AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #1 Skrevet 30. september 2023 Jeg er mørk blond, med noen få grå hår i tinningene, og i april stripet jeg håret hos frisør. Lyseblonde striper. Håret mitt blekes også ganske fort i solen. Jeg har ikke råd til noe annet enn klipp hos frisøren denne gangen, så jeg vurderer å gjøre noe med fargen selv. Finnes det noe produkt som vil gi et jevnt resultat på både stripene og etterveksten, men som ikke er en permanent farge? Altså et produkt som gradvis vaskes ut. Har null erfaring, som dere forstår. Anonymkode: 21bc8...ddf
Tipaa Skrevet 30. september 2023 #2 Skrevet 30. september 2023 Glansvask kalles det. Se på hår eskene i butikken. Står om det er permanent eller om det vaskes ut. Og så må du se på tall koden for å vite hvilken farge du skal ha. Husk at som regel blir det mørkere enn på pakka. Mørk blond vil jeg si er en 7, men velg heller 8? Og så tallene bak der igjen sier noe om fargen er kald eller varm..som du ser, mye å ta hensyn til, og vips, er veldig lett å fucke til håret sitt.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #3 Skrevet 30. september 2023 Tipaa skrev (35 minutter siden): Glansvask kalles det. Se på hår eskene i butikken. Står om det er permanent eller om det vaskes ut. Og så må du se på tall koden for å vite hvilken farge du skal ha. Husk at som regel blir det mørkere enn på pakka. Mørk blond vil jeg si er en 7, men velg heller 8? Og så tallene bak der igjen sier noe om fargen er kald eller varm..som du ser, mye å ta hensyn til, og vips, er veldig lett å fucke til håret sitt. Takk! 👌🏻 Så det du sier er egentlig at jeg bør la være? Anonymkode: 21bc8...ddf
Tipaa Skrevet 1. oktober 2023 #4 Skrevet 1. oktober 2023 Hvis det bare er glansvask så vaskes det jo ut..men kan jo få hjelp i butikken og da?
Blingblingtahei Skrevet 1. oktober 2023 #5 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg liker casting gloss fra L'Oreal, men en gloss eller glansvask som det også kalles vil ikke gjøre stort med etterveksten eller de grå hårene, til det må permanent farge eller bleking til dessverre.. jeg brukte tidligere en farge balsam som jeg følte tok litt, men det forsvinner så fort og skader håret mer ved å bruke den ofte enn en permanent farge hver 6-7 uke gjør..
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #6 Skrevet 1. oktober 2023 Du kan gå på vita og få hjelp. Anonymkode: bc530...6b1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #7 Skrevet 1. oktober 2023 Sjekk ByBente. Litt dyrere enn cubus men gir mye bedre resultat Anonymkode: fc6fc...4b1
AprilLudgate Skrevet 1. oktober 2023 #8 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sjekk ByBente. Litt dyrere enn cubus men gir mye bedre resultat Anonymkode: fc6fc...4b1 Jo, men det vil fortsatt ikke gi et jevnt resultat på både striper og ettervekst. Jeg har forsøkt toningen - fornøyd med fargen, «men» (ikke et men for alle) vaskes raskt ut. Dekker ikke gjenstridige grå hår ved tinning i det hele tatt. Det gir heller ikke godt resultat å bruke en farge på hele hår og bunn. Så til deg TS, jeg hadde heller frisket opp lengdene med kald fargebalsam og brukt color wow sitt pudder for å dekke litt grått her og der frem til du vil forplikte deg til noe fast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå