AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #1 Skrevet 30. september 2023 Er en dame i 40 årene som er på utkikk etter å leie leilighet for tiden. Det jeg legger merke til at er veldig mange av de fine leilighetene i 12.000-16.000 kr leies ut fullt møblert, med ønske om folk som er sikre betalere (ikke nav) og folk som ønsker å leie lenge. Og det som slår meg hver gang jeg går på visning, er at utleierene ikke vil ha studenter osv. Men da finner jeg det utrolig rart at man prøver å leie ut dyre leiligheter FULLT MØBLERT, det er da ingen av oss godt voksne som vil leie som ikke har egne møbler. Så hvis man vil ha stabile leietakere, som ikke er studenter, så hvorfor leier dere ut fullt møblert da? Da utelukker dere jo alle voksne med egne møbler som vil bo lenge, og heller virker å satse på pendlere? Anonymkode: 35dc6...29d 19 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #2 Skrevet 1. oktober 2023 For å kunne ta høyere leie tenker jeg. Anonymkode: ca848...920 1
Gjest ti10 Skrevet 1. oktober 2023 #3 Skrevet 1. oktober 2023 Det er vel mange utleiere som gjerne vil ha pendlere som leietakere fordi de ikke er i leiligheten så mye, neppe fester der osv. Det finnes jo pendlere som leier over flere år også.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #4 Skrevet 1. oktober 2023 Her skal du få det korrekte svaret (onkelen min er en slik utleier): De bestemmer seg for å leie ut hybel/leilighet/hus som de tidligere disponerte selv, og dermed er fullt møblert. Men de gidder ikke å kvitte seg med all møblene. Ofte er det gammelt drit som går for noen hundrelapper på Finn, og det er mer styr enn det er verdt å selge dem. Men det er minst 3 fordeler med dette, ifølge onkelen min. Man kan ta høyere leie, man sørger for at leietaker ikke føler seg skikkelig hjemme der - fordi hun ikke får gjort det til sitt "eget hjem", og (best av alt) hvis leietaker skader møblene på noen måte kan utleier kreve det dekket av depositumet. Som leietaker bør du holde deg unna utleiere som leier ut fullt møblert. De er ofte slike luringer som onkelen min. Anonymkode: f2d55...ca9 21 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #5 Skrevet 1. oktober 2023 Fordi det er så himla slitasje på leiligheten når man skal flytte ut og inn. Selv bytter jeg ut leietakere om lag en gang i året. Har til og med kopper og kar, dyner og sengetrekk, gryter og glass og støvsuger som en del av inventaret. Det vil si at det ikke står i leiekontrakten, så de må ikke erstatte det om det blir ødelagt, men det må heller ikke vi. Anonymkode: 5339f...3cf 4 1
Gud Skrevet 1. oktober 2023 #6 Skrevet 1. oktober 2023 Dei fleste vaksne som leiger har møblane sine i huset sitt. Då er det greitt om pendlarbustaden er utstyrt med det mest naudsynte. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #7 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Her skal du få det korrekte svaret (onkelen min er en slik utleier): De bestemmer seg for å leie ut hybel/leilighet/hus som de tidligere disponerte selv, og dermed er fullt møblert. Men de gidder ikke å kvitte seg med all møblene. Ofte er det gammelt drit som går for noen hundrelapper på Finn, og det er mer styr enn det er verdt å selge dem. Men det er minst 3 fordeler med dette, ifølge onkelen min. Man kan ta høyere leie, man sørger for at leietaker ikke føler seg skikkelig hjemme der - fordi hun ikke får gjort det til sitt "eget hjem", og (best av alt) hvis leietaker skader møblene på noen måte kan utleier kreve det dekket av depositumet. Som leietaker bør du holde deg unna utleiere som leier ut fullt møblert. De er ofte slike luringer som onkelen min. Anonymkode: f2d55...ca9 Samboeren min bodde en periode (heldigvis kort) i en "delvis møblert" leilighet. Det betydde at utleieren hadde satt igjen en del upraktiske (og stygge) greier de egentlig ikke ville ha selv, men ikke nok til at man kunne flytte rett inn uten egne møbler. Det verste av begge verdener. Anonymkode: 7bcc2...59f 11 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #8 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Her skal du få det korrekte svaret (onkelen min er en slik utleier): De bestemmer seg for å leie ut hybel/leilighet/hus som de tidligere disponerte selv, og dermed er fullt møblert. Men de gidder ikke å kvitte seg med all møblene. Ofte er det gammelt drit som går for noen hundrelapper på Finn, og det er mer styr enn det er verdt å selge dem. Men det er minst 3 fordeler med dette, ifølge onkelen min. Man kan ta høyere leie, man sørger for at leietaker ikke føler seg skikkelig hjemme der - fordi hun ikke får gjort det til sitt "eget hjem", og (best av alt) hvis leietaker skader møblene på noen måte kan utleier kreve det dekket av depositumet. Som leietaker bør du holde deg unna utleiere som leier ut fullt møblert. De er ofte slike luringer som onkelen min. Anonymkode: f2d55...ca9 Interessant svar. Det blir ikke aktuelt å flytte inn i møblert, da jeg har mine egne møbler uansett. Det bare irriterer meg at det er så mange leiligheter som er slik. Anonymkode: 35dc6...29d 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #9 Skrevet 1. oktober 2023 Utleiere vil ha pengene men helst at ingen skal bo der så de ønsker helst pendlere Anonymkode: 345dc...029 8
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #10 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Utleiere vil ha pengene men helst at ingen skal bo der så de ønsker helst pendlere Anonymkode: 345dc...029 Nå med så mye hjemmekontor så vil det jo bare bli mindre pendlere da. Anonymkode: 35dc6...29d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #11 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå med så mye hjemmekontor så vil det jo bare bli mindre pendlere da. Anonymkode: 35dc6...29d Nå er er det vel ikke akkurat kontor de fleste pendlere jobber med. Anonymkode: 3ed4c...b4c 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #12 Skrevet 1. oktober 2023 For vår del er det fordi ulike leietakere har så vidt forskjellige ønsker. Vi leier ut møblert etter avtale. Noen har med seg litt, andre har ingenting. Så skal noen flytte til noe annet, og så trenger de ikke den sofaen eller kjøkkenbordet mer, så de lar det stå igjen. For vår del har det hoper seg opp med møbler som ikke vi trenger noe annet sted, så da kan vi like gjerne meie ut møblert Anonymkode: 926fc...95e 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #13 Skrevet 1. oktober 2023 Hvem faen leier i en alder av 40? Anonymkode: 96365...6b2 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #14 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem faen leier i en alder av 40? Anonymkode: 96365...6b2 De av oss som ikke har foreldre som stiller som kausjonister, har blitt skilt i voksen alder uten noe å stå på, har ikke hatt mulighet til å spare seg opp penger, har gjeld osv osv osv. Alltid så lett å være hoverende ovenfor andre når man er bedre stilt enn dem. For en uspiselig type du må være. Anonymkode: 35dc6...29d 22 1 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #15 Skrevet 1. oktober 2023 Tenker forklaringen med å unngå skader i forbindelse med inn- og utflytting høres rimelig ut. Selv kunne jeg godt tenkt meg å gå fra eie til leie, da jeg ikke trives der jeg bor og faktisk har slitt litt med å trives noen av stedene jeg har kjøpt. Så da virker leie som det rette for meg. Jeg har derimot møbler, og er enig med ts, jeg ville nok først og fremst sett etter noe som kun var møblert med hvitevarer, og ingenting annet. Så fikk jeg heller passe godt på i forbindelse med flytting. Anonymkode: bfd77...35f 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #16 Skrevet 1. oktober 2023 Det kan jo hende at de kan flytte møblene slik at du kan ta med dine egne dersom du spør. Man ønsker jo å være serviceinnstilt, vi har i hvert fall vært villig til å strekke oss langt for stabile leietakere. Det er jo ikke noe særlig offer å kaste gamle/stygge møbler. Anonymkode: ba292...670 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #17 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg nærmer meg 40 med stormskritt og jeg leier. Jeg vil gjerne at det er hvitevarer der, og pluss om det er klesskap. Resten har jeg selv. Jeg begynte helt på nytt for ca 10 år siden. Ble et uventet samlivsbrudd, og jeg flyttet inn en periode med venner. Tingene jeg eide ble lagret hos mine foreldre lengre unna. Så ombestemte mine foreldre seg. De ville ikke gi meg tingene mine i retur. De hadde bestemt seg for at skulle flytte «hjem». Nei takk. Da var det veldig greit å leie et sted hvor de hadde det meste, fra seng og skap, til til og med kopper og kar. Der er jeg ikke nå da, og vil gjerne ha mitt eget. Ha min stil og det jeg liker. Jeg trives med å leie, og leier et utrolig fint sted, hvor jeg har mulighet til å spare. Jeg får ingen hjelp hjemmefra, og ikke vil jeg kjøpe i disse tider heller. Så jeg har det fint med å leie. Jeg har tenkt det samme som TS her. De vil ha voksne, stabile folk, men at de skal bo med «hummer og kanari». Ihvertfall sånn er det noen plasser, at det er blanding av det meste. Pendler en er det jo en ting, ser den, men jeg vet om en del som har pendlet, eller enda pendler, og der har jobben fikset sted og bo, og de har i perioder «delt» leilighet med andre. Ikke som at de bor der samtidig, men at firmaet leier, og det er ulike som disponerer leiligheten. Noen ganger har de en plass i tre måneder. Så pendler de ikke på en stund, og noen andre overtar den leiligheten og de får en annen plass senere. Det må jo være et herk for utleiere og ikke vite hvem som faktisk bor der, ihvertfall om de bor i samme huset. Sier det fordi vi leide ut deler av huset vårt i oppveksten og stabile folk, og ikke firma var viktig for mine foreldre. Men utleiere er ulike, akkurat som leietakere, og ønsker ulike ting, men jeg tror mange etterhvert har egne ting de gjerne vil fortsette og ha på nytt bosted, også om de leier. Anonymkode: 67770...82e 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #18 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg hadde ikke egne møbler for å møblere en hel leilighet før jeg kjøpte min egen. Eller, hadde det en periode i starten av tyveårene, da leide jeg en umøblert leilighet og måtte kjøpe alt. Det var jo det verste marerittet å flytte derfra når jeg hadde så mye ting... og så passet ikke møblene inn i den neste, så jeg måtte bytte ut en del. Etter det bestemte jeg meg for å bare leie møblert inntil jeg kunne kjøpe egen bolig. Anonymkode: 2f2c6...79c 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #19 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Her skal du få det korrekte svaret (onkelen min er en slik utleier): De bestemmer seg for å leie ut hybel/leilighet/hus som de tidligere disponerte selv, og dermed er fullt møblert. Men de gidder ikke å kvitte seg med all møblene. Ofte er det gammelt drit som går for noen hundrelapper på Finn, og det er mer styr enn det er verdt å selge dem. Men det er minst 3 fordeler med dette, ifølge onkelen min. Man kan ta høyere leie, man sørger for at leietaker ikke føler seg skikkelig hjemme der - fordi hun ikke får gjort det til sitt "eget hjem", og (best av alt) hvis leietaker skader møblene på noen måte kan utleier kreve det dekket av depositumet. Som leietaker bør du holde deg unna utleiere som leier ut fullt møblert. De er ofte slike luringer som onkelen min. Anonymkode: f2d55...ca9 Fy faen for en drittsekk🤢 Anonymkode: ca848...920 1 1
Sveija Skrevet 2. oktober 2023 #20 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Her skal du få det korrekte svaret (onkelen min er en slik utleier): De bestemmer seg for å leie ut hybel/leilighet/hus som de tidligere disponerte selv, og dermed er fullt møblert. Men de gidder ikke å kvitte seg med all møblene. Ofte er det gammelt drit som går for noen hundrelapper på Finn, og det er mer styr enn det er verdt å selge dem. Men det er minst 3 fordeler med dette, ifølge onkelen min. Man kan ta høyere leie, man sørger for at leietaker ikke føler seg skikkelig hjemme der - fordi hun ikke får gjort det til sitt "eget hjem", og (best av alt) hvis leietaker skader møblene på noen måte kan utleier kreve det dekket av depositumet. Som leietaker bør du holde deg unna utleiere som leier ut fullt møblert. De er ofte slike luringer som onkelen min. Anonymkode: f2d55...ca9 Enig med dette. For min del ble det mye mere styr å kvitte seg med alle møblene. Samtidig som jeg gjerne leier ut til studenter, som gjerne ikke har møbler fra før. Her i området leier de fleste ut umøblert, det at jeg leier ut møblert gjør leiligheten populær blant flere av de som ikke orker / har råd til å bruke penger på møbler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå