AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #1 Skrevet 30. september 2023 De har ett barn sammen, de har vært sammen i en del år. Hun sier at de siste årene de var sammen så var de bare venner, det var aldri noe kjærlighet lengre. Så de er veldig gode venner fortsatt. Men i det siste har de hatt mye kontakt, og det gjør meg usikker. Han og ungen spiste middag en dag hos oss nylig når jeg hadde dratt på jobb. De kan komme innom etter skolen en tur når jeg ikke er hjemme. De hjelper hverandre med ting som ikke gjelder barnet f.eks kjøre i butikk, utblåsninger osv. Exen hennes sliter psykisk mye i det siste, og hun er der for han rundt det en del. Utover det så gamer de en del sammen også. Hun liker ikke at jeg snakker/er med mine exer så det gjør jeg ikke, og hun har sagt jeg bare skal si ifra om jeg ikke liker det, fordi hun respekterer meg og bryr seg om meg og mine følelser. Hun spør også generelt ofte om jeg føler det er for mye, skal jeg være litt mindre med han osv. Så hun kan kutte han ut på dagen, og bare ta ting som gjelder barnet om jeg ønsker det. Men jeg vil ikke la henne ikke ha vennen sin heller. Men er det normalt at man er så god venn med exen sin? Hele situasjonen gjør meg veldig usikker. Anonymkode: 849ea...bd0 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #3 Skrevet 30. september 2023 Jeg er også omgangsvenn med far til mine barn, og har et godt forhold. Men, da har jeg heller ikke restriksjoner ovenfor ny partner og kommenterer ang hans ekser… Så det er det eneste jeg reagerer negativ på her, at hun ikke liker dine ekser… Anonymkode: 496d3...b1c 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #4 Skrevet 30. september 2023 Tja, litt urettferdig at du ikke får ha kontakt med dine ekser.. Får du bli kjent med eksen? Om svaret er nei, ville jeg vært veldig skeptisk.. Om de bare er så gode venner som de sier, burde du bli inkludert, slik som man gjør med venner.. Anonymkode: 15aad...c9b
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #5 Skrevet 30. september 2023 Jeg tenker at du skal kjøre samme politikk tilbake. Ta kontakt med dine ekser og ha like mye omgang med dem, så skal du se at kjæresten din reagerer. Anonymkode: 77eba...c09 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #6 Skrevet 30. september 2023 Jeg ville ikke hatt en kjæreste som henger med din x, uansett, barn eller ikke. Barn er ingen unnskyldning. Anonymkode: a2727...3ea 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #7 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tja, litt urettferdig at du ikke får ha kontakt med dine ekser.. Får du bli kjent med eksen? Om svaret er nei, ville jeg vært veldig skeptisk.. Om de bare er så gode venner som de sier, burde du bli inkludert, slik som man gjør med venner.. Anonymkode: 15aad...c9b Jeg får alltid være med hvis jeg vil, og vi har vært alle sammen i lag mange ganger. Så jeg kjenner han greit nok selv. Han kommer opp og tar en kaffe når vi alle er hjemme, vi spiller brettspill sammen. Så vi gjør sånne ting i lag. Anonymkode: 849ea...bd0 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #8 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ville ikke hatt en kjæreste som henger med din x, uansett, barn eller ikke. Barn er ingen unnskyldning. Anonymkode: a2727...3ea Dette. Anonymkode: 77eba...c09
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #9 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg ville ikke hatt en kjæreste som henger med din x, uansett, barn eller ikke. Barn er ingen unnskyldning. Anonymkode: a2727...3ea Det er helt innafor, og da syns jeg du skal være ærlig om det tidligst mulig - slik at dere ikke sitter for «dypt» i det 👍 Jeg omgås mye med min eks, jeg driver ikke å unnskylder meg rundt det - vi er voksne selvstendige mennesker som ønsker og velger å ha det slik. Dette er ikke noe som passer for alle, og når det er barn i bildet er det ikke vits i å ha unødvendig «voksendrama». Dersom nye ikke kan se for seg at dette kan fungere, så er det best å skilles tidlig med god tone, så begge kan finne noen man passer med 😊 Anonymkode: 496d3...b1c 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #10 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De har ett barn sammen, de har vært sammen i en del år. Hun sier at de siste årene de var sammen så var de bare venner, det var aldri noe kjærlighet lengre. Så de er veldig gode venner fortsatt. Men i det siste har de hatt mye kontakt, og det gjør meg usikker. Han og ungen spiste middag en dag hos oss nylig når jeg hadde dratt på jobb. De kan komme innom etter skolen en tur når jeg ikke er hjemme. De hjelper hverandre med ting som ikke gjelder barnet f.eks kjøre i butikk, utblåsninger osv. Exen hennes sliter psykisk mye i det siste, og hun er der for han rundt det en del. Utover det så gamer de en del sammen også. Hun liker ikke at jeg snakker/er med mine exer så det gjør jeg ikke, og hun har sagt jeg bare skal si ifra om jeg ikke liker det, fordi hun respekterer meg og bryr seg om meg og mine følelser. Hun spør også generelt ofte om jeg føler det er for mye, skal jeg være litt mindre med han osv. Så hun kan kutte han ut på dagen, og bare ta ting som gjelder barnet om jeg ønsker det. Men jeg vil ikke la henne ikke ha vennen sin heller. Men er det normalt at man er så god venn med exen sin? Hele situasjonen gjør meg veldig usikker. Anonymkode: 849ea...bd0 Du igjen? Fikk du ikke nok svar forrige gang? Situasjonen er den samme, de er foreldre til et barn sammen og ikke unaturlig at de omgås Anonymkode: 72bf9...244
Eloise12345 Skrevet 30. september 2023 #11 Skrevet 30. september 2023 (endret) Jeg synes det er fint at de er venner, og kan treffes i forbindelse med enkelte situasjoner om barnet. De har tross alt barn sammen. Men det hele bunner til om du kan stole på henne eller ikke. Hvis du ikke kan stole på henne så blir forholdet feil å være i. Endret 30. september 2023 av Eloise12345
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #12 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du igjen? Fikk du ikke nok svar forrige gang? Situasjonen er den samme, de er foreldre til et barn sammen og ikke unaturlig at de omgås Anonymkode: 72bf9...244 Tror du seriøst at det er kun én person i hele landet som sliter med denne typen problematikk? Anonymkode: 77eba...c09 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #13 Skrevet 30. september 2023 At de sitter og gamer sammen når de har nye kjærester er jo litt rart da. Anonymkode: 3a1aa...f8c 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #14 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): At de sitter og gamer sammen når de har nye kjærester er jo litt rart da. Anonymkode: 3a1aa...f8c Det er online, og gjerne med flere folk. Anonymkode: 849ea...bd0
Fremmed fugl Skrevet 1. oktober 2023 #15 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): De har ett barn sammen, de har vært sammen i en del år. Hun sier at de siste årene de var sammen så var de bare venner, det var aldri noe kjærlighet lengre. Så de er veldig gode venner fortsatt. Men i det siste har de hatt mye kontakt, og det gjør meg usikker. Han og ungen spiste middag en dag hos oss nylig når jeg hadde dratt på jobb. De kan komme innom etter skolen en tur når jeg ikke er hjemme. De hjelper hverandre med ting som ikke gjelder barnet f.eks kjøre i butikk, utblåsninger osv. Exen hennes sliter psykisk mye i det siste, og hun er der for han rundt det en del. Utover det så gamer de en del sammen også. Hun liker ikke at jeg snakker/er med mine exer så det gjør jeg ikke, og hun har sagt jeg bare skal si ifra om jeg ikke liker det, fordi hun respekterer meg og bryr seg om meg og mine følelser. Hun spør også generelt ofte om jeg føler det er for mye, skal jeg være litt mindre med han osv. Så hun kan kutte han ut på dagen, og bare ta ting som gjelder barnet om jeg ønsker det. Men jeg vil ikke la henne ikke ha vennen sin heller. Men er det normalt at man er så god venn med exen sin? Hele situasjonen gjør meg veldig usikker. Anonymkode: 849ea...bd0 Dette plager deg. Hun har invitert deg til å være sårbar å fortelle at dette plager deg. Da forteller du henne. Med fokus hvordan dette påvirker deg. Vil tro at det mest sannsynlige er at deres forhold utvikledes som du skriver. Følelsene og det romantiske forsvant, men dem fungerte godt sammen ellers. Ble slutt uten drama som for eksempel utroskap. Når dem skilte lag som par, så havnet dem i den litt rare situasjonen: Du er eks med kanskje din beste venn, som du har delt mye med, og som du har felles foreldre ansvar for barn med. Det kan virke som en del folk glemmer bort at det er kun en grunn til at dette er en slik relasjon, og det er at dem over lang tid har vært kjærester. Er ikke som om to gode venner hadde adoptert barn i fellesskap, men ikke levd sammen. 1
Majer Skrevet 1. oktober 2023 #16 Skrevet 1. oktober 2023 Du burde få tilbud lm å være med i situasjoner der hun er med exen- og naturligvis ikke si ja hver gang du får tilbudet. Jeg kommer alltid til å være bestevenn med egen min og vi har ingen barn sammen.
Alfahann Skrevet 1. oktober 2023 #17 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 30.9.2023 den 16.56): De har ett barn sammen, de har vært sammen i en del år. Hun sier at de siste årene de var sammen så var de bare venner, det var aldri noe kjærlighet lengre. Så de er veldig gode venner fortsatt. Men i det siste har de hatt mye kontakt, og det gjør meg usikker. Han og ungen spiste middag en dag hos oss nylig når jeg hadde dratt på jobb. De kan komme innom etter skolen en tur når jeg ikke er hjemme. De hjelper hverandre med ting som ikke gjelder barnet f.eks kjøre i butikk, utblåsninger osv. Exen hennes sliter psykisk mye i det siste, og hun er der for han rundt det en del. Utover det så gamer de en del sammen også. Hun liker ikke at jeg snakker/er med mine exer så det gjør jeg ikke, og hun har sagt jeg bare skal si ifra om jeg ikke liker det, fordi hun respekterer meg og bryr seg om meg og mine følelser. Hun spør også generelt ofte om jeg føler det er for mye, skal jeg være litt mindre med han osv. Så hun kan kutte han ut på dagen, og bare ta ting som gjelder barnet om jeg ønsker det. Men jeg vil ikke la henne ikke ha vennen sin heller. Men er det normalt at man er så god venn med exen sin? Hele situasjonen gjør meg veldig usikker. Anonymkode: 849ea...bd0 Det der ville jeg aldri ha funnet meg i. Eventuelt ville jeg dratt med meg en eller annen hot venninne hjem og sittet i sofaen for å game og flørte rett foran trynet hennes for å demonstrere hvor uakseptabelt det er.
MariaIsabel Skrevet 1. oktober 2023 #18 Skrevet 1. oktober 2023 Blir litt oppgitt over hvor raskt folk her tenker hevn osv ... Hun har sagt at han kan si ifra om det blir for mye. Det eneste naturlige å gjøre her er å snakke ordentlig om det, som voksne mennesker, og komme frem til en løsning i fellesskap som fungerer for begge. Det er fantastisk for barna med foreldre som kan være venner og fremdeles bryr seg om hverandre, og det gjør situasjonen mye bedre for foreldrene også. Likevel kan det være vanskelig for ny partner, og da må man finne løsninger. Hvorfor er det så mange som tenker at han skal begynne sånn med sine ekser, eller flørte med "en hot venninne" foran trynet hennes? 🤦🏻♀️ Det er så ufattelig barnslig. Her er det barn i bildet også, da holder man ting så sivilisert som mulig. Skjerp dere.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #19 Skrevet 1. oktober 2023 Her er det vel lov å si fra at man ikke helt liker type kontakten. Jeg hadde nok først og fremst spurt rett ut om det var noe mellom dem igjen, og begrunnet det med at det kan virke slik da han stadig er der når du ikke er der, og at det virker litt snikete. Anonymkode: 69e69...6f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå