AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #1 Skrevet 30. september 2023 Hei Kjæresten min slo opp med meg forige mnd, men nå har jeg funnet ut at jeg er gravid. Har ikke fortalt han enda, men vi hadde en diskusjon om barn tidligere. Da sa han at han ønsket at jeg tok abort om jeg ble gravid. Så jeg vet han ikke kommer til å ønske dette barnet. Jeg er i midten av 30 årene, har et barn fra før. Vært alene med dette barnet fra han ble født. Så jeg vet hva det går ut på å være alene. Er i en trygg økonomisk situasjon, eier eget hus og har lite gjeld. Jeg vet at kanskje dette er min siste sjanse å få flere barn. Når bør jeg fortelle han? Jeg vet han ikke kommer til å være deltagende i barnets liv. Men jeg vet han fortjener å vite det uansett hva. Anonymkode: d406d...f03 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #2 Skrevet 30. september 2023 Jeg ville fortalt det etter uke 12, hvis du har tenkt å oppdra barnet alene. Anonymkode: efce7...b1b 20 3
Topsi Skrevet 30. september 2023 #3 Skrevet 30. september 2023 Vent til etter uke 12, da kan han ikke si så mye.... 14 1
BobbySocks Skrevet 30. september 2023 #4 Skrevet 30. september 2023 Hadde ventet til halvveis i svangerskapet, etter UL. Han har uansett ikke noe han skulle sagt og da vet du at alt er bra. Slipper du noe styr om det skulle gå skeis. 11
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #5 Skrevet 30. september 2023 Han slo opp med meg fordi han ikke taklet barnet mitt. Likte ikke at jeg aldri kunne dra ut når det passet han. Følte at barnet mitt var i veien. Han gjorde inntrykk at han trivdes med oss, men så kom det som en bombe alt dette da han plutselig slo opp. Så var igrunn greit at han slo opp, men kjenner det er sårt å måtte gjøre det alene igjen. Har stort nettverk med familie og venner som støtter meg. Holder det for meg selv til etter jeg har vært på ultralyd tror jeg. ts Anonymkode: d406d...f03 1 18
Eloise12345 Skrevet 30. september 2023 #6 Skrevet 30. september 2023 (endret) Han kan umulig kreve at du tar abort. Jeg hadde ikke ønsket å si noe om det med det første pga dårlige erfaringen om han rundt barnet som du har. Jeg hadde blitt engstelig med tanke på situasjonen. Men jeg hadde beholdt barnet. Endret 30. september 2023 av Eloise12345 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #7 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han slo opp med meg fordi han ikke taklet barnet mitt. Likte ikke at jeg aldri kunne dra ut når det passet han. Følte at barnet mitt var i veien. Han gjorde inntrykk at han trivdes med oss, men så kom det som en bombe alt dette da han plutselig slo opp. Så var igrunn greit at han slo opp, men kjenner det er sårt å måtte gjøre det alene igjen. Har stort nettverk med familie og venner som støtter meg. Holder det for meg selv til etter jeg har vært på ultralyd tror jeg. ts Anonymkode: d406d...f03 Du må jo ingenting, men det høres ut som om du ønsker flere barn? Bra du har nettverk rundt deg som kan støtte deg! Anonymkode: efce7...b1b 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #8 Skrevet 30. september 2023 Jeg synes du skal fortelle det nå, så tror han ikke at du har lurt han bevisst (som det er lett å tro hvis du venter til etter uke 12) og han blir enda mer forbanna og bitter på deg enn han blir hvis du forteller det nå. Han kan jo faktisk bli helt jævelig å forholde seg til og kreve delt omsorg, og det vil du vel ikke for barnet ditt når han ikke takler unger? Anonymkode: 71269...762 15
Kullsyrevann Skrevet 30. september 2023 #9 Skrevet 30. september 2023 Du sier du har stabil økonomi og et godt nettverk rundt deg. Da er det ingenting i veien for at du skal bringe et nytt barn til verden. Hvor mye han vil involvere seg er opp til han, men det er til syvende og sist du som skal ta valget her. Men han her høres ikke ut som en potensielt god far, og det er konsekvenser du og barnet må leve med resten av livet. 1
Miss Shady Skrevet 30. september 2023 #10 Skrevet 30. september 2023 (endret) Mulig at ungen ikke syntes det er så stas å ikke være ønsket av faren sin når den begynner å spørre etter ham. Endret 30. september 2023 av Miss Shady 6 5
Topsi Skrevet 30. september 2023 #11 Skrevet 30. september 2023 Miss Shady skrev (Akkurat nå): Mulig at ungen ikke syntes det er så stas å ikke være ønsket av faren sin når den begynner å spørre etter ham. Ungen er ønsket av moren, det holder. Alternativet er å dø 9 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #12 Skrevet 30. september 2023 Miss Shady skrev (2 minutter siden): Mulig at ungen ikke syntes det er så stas å ikke være ønsket av faren sin når den begynner å spørre etter ham. Det er vel minimal sjangse for at barnet får vite dette? Det er mange spesielle folk der ute, men få er vel så gærne at de forteller et barn at de var uønsket? Anonymkode: 0e742...fe6 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #13 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel minimal sjangse for at barnet får vite dette? Det er mange spesielle folk der ute, men få er vel så gærne at de forteller et barn at de var uønsket? Anonymkode: 0e742...fe6 Øh, unnskyld meg, men tror du ikke det at bare vokser opp sammen med moren sin og aldri ser pappa er et ganske stort bevis på nettopp det at man er uønsket av pappa? Alt må ikke sies med ord for at man skal kjenne det på kroppen skjønner du. Anonymkode: 71269...762 4 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #14 Skrevet 30. september 2023 Så unødvendig. Anonymkode: ac1f0...dd8
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #15 Skrevet 30. september 2023 Er du i mot å ta abort? Bedre å vente til du finner den virkelige kjærligheten vel? Anonymkode: 96af7...06a 1
Lorieen Skrevet 30. september 2023 #16 Skrevet 30. september 2023 Jeg hadde ikke fortalt det før like før fødsel, og så sendt inn farskapserklæring og oppgitt ham som far slik at barnet kan få bidrag. 2
Topsi Skrevet 30. september 2023 #17 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er du i mot å ta abort? Bedre å vente til du finner den virkelige kjærligheten vel? Anonymkode: 96af7...06a Så artig å se hvor høyt "selvbestemt abort" står her inne når mor ønsker barnet og ikke far 😆 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #18 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Øh, unnskyld meg, men tror du ikke det at bare vokser opp sammen med moren sin og aldri ser pappa er et ganske stort bevis på nettopp det at man er uønsket av pappa? Alt må ikke sies med ord for at man skal kjenne det på kroppen skjønner du. Anonymkode: 71269...762 Dette er ikke det samme som å føle seg uønsket.. mange vokser opp høyt elsket i mors familie, med besteforeldre / onkler tanter/ søskenbarn etc og har et godt liv de er glad for… Vi er ganske mange som er glad og takknemlig for mor og for livet selv om biofar tilfeldigvis var udugelig.., Anonymkode: 0e742...fe6 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #19 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du i mot å ta abort? Bedre å vente til du finner den virkelige kjærligheten vel? Anonymkode: 96af7...06a Hun er i midten av tredveårene. Man har ikke all verdens tid. Det tar tid å finne noen og bli godt nok kjent til å planlegge barn/oppdage at de var den store kjærligheten. Jeg hadde nok beholdt i ditt tilfelle, ts. Det høres ut som du vet hva du går til. Jeg tenker det spiller fint lite rolle når du sier noe. Spyr han dritt om abort får du blokkere han i en periode. Anonymkode: fab9a...bb3 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #20 Skrevet 30. september 2023 Jeg sa ifra til han at jeg ikke gikk på prevensjon. At han måtte bruke kondom når vi lå sammen, men han mente det holdte å hoppe av i svingen. Jeg sa at det vi gjorde var å leke med ilden. Jeg sa også ifra til han hvis jeg ble gravid så kom jeg ikke til å ta abort. Så han visste hva han holdte på med. ts Anonymkode: d406d...f03 10 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå