Gå til innhold

Kreve at man er ekslusiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så innmari mye tanker i hodet om en jeg har møtt flere ganger. Klarer ikke helt slutte tenke på han. Vi har hatt sex sikkert 10 ganger nå. Møttes også  forutenom sex. Vi snakker daglig ekstremt mye. Føler meg så komfortabel rundt han og liker han veldig godt. Problemet er at han sier han ikke faller. Han er godt oppi 20-årene og får ikke «følelser.» Synes det er skremmende sku fortsette møte han. Jeg begynner like han veldig godt. Redd for at det ikke skal være gjensidig. Han sier mye fint om meg, at han liker være rundt meg og at det kun er meg. Tiltross for at jeg har hørt mye rykter om andre ting. Vet ikke om dette stemmer eller ei. Skjønner at tid er det som er nøkkelen for han. Men jeg vil ikke fortsette dersom risikoen er at han møter andre eller at han bare «leker» med meg. burde jeg «kreve» noe mere av dette?  Kan se for meg at det kan skremme han.. Vet ikke. Han sier han ikke vil like om jeg ligger med andre, noe jeg absolutt ikke vil heller da jeg kun har han i tankene

Anonymkode: 819ad...54e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at du synes at dette er en skummel situasjon. Han er tydelig på at han ikke har følelser, mens du faller for han. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å fortsette. 

Anonymkode: ed3e6...3d3

Skrevet

Du kan si at du ønsker og er klar for et ordentlig forhold, og at du er nødt til å slutte å treffe ham om han ikke ønsker det samme. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har så innmari mye tanker i hodet om en jeg har møtt flere ganger. Klarer ikke helt slutte tenke på han. Vi har hatt sex sikkert 10 ganger nå. Møttes også  forutenom sex. Vi snakker daglig ekstremt mye. Føler meg så komfortabel rundt han og liker han veldig godt. Problemet er at han sier han ikke faller. Han er godt oppi 20-årene og får ikke «følelser.» Synes det er skremmende sku fortsette møte han. Jeg begynner like han veldig godt. Redd for at det ikke skal være gjensidig. Han sier mye fint om meg, at han liker være rundt meg og at det kun er meg. Tiltross for at jeg har hørt mye rykter om andre ting. Vet ikke om dette stemmer eller ei. Skjønner at tid er det som er nøkkelen for han. Men jeg vil ikke fortsette dersom risikoen er at han møter andre eller at han bare «leker» med meg. burde jeg «kreve» noe mere av dette?  Kan se for meg at det kan skremme han.. Vet ikke. Han sier han ikke vil like om jeg ligger med andre, noe jeg absolutt ikke vil heller da jeg kun har han i tankene

Om du krever noe i en relasjon kan det fort gå skeis. Det å foreslå noe på en hyggelig måte, inngå kompromiss, eller gjøre en avtale er nok en bedre vei å gå. 

Anonymkode: 5a588...da8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg skjønner godt at du synes at dette er en skummel situasjon. Han er tydelig på at han ikke har følelser, mens du faller for han. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å fortsette. 

Anonymkode: ed3e6...3d3

Er nok litt der i samme tankene!

Skrevet
ESFP skrev (19 minutter siden):

Du kan si at du ønsker og er klar for et ordentlig forhold, og at du er nødt til å slutte å treffe ham om han ikke ønsker det samme. 

Godt tips! Takk!

• Nyttig 1
Skrevet

Enig med ESFP over her.

Og ikke ha sex med ham før han kan gi deg et klart svar. Når dere har møttes så mye som dere har, da må han vite noe og være klar på det.

Jeg hadde ikke fortsatt et forhold med en som etter så mye kontakt sa han ikke greide å få følelser.

Om han mener han generelt ikke greier å få følelser for en dame, da stikker hans problemer dypere, og da bør han finne ut hvorfor han har problem med dypere relasjoner og følelser. Det kan han finne ut av og bli fungerende, men det er ikke fort gjort.

Anonymkode: 188ed...5e0

Skrevet

Dette forstod jeg faktisk ikke så mye av, egentlig... 

Om han sier han ikke "kan like deg" om du har sex med andre - så må dere jo nesten klarer å kommunisere såpass at du kan føle deg trygg på at det samme gjelder han, vel? :klo: 

• Nyttig 1
Skrevet

Du kan vel vente på han?

Kjæresten min ventet på meg. Leeeeenge. Heldigvis 🥰

Anonymkode: cc796...b3c

• Hjerte 1
Skrevet
ESFP skrev (36 minutter siden):

Godt tips. Dette TS beskriver er oppskrift på hjertesmerte og Bridget Jones på repeat. Min erfaring er at menn er veldig kjappe med å bestemme seg på det området. 

Hvis det kun handler om sex fra hans ståsted, så har han tabbet seg lodrett ut. Jeg og han jeg ligger med snappes litt her og der, vi henger ikke utenom samleie (som er fordelt utover tid, sex binder mennesker sammen og hvis dere knuller som kaniner er oddsen stor for at en eller begge utvikler følelser). Jeg tar han ikke opp i dagligtale. Jeg vet ikke hvor han jobber, jeg bryr meg ikke om hva han hadde til frokost og han tenker garantert like lite på meg. Å ha en man ligger med, uten at det skal oppstå følelser, krever veldig mye ansvar og kontakt med følelser. Og det har ikke denne mannen. Jeg hadde blitt sur hvis jeg var deg, men også sur på meg selv over å bare la meg bli holdt på is på den måten. 

TS: Hvis han sier han ikke får følelser så stemmer sikkert dette. Hvis du er redd for reaksjonen hans og får vondt av tanken på å skilles fra han så har du allerede tråkket i salaten. Du må bare være modig nok til å få sannheten på bordet. Hvis han avviser deg der og da, men vil ha deg allikevel, så tar han kontakt igjen hvor det ikke bare er sex som er motivasjon. Du kan presse eventuelle følelser frem hvis han oppdager han savner deg, men da må du være disiplinert og logisk i tankemåte og handlinger. Hvis du ikke hører fra han, så... ja. 

Skrevet

Klassisk moderne felle. Man har sex før følelser og kjærlighet er på plass, og så blir alt bare vanskelig etterpå. 

Vær så snill, vent da for pokker med sex inntil følelsene er gjensidig etablert! Uten gjensidig kjærlighet, intet grunnlag for sex.

Anonymkode: 2165d...523

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Gode råd. Mistenker han dessutten har noen andre etter inatt da jeg fikk tilsendt ett merkelig bildet. Tror jeg må kutte mens leken er god.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hadde trekt meg tilbake en periode å sett hva som skjedde da. Mennesket er jo designet for å ville ha det de ikke kan få. Å så lenge han får det som han vil , uten noen form for forpliktelser/ følelser er det jo en form for utnytting . 

• Liker 1
Skrevet

Som skrevet over så vil jo mange gjerne ha det de ikke kan få, og selv om sånne spill er teit er det dessverre realiteten. Så spill heller samme mynt tilbake. Vær med andre og ikke forplikt deg til bare han, så ser du heller når han er klar

Anonymkode: b9efd...843

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville sagt, g har sagt i samme type situasjon:

Siden du ikke har de forelskede følelsene for meg og ikke har fallt for meg, så føler jeg at det beste for meg er om vi ikke har mer kontakt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dette er ikke en god situasjon for deg! Men du kan forbedre den kraftig. Nå sitter han med hele makten ovenfor deg, du har falt for han, han ikke helt for deg. Trekk deg tilbake og aldri gi mer en du får. Så om han ikke tar tak i det ? La han gå, ikke investere mer i dette før han viser en betydelig sterkere forpliktelse. Hadde aldr datet en dame mange ganger hatt sex uten at jeg kunne sagt at vi var eksklusive. Så TS dette er ditt valg, og slik du legger det frem ? Han utnytter deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gode råd. Mistenker han dessutten har noen andre etter inatt da jeg fikk tilsendt ett merkelig bildet. Tror jeg må kutte mens leken er god.

Er du sikker ? Hva type bilde? Spør han og kommuniser med han.

Anonymkode: d1306...a1b

Skrevet

Han vil ikke ha deg. Han kan slå seg til ro med deg til den rette dukker opp.

Anonymkode: 7fdc1...e4d

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du kan vel vente på han?

Kjæresten min ventet på meg. Leeeeenge. Heldigvis 🥰

Anonymkode: cc796...b3c

Hvem i all verden med et snev selvrespekt venter på at annen skal bli ferdig med å ligge rundt?

Anonymkode: f84cb...fa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...