Hanne67 Skrevet 30. september 2023 #1 Del Skrevet 30. september 2023 Årets utgave av rosa sløyfe er designet av Fam Irvoll, og er en nydelig rose. De siste årene har virkelig de rosa sløyfene vært fine, og anbefaler å kjøpe de til støtte for forskning på brystkreft. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #2 Del Skrevet 30. september 2023 Jeg synes kreftforeningen får veldig mye penger, oppmerksomhet og forskning inn i forhold til andre sykdommer. Det går selvsagt an å ha to tanker i hode samtidig men kreftforeningen er ikke noe jeg ønsker å støtte, da velger jeg heller mine fanesaker og gir direkte til de. Men fin sløyfe i år, jeg er enig i det. Anonymkode: 25db2...280 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #3 Del Skrevet 30. september 2023 Litt spesielt å si at «kreftforeningen er ikke noe jeg ønsker å støtte». Greit nok at du ikke ser at du har mulighet til det i forhold til andre sykdommer, men det er vel en sak du mener man gjerne bør støtte om man kan? Husk at kreft vil ramme oss alle, en eller annen gang, direkte eller indirekte. Anonymkode: c480f...aab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #4 Del Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Litt spesielt å si at «kreftforeningen er ikke noe jeg ønsker å støtte». Greit nok at du ikke ser at du har mulighet til det i forhold til andre sykdommer, men det er vel en sak du mener man gjerne bør støtte om man kan? Husk at kreft vil ramme oss alle, en eller annen gang, direkte eller indirekte. Anonymkode: c480f...aab Hjerteinfarkt og andre hjertelidelser har en høy dødsrate. Alzheimers og demens, mennesker som dør med demens som underliggende dødsårsak har økt de siste 40-50 årene og det er ikke bare eldre som får denne sykdommen. Psykiske lidelser vil over halvparten av oss få en eller annen gang i livet direkte og så kan vi + alle de indirekte på også. Ennda verdensdagen for psykisk helse har en dag i året som de får litt oppmerksomhet og da som en samleparaply for all psykisk helse. MS, Parkinson, overdosedødsfall. Det er mange sykdommer som ikke får en egen sløyfe kastet etter seg. Vi velger hva vi prioriterer og støtter. Noen velger å støtte rosa sløyfe andre blå og noen velger heller å støtte andre sykdommer som ikke får den oppmerksomheten og all den "gratis" forskningen selv om det trengs. Anonymkode: 25db2...280 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #5 Del Skrevet 30. september 2023 Jeg synes det er rimelig spesielt at brystkreft får så mye oppmerksomhet og midler i forhold til andre kreftformer. Noen som har hørt et pip om eggstokkreft eller kjøpt blågrønne sløyfer i september? Anonymkode: 37d18...5ca 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 30. september 2023 #6 Del Skrevet 30. september 2023 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #7 Del Skrevet 1. oktober 2023 Kjøper ikke slikt. Anonymkode: 4e7a7...081 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #8 Del Skrevet 1. oktober 2023 Jeg kjøper ikke bruk og kast-produkter, og rosa sløyfe er et slikt produkt. Anonymkode: 3fb8e...f68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #9 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg synes det er rimelig spesielt at brystkreft får så mye oppmerksomhet og midler i forhold til andre kreftformer. Noen som har hørt et pip om eggstokkreft eller kjøpt blågrønne sløyfer i september? Anonymkode: 37d18...5ca Helt enig. Det er kunstig mye penger og oppmerksomhet rundt denne ene kreftformen. Synes forøvrig ikke sløyfen var noe fin, selvom det har lite å si. Når jeg støtter noe ønsker jeg at pengene skal gå fullt og helt til formålet, ikke bruke deler av summen på å dekke kostnaden til pynteting som sløyfe. Anonymkode: 8b656...b77 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 1. oktober 2023 Forfatter #10 Del Skrevet 1. oktober 2023 (endret) Rosa sløyfe - aksjonen setter fokus på brystkreft, noe som er veldig utbredt og stadig økende. Det er den kreftformen som rammer flest kvinner, og utrolig viktig å møte opp når man blir innkalt til mammografi. Prostatakreft er det som rammer flest menn, og de har sin Blå Sløyfe - aksjon i november. Det er selvfølgelig like viktig å støtte LHL og andre som jobber for forskning på ulike sykdommer. Jeg vet mange gir gaver i forbindelse med begravelser osv.. En rosa sløyfe koster kr 150,- og de fleste har råd til å støtte flere med det beløpet, men enig at det kunne vært mer fokus på andre sykdommer også! Det ene utelukker selvfølgelig ikke det andre. Endret 1. oktober 2023 av Hanne67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 1. oktober 2023 #11 Del Skrevet 1. oktober 2023 Jeg styrer nok også helt bevist unna alle sånn "kjøp rosa vaskepulver og gi 15% til kreftforeningen". Eller når de spør "vil du støtte kreftforeningen med..." etter jeg har kjøpt noe. Jeg vil selv styre både hvem jeg skal støtte og når jeg skal støtte de, ikke fordi jeg tilfeldigvis trenkte vanish en dag i oktober. Og slike organisasjoner som driver på slik får jeg automatisk langt opp i vrang halsen, spiller ingen rolle hvor god intensjonen er. Jeg styrer unne alle rosa og andre sløyfer. Skal jeg gi til en organisasjon og en sak så skal for det første det jeg velger å gi gå til den organisasjonen ikke "beløpet etter sløyfen/ballonger/ koppen er inntjent", er Jeg er litt lei sånt. Også er det som andre har skrevet den rosa og den blå måneden. Det er jo mange andre krefttyper og mange andre sløyfer, de fleste kjenner ikke til halvparten engang fordi de ikke har egne måneder. Og mange andre sykdommer som det ikke blir satt fokus på. Det ene utelukker selvfølgelig ikke det andre men akkurat brystkreft og prostatakreft er det mange som støtter (enten de vil eller ei). Da er det andre formål, sykdommer og saker jeg heller velger fremfor disse to kreftsykdommene 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #12 Del Skrevet 1. oktober 2023 Jeg er brystkreftoverlever og støtter både kreftforeningen og brystkreftforeningen. Likevel kjøper jeg aldri de årlige designsløyfene. De fleste av dem er ikke noe fine, kanskje med unntak av Nico Widerberg sin fra 2015 og Camilla Pihl sin fra 2016. På toppen av det hele synes jeg kreftsykdom og kreftbehandling er så lite rosa som det går an, selv om jeg forstår at fargen ikke nødvendigvis skal symbolisere en slags Barbie-drømmetilværelse i sus og dus. Det jeg har kjøpt og brukt av rosa sløyfe-produkter opp gjennom årene er småting som reflekser og nøkkelringer. Disse har jeg brukt gjennom flere år. Jeg støtter heller med rene penger som går uavkortet til organisasjonene enn å kjøpe ting jeg ikke trenger under påskudd av å støtte en sak. Anonymkode: e6f7c...b6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MUSK! Skrevet 1. oktober 2023 #13 Del Skrevet 1. oktober 2023 Skal kjøpe en! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå