Gå til innhold

Noen som skjønner denne skolesaken på NRK?

Anbefalte innlegg

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet

Jeg har både lest denne saken på NRKs sider og sett reportasjen på Dagsrevyen, men jeg klarer rett og slett ikke å skjønne hva som er problemet. Jeg er ikke ute etter navn eller inside-informasjon, men jeg skulle ønske noen kunne fortelle meg hva som problematiseres. Eller er dette en ny type reportasje der man skal sitte og være kreativ og gjette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Problemet er veldig enkelt, noen steder evner ikke skolene å ta ansvar når enkelte elever havner utenfor eller blir holdt utenfor miljøet. Et annet spørsmål som må stilles er også hvor vidt skolene faktisk har kunnskap og ferdigheter til å ta tak i slikt. Så kan man også lure på hvor alvorlig de tar slike saker når man ser eksempler som i artikkelen hvor skolen sitter med en oppfatning som er så annerledes enn den hjemmet melder om og ikke setter inn tiltak før foreldre ser seg nødt til å klage til Statsforvalteren i fylket eller som andre eksempler, faktisk flytte. Når det er snakk om at 9 barn har blitt tatt ut av en skole i løpet av fire år pga skolemiljøet, da er det graverende systemfeil både hos selve skolen og kommunen som skoleeier. 

Endret av LukeDanes
tjukke tommeltotter publiserte for tidlig
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Virker jo som om både skole og kommune ikke klarer å ordne opp i dårlig miljø ved skolen, det har vært utfrysning og faenskap. Virker egentlig ikke som om de har prøvd å ordne opp i dette heller. At flere foreldre må gå til det skrittet at de må flytte fra stedet er egentlig ganske graverende og når jeg så intervjuet med denne fyren i kommunen så fikk jeg ikke akkurat et bedre inntrykk. Altså til og med voksne mennesker har behandlet disse familiene som dritt, er jo ikke rart barna deres blir små demoner med slike voksne som forbilder. Er til skrekk og advarsel for folk som vurderer å flytte til slike småsteder. 9 barn har måtte slutte på skolen for de ikke har blitt behandlet bra, helt merkelig at dette ikke blir tatt mer alvorlig, jeg hadde skammet meg av å bo på et slikt sted. Ræva foreldre og ræva unger.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan klarer du IKKE å skjønne at dette dreier seg om mobbing, utestengning og dårlig skolemiljø - i tillegg til en skole som ikke klarer å hjelpe til med problemene??

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...