Gå til innhold

Ny trening/smartklokke - hvilken er du fornøyd med?

laperla

Anbefalte innlegg

Hei, 

Har akkurat fått refusjon for min Fitbit Sense 2. 

Skal kjøpe en ny og usikker på hvilken jeg skal kjøpe denne gangen. Det jeg er helt sikker på, er at det ikke blir en ny Fitbit. Har prøvd Versa 3, Sense, Sense 2 samt Apple Watch SE 1.gen.

Setter pris på følgende funksjoner:

• Kondisjon ifht alder 
  • «EKG», 02 metning, hvilepuls, HRV osv
  • Søvnregistrering
  • Spotify app, spille musikk fra klokken
  • Tiltalende utseende, skal brukes utenom trening også.  Mulighet for å bytte rem.

Bruker Iphone 13 Pro Max, men tenker å oppgradere. 

Setter stor pris på deres svar :)

Endret av laperla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk fra en ganske basic Fitbit til en apple watch se, så jeg vet ikke om jeg er helt den riktige å spørre men jeg er superfornøyd med apple Watch til mitt bruk! Synes søvnregistreringen er veldig fin og de andre tingene du er ute etter har den også. Ulempen med apple Watch er den hyppige ladingen som andre smartklokker ikke trenger, men det er ikke et problem for min del.

Anonymkode: f21fa...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Apple Watch, den må selvsagt lades oftere, men liker alle detaljer. (Før brukte jeg fitbit.)

Anonymkode: fede8...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garmin Fenix 7. Har tidligere både hatt Fitbit og Polar, men denne er desidert den beste (skulle egentlig bare mangle med tanke på pris) jeg har hatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt både samsung watch, fitbit og nå Garmin. Brukt Garmin siden des 21 og kan trygt si at det skal myyye til før eg går vekk fra det. Garmin passer min livstil perfekt. Fenix 6s som eg har lades hver 10 dag, våkner med forslag til løpe trening den dagen, HRV status og puls forteller meg når noe er på ferde, får inn alle varslene eg vil ha, kan legge opp trening og følge de fra klokka. Blir alltid og anbefale Garmin :)

nesten alt du oppga har min, bortsett fra ekg og muligheten til å spille musikk fra klokka da eg aldri e uten mobil så treng eg ikke den funksjonen. 

Anonymkode: c3393...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje Garmin Venu 3? Jeg er utrolig fornøyd med den i alle fall. Den har alt du etterspør bortsett fra ekg, men det kommer kanskje etterhvert. Det vil si at den har ekg-hardware, så det trengs bare en software-oppdatering for å aktivere funksjonen. Garmin vil ikke si noe om og eventuelt når dette kommer, så hvis ekg er viktig ville jeg valgt en annen klokke. Men ellers anbefaler jeg definitivt Venu 3. 

Anonymkode: 8886f...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Basert på ditt behov, kan du finne alle disse funksjonene i merkene Apple, Samsung, Fitbit og Garmin. Jeg bruker for øyeblikket Samsung Galaxy Watch 5, og du kan prøve den. 

Denne Samsung klokke har følgende funksjoner:

• Fitness sporing 
  • Søvnsporing 
  • Stress sporing 
  • GPS sporing 
  • Svømme sporing 
  • EKG sporing 
  • Blodoksygen sporing 
  • Sporing av kvinnehelse 
  • Daglig aktivitetssporing 
  • Utfordringer og mål 
  • Coaching og tilbakemeldinger 
  • Mulighet for å spille musikk med Spotify appen på klokken.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...