Thyra Skrevet 30. september 2023 #1 Skrevet 30. september 2023 Tidligere år har jeg funnet mye fint ull, fleece, yttertøy mm til barnet mitt på loppemarkeder. I år har jeg vært på flere loppemarkedet, og så langt er utbyttet ganske magert. Er det tilfeldig, eller skyldes det at folk heller beholder/selger i stedet for å gi bort bra ting til loppemarked nå som alt er blitt dyrere? Er det flere som har opplevd det samme?
Guccitove Skrevet 1. oktober 2023 #2 Skrevet 1. oktober 2023 Tror mange har funnet ut at man kan selge på Tise,Finn, Facebook i stedet for å gi det bort til loppemarkeder 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #3 Skrevet 3. oktober 2023 Ser det samme hver gang jeg er innom Fretex. Synes det er mindre å velge i enn før, det skyldes nok at mange selger brukte ting selv istedenfor å gi det bort. Tipper det samme gjelder loppemarked. Forstår det godt, jeg foretrekker jo å selge selv også, framfor å gi bort. Anonymkode: e07bf...352 1
Majer Skrevet 3. oktober 2023 #4 Skrevet 3. oktober 2023 Jeg tenker det i utgangspunktet er bra det blir mindre utvalg. Tenk på alle de resistente bakteriene som ikke forsvinner på 40 graders vask.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #5 Skrevet 3. oktober 2023 Guccitove skrev (På 1.10.2023 den 16.26): Tror mange har funnet ut at man kan selge på Tise,Finn, Facebook i stedet for å gi det bort til loppemarkeder det tror jeg og. Jeg pleier å selge brukt barnetøy på et lokalt bruktmarked som arrangeres to ganger i året, og der er ullklær det absolutt letteste å få solgt. Anonymkode: b1845...55d 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #6 Skrevet 3. oktober 2023 Majer skrev (48 minutter siden): Jeg tenker det i utgangspunktet er bra det blir mindre utvalg. Tenk på alle de resistente bakteriene som ikke forsvinner på 40 graders vask. ull kan kokes på 100 grader, så lenge du ikke bruker såpe eller beveger det for mye. Anonymkode: b1845...55d 1
Guccitove Skrevet 3. oktober 2023 #7 Skrevet 3. oktober 2023 Majer skrev (7 timer siden): Jeg tenker det i utgangspunktet er bra det blir mindre utvalg. Tenk på alle de resistente bakteriene som ikke forsvinner på 40 graders vask. Huh? 1
Majer Skrevet 3. oktober 2023 #8 Skrevet 3. oktober 2023 Guccitove skrev (2 timer siden): Huh? Eksempelvis MRSA. AnonymBruker skrev (8 timer siden): ull kan kokes på 100 grader, så lenge du ikke bruker såpe eller beveger det for mye. Anonymkode: b1845...55d Sant. Hadde alle bare vært flinke nok!
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #9 Skrevet 3. oktober 2023 Majer skrev (9 minutter siden): Eksempelvis MRSA. Sant. Hadde alle bare vært flinke nok! flinke? det kan man vel ta ansvar for selv når man kjøper? Anonymkode: b1845...55d
Majer Skrevet 3. oktober 2023 #10 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): flinke? det kan man vel ta ansvar for selv når man kjøper? Anonymkode: b1845...55d De kan smitte andre.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #11 Skrevet 4. oktober 2023 Majer skrev (21 timer siden): Jeg tenker det i utgangspunktet er bra det blir mindre utvalg. Tenk på alle de resistente bakteriene som ikke forsvinner på 40 graders vask. Hva slags resistente bakterier er det snakk om? Hvilke sykdommer gir de? Går mye i gjenbruk, og vask er jeg ikke så opptatt av. Har jo aldri blitt syk av det, og har heller aldri hørt om noen som er blitt det. Anonymkode: 6d62f...a06 1
Majer Skrevet 4. oktober 2023 #12 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva slags resistente bakterier er det snakk om? Hvilke sykdommer gir de? Går mye i gjenbruk, og vask er jeg ikke så opptatt av. Har jo aldri blitt syk av det, og har heller aldri hørt om noen som er blitt det. Anonymkode: 6d62f...a06 Blant annet mrsa. Du merker ikke noe til de jo mindre du har veldig svakt inmunforsvar. Har du de kan du spre de videre.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #13 Skrevet 4. oktober 2023 Min erfaring nøyaktig motsatt av deg, TS. Jeg har funnet veldig mye merker i år, mye bedre enn før. I år har jeg blitt rett og slett sjokkert over hva folk gir bort, og ikke bare av barneklær og sko og leker, men også voksenklær og sko. Anonymkode: 67e47...865
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå