Gå til innhold

Mange fattige familier, men liten respons på «Gis bort-annonser» på Finn.no. Rart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som gis bort er helt kurante barneklær (skole/ hverdagsklær), brukt av kun ett barn og nylig vokst fra.
Avbildet, opplysning om størrelse, hele og rene.

Vanlige merker - fra HM, Cubus, Levis, Gap, HH, Lindex etc.

Har gitt bort mye tidligere, men syns det går mye tregere nå. Rart  når det er «dyrtid» og endel barnefamilier står i matkøer?

Anonymkode: aacf8...1b9

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det som gis bort er helt kurante barneklær (skole/ hverdagsklær), brukt av kun ett barn og nylig vokst fra.

Har gitt bort mye tidligere, men syns det går mye tregere nå. Rart  når det er «dyrtid» og endel barnefamilier står i matkøer?

Det er rart, når man ser hvor grådige de ellers er innpå finn. Om man legger ut en dyr parfyme for eks, så skal alle ha den gratis eller for 50 kr.

Anonymkode: 3fdec...7d5

• Liker 9
Skrevet

Hva vil du med tråden?

Anonymkode: fcde9...b28

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva vil du med tråden?

Anonymkode: fcde9...b28

Hva tror du? Jeg tror han vil diskutere et fenomen hun har observert.

Anonymkode: 677ff...24e

• Liker 13
  • Nyttig 8
Skrevet

Folk er fortsatt kresne selv om de ikke eier nåla i veggen. 

• Liker 6
Skrevet

Henting hjemme hos privatpersoner kan være veldig vanskelig å få til om man ikke har bil.

Anonymkode: 590b2...8b7

• Liker 25
  • Nyttig 4
Skrevet

- Sitter kanskje ikke på Finn.no hele dagen hvis de er såpass fattige, mangler tid til det

- Må hente selv, kanskje uten bil, uten å ha tid eller anledning til å komme seg, eller betale seg ihjel for frakt.

- Kanskje ikke klær er der skoen trykker mest?

Anonymkode: eb087...2c5

• Liker 10
Skrevet

Av alle disse antagelsene om at det er så mange barnefamilier som sliter, så har jeg ikke sett et eneste eksempel som beviser påstanden.

Just sayin'...

• Liker 3
Skrevet

Rart ! Her er det folk på døra med en gang en gis bort er lagt ut...

Kanskje treigt om man bor på bygda...vet ikke...

Anonymkode: 3346c...af1

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg hadde GLADELIG hentet! 
Økonomien er fryktelig dårlig nå om dagen og det er vanskelig å få endene til å møtes! 
fikk nylig 4 søppelsekker med klær til datteren min. Det var gull verdt og hun var overlykkelig ❤️ 

Anonymkode: 22be5...60a

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har gitt bort en del klær. Har full forståelse for at det er ubehagelig for den som henter. Vi avtaler alltid at jeg setter det ut på trappen, så slipper de å møte meg. Jeg bor i storby, hvor kollektiv transport er lett tilgjengelig.

Anonymkode: ff994...8df

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Henting hjemme hos privatpersoner kan være veldig vanskelig å få til om man ikke har bil.

Anonymkode: 590b2...8b7

Dette tenkte jeg på også. At det kan være vanskelig for å få hentet.

Anonymkode: d9d88...c40

• Liker 2
Skrevet

Ts her. Bor sentralt i storby, så lettere med kollektivt enn privatbil. Det jeg syns er rart er at det tidligere har vært mye større pågang. 

Har forresten opplevd flere ganger at det er naboer som har ønsket å få. Ikke noe flaut med det, kan ikke tenke meg at disse har noen økonomiske bekymringer, men er folk som er opptatt av miljø/ gjenbruk. (Og som mer enn gjerne sparer både tid og penger sammenlignet med å måtte gå i butikker på lørdager).

• Liker 3
Skrevet

Er av samme oppfatning! 

Anonymkode: 003b5...105

• Liker 1
Skrevet

Trenger ikke nødvendigvis å være så rart. Har man alle klær man trenger men har lite penger til mat og husleie for eksempel, hjelper det jo ikke at noen gir bort en jakke liksom. Men hvis noen spesifikt hadde sagt de slet med å få kjøpt nye klær, og nektet å få noe gratis via finn-annonser, hadde det vært rart ja. Men det er jo ikke sikkert det er der problemet ligger hos dem som ender opp i matkø.

Anonymkode: 1b6f6...bf7

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Rart ! Her er det folk på døra med en gang en gis bort er lagt ut...

Kanskje treigt om man bor på bygda...vet ikke...

Anonymkode: 3346c...af1

Samme her. Ga bort gymtøy og -sko etter sønnen i dag, og fem minutter etter at annonsen var langt ut, hadde jeg fått syv meldinger.

Anonymkode: 469e5...9ca

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan bekrefte det de over sier. Det er tilnærmet umulig å skulle busse rundt for å hente ting hos folk. Jeg er alene med to barn, så det er vanskelig å gjennomføre. Det er enklere (og ofte billigere) med de som selger billig og sender. 

Anonymkode: 58594...ccc

• Liker 2
Skrevet

Det kan også ligge en stor skam i å innrømme at man er fattig. Mange vegrer seg i det lengste å innrømme det, og enda vanskeligere å innrømme til andre enn de aller nærmeste.

Anonymkode: 9498e...44d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vil tro folk flest i den kategorien du nevner trenger midler til bolig/mat/regninger primært. 

Nærmiljøet er jo ofte kjappe med å hjelpe med typisk overflødig ting. Ser det ofte er typisk klær/leker/ol som Gis bort på de lokale "til salgs sidene" på fb, går fort.

Anonymkode: 8280a...1d3

Skrevet

Hver gang vi har lagt ut noe gratis er det gitt bort i løpet av noen timer. 

Bor du på landet Ts? Eller litt avsidesliggende? 

Anonymkode: 6fd9e...fff

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...