AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #1 Skrevet 30. september 2023 Jeg lurer på om jeg skal bli Spirituell for å heale meg etter ett år med traumer, har fått KPTSD. Det kan være bra sosialt og delta i grupper med andre spirituelle osv. Noen som har blitt det med gode erfaringer? Anonymkode: 0ed2d...1f1 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #3 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 🤣 Anonymkode: 89f87...384 Hvorfor ikke formulere deg bedre? Dette er useriøst svar. Jeg troller faktisk ikke. Anonymkode: 0ed2d...1f1 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #4 Skrevet 30. september 2023 Nei, bare nei. Anonymkode: 5b597...1c5 3 1
Malida Skrevet 30. september 2023 #5 Skrevet 30. september 2023 Du får nok bare uvitende svar her ts. 😊 Det de ikke kjenner til blir skummelt vet du, og da reagerer man med feks. å gjøre narr av ting. Tror ikke de fleste vet hva spirituell betyr engang, mange tror det handler om ånde verdenen. Hehe. Les deg litt opp om hva et spirituelt liv er 👍 Jeg kan love deg at blir du spirituell, så får du er helt nytt syn på livet, traumer og alt annet❤️ 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #6 Skrevet 30. september 2023 Malida skrev (Akkurat nå): Du får nok bare uvitende svar her ts. 😊 Det de ikke kjenner til blir skummelt vet du, og da reagerer man med feks. å gjøre narr av ting. Tror ikke de fleste vet hva spirituell betyr engang, mange tror det handler om ånde verdenen. Hehe. Les deg litt opp om hva et spirituelt liv er 👍 Jeg kan love deg at blir du spirituell, så får du er helt nytt syn på livet, traumer og alt annet❤️ Ikke skummelt i heletatt. Placebo et en fin medisin for de som faller for slikt. Anonymkode: 89f87...384 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #7 Skrevet 30. september 2023 Om det er placebo. Placebo er hvertfall en effekt. Mye bedre det enn å leve med traumer Anonymkode: 3a069...a0d 12
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #8 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om det er placebo. Placebo er hvertfall en effekt. Mye bedre det enn å leve med traumer Anonymkode: 3a069...a0d Placebo er fabelaktig. Hadde vært flott hvis alle fikk det av "vås". Hadde jo ingen vært sykeo, for vås er det mye av. Anonymkode: 89f87...384 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #9 Skrevet 30. september 2023 Malida skrev (14 minutter siden): Du får nok bare uvitende svar her ts. 😊 Det de ikke kjenner til blir skummelt vet du, og da reagerer man med feks. å gjøre narr av ting. Tror ikke de fleste vet hva spirituell betyr engang, mange tror det handler om ånde verdenen. Hehe. Les deg litt opp om hva et spirituelt liv er 👍 Jeg kan love deg at blir du spirituell, så får du er helt nytt syn på livet, traumer og alt annet❤️ Du, jeg tror det er mye viktigere man får ordentlig behandling enn lovnader om at man får helt nytt liv og nytt syn på traumer. Varsellampene lyser bare der! Anonymkode: 5b597...1c5 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #10 Skrevet 30. september 2023 Malida skrev (13 minutter siden): Du får nok bare uvitende svar her ts. 😊 Det de ikke kjenner til blir skummelt vet du, og da reagerer man med feks. å gjøre narr av ting. Tror ikke de fleste vet hva spirituell betyr engang, mange tror det handler om ånde verdenen. Hehe. Les deg litt opp om hva et spirituelt liv er 👍 Jeg kan love deg at blir du spirituell, så får du er helt nytt syn på livet, traumer og alt annet❤️ Takk for voksen svar. Forstår ikke hvorfor folk er imot dette. Overraskende. Hvis de ikke liker andre sine interesser kan de passe på sine egne saker istedenfor. Jeg trenger heller ikke bli narkoman for å være spirituell, det skal jeg ikke prøve ut. Men når det gjelder pusting,meditasjon,være tilstede i nuet, kunne vise følelser og være åpne. Ja det er magisk og vakkert. Samtidig alle de gode luktene og sunne drikkene som de lager 🫶🏼Vet ikke mye, men høres ut som noe for meg. Anonymkode: 0ed2d...1f1 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #11 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for voksen svar. Forstår ikke hvorfor folk er imot dette. Overraskende. Hvis de ikke liker andre sine interesser kan de passe på sine egne saker istedenfor. Jeg trenger heller ikke bli narkoman for å være spirituell, det skal jeg ikke prøve ut. Men når det gjelder pusting,meditasjon,være tilstede i nuet, kunne vise følelser og være åpne. Ja det er magisk og vakkert. Samtidig alle de gode luktene og sunne drikkene som de lager 🫶🏼Vet ikke mye, men høres ut som noe for meg. Anonymkode: 0ed2d...1f1 Det voksne svaret er fra den som er enig. Aha, livet er lekende lett. Anonymkode: 89f87...384 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #12 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for voksen svar. Forstår ikke hvorfor folk er imot dette. Overraskende. Hvis de ikke liker andre sine interesser kan de passe på sine egne saker istedenfor. Jeg trenger heller ikke bli narkoman for å være spirituell, det skal jeg ikke prøve ut. Men når det gjelder pusting,meditasjon,være tilstede i nuet, kunne vise følelser og være åpne. Ja det er magisk og vakkert. Samtidig alle de gode luktene og sunne drikkene som de lager 🫶🏼Vet ikke mye, men høres ut som noe for meg. Anonymkode: 0ed2d...1f1 Meditasjon er ikke spirituelt. Vise følelser er heller ikke det. Googlet hva er spirituelt, dette kom opp: Man tror på en høyere kraft eller intelligens som er større enn seg selv, eller man er en del av denne kraften. Dette kan være Gud, universet eller lignende. Man ønsker ikke å skade noen uansett hva slags praksis man følger. Man tror at kjærlighetskraften er den største av alle. Man er innforstått med at det man sender ut av energi får man også tilbake. Man har er en forståelse og aksept av at vi alle er koblet sammen. Anonymkode: 89f87...384 2
ESFP Skrevet 30. september 2023 #13 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for voksen svar. Forstår ikke hvorfor folk er imot dette. Overraskende. Hvis de ikke liker andre sine interesser kan de passe på sine egne saker istedenfor. Jeg trenger heller ikke bli narkoman for å være spirituell, det skal jeg ikke prøve ut. Men når det gjelder pusting,meditasjon,være tilstede i nuet, kunne vise følelser og være åpne. Ja det er magisk og vakkert. Samtidig alle de gode luktene og sunne drikkene som de lager 🫶🏼Vet ikke mye, men høres ut som noe for meg. Anonymkode: 0ed2d...1f1 Du kan ikke bare bestemme deg for å komme over traumene dine og puste, meditere, være til stede i nuet, vise følelser og være åpen. Det kalles spiritual bypassing. Du kan ikke gå rett til målet, det er en lang marathon før mål her. Du er nødt til å dykke inn i og løse dine følelsesmessige problemer og sår. Det er eneste måten å komme over traumer på, og det tar lang tid. Om du kommer igjennom er det stor sannsynlighet for at du kommer til å ende opp som spirituell. 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #14 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Placebo er fabelaktig. Hadde vært flott hvis alle fikk det av "vås". Hadde jo ingen vært sykeo, for vås er det mye av. Anonymkode: 89f87...384 Alle får jo ikke placebo fordi alle tror jo ikke på det. Du fks kan jo ikke få placebo av noe du kaller vås. Om du ikke tror du kan tenke det syk kan du hvertfall ikke tenke deg frisk. Null sjans Anonymkode: 3a069...a0d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #15 Skrevet 30. september 2023 ESFP skrev (2 minutter siden): Du kan ikke bare bestemme deg for å komme over traumene dine og puste, meditere, være til stede i nuet, vise følelser og være åpen. Det kalles spiritual bypassing. Du kan ikke gå rett til målet, det er en lang marathon før mål her. Du er nødt til å dykke inn i og løse dine følelsesmessige problemer og sår. Det er eneste måten å komme over traumer på, og det tar lang tid. Om du kommer igjennom er det stor sannsynlighet for at du kommer til å ende opp som spirituell. Jeg ble seksuelt.misbrukt fra jeg var 4 til 13. Det gir traumer for de aller fleste. Regner med det er forståelig. Dette jobbet jeg meg igjennom i løpet av noen år. Jeg ble så langt unna spirituell det går ann å bli. Men sikkert ikke intelligent nok, eller hadde ikke store traumer nok, ja eller jobbet ikke rett for å bli det. Kalle seg spirituell å sette seg på en høy hest " bare noen få klarer" er så selvmotsigende som det går ann Anonymkode: 89f87...384 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #16 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle får jo ikke placebo fordi alle tror jo ikke på det. Du fks kan jo ikke få placebo av noe du kaller vås. Om du ikke tror du kan tenke det syk kan du hvertfall ikke tenke deg frisk. Null sjans Anonymkode: 3a069...a0d Nemlig. Kun de som tror som har placebo. Det virker kun for de som tror. Ergo ikke noe som fungerer, foruten for akkurat deg, fordi du tror. Finnes ikke noe .medisinsk i det. Men tenke seg syk kan man da alle. Heter hypokonder, vi alle har litt av det. Anonymkode: 89f87...384 2
jabx Skrevet 30. september 2023 #17 Skrevet 30. september 2023 Malida skrev (44 minutter siden): Du får nok bare uvitende svar her ts. 😊 Det de ikke kjenner til blir skummelt vet du, og da reagerer man med feks. å gjøre narr av ting. Tror ikke de fleste vet hva spirituell betyr engang, mange tror det handler om ånde verdenen. Hehe. Les deg litt opp om hva et spirituelt liv er 👍 Jeg kan love deg at blir du spirituell, så får du er helt nytt syn på livet, traumer og alt annet❤️ Takk, men vi kjenner godt til det. Det er derfor vi hånler. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #18 Skrevet 30. september 2023 De jeg kjenner som er spirituelle har ikke bestemt seg for å bli det, og så blitt det over natta. Det er ikke noe man kan tvinge frem, slik jeg ser det. Det kommer naturlig for enkelte å tro at det finnes mer mellom himmel og jord. Det du kan gjøre er jo å lese om ting som faktisk interesserer deg, og så finne likesinnede ut i fra dette? Ellers vil det ikke være genuint, og du kan få problemer med å skape ekte relasjoner. Anonymkode: b7454...e1a 2
ESFP Skrevet 30. september 2023 #19 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ble seksuelt.misbrukt fra jeg var 4 til 13. Det gir traumer for de aller fleste. Regner med det er forståelig. Dette jobbet jeg meg igjennom i løpet av noen år. Jeg ble så langt unna spirituell det går ann å bli. Men sikkert ikke intelligent nok, eller hadde ikke store traumer nok, ja eller jobbet ikke rett for å bli det. Kalle seg spirituell å sette seg på en høy hest " bare noen få klarer" er så selvmotsigende som det går ann Anonymkode: 89f87...384 Noen blir spirituell etter å ha jobnet seg gjennom traumer, og andre ikke. Det har ingenting med intelligens eller alvorlighet av traumer å gjøre. En som er spirituell setter seg ikke over andre mennesker. Men det finnes selvsagt mennesker som kaller seg spirituell for å fremstå bedre enn andre. 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #20 Skrevet 30. september 2023 Jeg tenker først og fremst på vittige, munnrappe mennesker med ordet i sin makt og elegant humor når jeg hører ordet spirituell. Bli gjerne det, ts! Anonymkode: 211a9...76b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå