøvd å snakke med henne om det? 2 1
Traktor Skrevet 1. oktober 2023 #15 Skrevet 1. oktober 2023 Adrenalina1 skrev (3 minutter siden): Prøvd å snakke med henne om det? Han skriver jo at han har tatt det opp med henne.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #16 Skrevet 1. oktober 2023 Min mann er i allefall utrolig kosete. Han elsker å ligge inntil og holde rundt meg og stryker og klemmer på meg ørti ganger om dagen. Også de dagene han vet at sex er utelukket. Han er mye mer kosete enn meg, og jeg føler meg av og til kvelt. Anonymkode: f9cec...8af 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #17 Skrevet 1. oktober 2023 Jo eldre menn blir, jo mer østrogen utvikler de. Jo eldre kvinner blir, jo mer testosteron utvikler de. Mer østrogen = mer følelser og behov for omsorg og kjørlighet. Mer testosteron = mer selvstendighet og "jeg, meg, mitt". Jeg har datet litt (aka mye) oppover i alder, og ser helt tydelig at menn på 55+ har mer følelser og omsorg i seg. De gråter lettere, føler større, forelsker seg fortere. Aldri opplevd liknende med menn på egen alder (jeg er nå 40). Menn på min alder har gjerne spissere albuer, fremstår kaldere, "trenger ikke" forhold eller kjærlighet. I løpet av overgangsalderen blir mange kvinner litt mer sånn, og det er da vi tør å stå for egen maskin, innta styrerom, braute oss gjennom et mannsdominert arbeidsmiljø osv. Med testosteronet i oss kan vi legge morsrollen og følelser litt vekk mens vi står stødigere i karrieren. Bare se på alle godt voksne kvinner som heller er singel enn i forhold: de trenger ikke menn slik de kanskje trengte menn tidligere. Omsorg og kjærlighet får disse kvinnene av venninner i stedet. Anonymkode: 49feb...36b 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #18 Skrevet 1. oktober 2023 Adrenalina1 skrev (9 minutter siden): Prøvd å snakke med henne om det? Det var vel akkurat det han gjorde? Anonymkode: 50971...ea7
Ingar-André Skrevet 1. oktober 2023 #19 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg føler ikke behov for noen av delene. Det er jeg helt klar på også til dem jeg eventuelt møter som det blir suldring med utover vennskap. Får følelser osv, men har aldri behov for nærhet og oppmerksomhet. Jeg er aldri den som f.eks tukler først slik at det fører til noe mer. Er bare sånn jeg er, har altid vært slik. Sålenge man forteller om ting/er åpen om det fra dag én går det meget fint 9 av 10 ganger. Mann. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #20 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det var vel akkurat det han gjorde? Anonymkode: 50971...ea7 Kanskje han ikke sa det i klartekst, sånn at hun misforstår hva han mener/ forventer/ ønsker med å « sitte tett i sofaen». Anonymkode: 9ad34...eb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå