AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #21 Del Skrevet 2. oktober 2023 For meg bare forsvant mensen etter en periode med litt større blødninger og noen dager kortere syklus. Jeg var 49 da den ble borte, og fire år seinere har jeg ikke merka noe mer av verken overgangsplager eller menstruasjon. Bare fordeler, ingen ulemper. Anonymkode: 867c9...77a 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #22 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): For meg bare forsvant mensen etter en periode med litt større blødninger og noen dager kortere syklus. Jeg var 49 da den ble borte, og fire år seinere har jeg ikke merka noe mer av verken overgangsplager eller menstruasjon. Bare fordeler, ingen ulemper. Anonymkode: 867c9...77a Wow dette er bare så kult. Min mor sier det samme. Jeg gleder meg!!! Hilsen TS Anonymkode: 0df69...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #23 Del Skrevet 2. oktober 2023 Andro skrev (På 30.9.2023 den 16.50): Mellom 35 og 60 en gang. I gjennomsnitt når du er 52. Du får "førsignaler" fra midten av 40-åra vanligvis. Enkelte er fortsatt fertile midt i femtiårene. Er 52, og har ingen symptomer på overgangsalder. Legen sier at jeg er "østrogenpreget", hva nå enn det betyr. Hvordan førsignaler kan man få? Anonymkode: 31c4c...34b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #24 Del Skrevet 2. oktober 2023 Jeg er over 50 nå, nesten ikke rynker. Min overgangsalder startet i 20 årene, tidlig overgang. Husk at overgangsalder starter ca 10 til 15 år før en merker det. Anonymkode: fbafd...80d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #25 Del Skrevet 2. oktober 2023 Tipper jeg var ca 55 da jeg fikk sjeldnere mens. Ble vel helt borte et par år senere. Ingen plager ellers. Mensen kom kanskje i 12-13 års alderen, husker ikke helt det heller 😊 Anonymkode: 2be58...364 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #26 Del Skrevet 2. oktober 2023 Marye skrev (7 timer siden): Eggstokker om de er fertile ses ved ultralyd? Gynekolog kan se både om du nylig har hatt eggløsning og hvor mange egg du har igjen under en vaginal ultralyd. Jeg var til utredning for overgangsalder og fikk beskjed fra fastlegen om at blodprøvene mine tilsa at jeg var i overgangsalderen. Da jeg kom til gynekologen tok hun ultralyd og sa at jeg nettopp hadde hatt eggløsning og ikke var i overgangsalder enda. Hun sa også at å bedømme etter blodprøver er vanskelig, da hormonene svinger veldig etter syklus og ekstra mye om man er perimenopausal (årene før man kommer i overgangsalderen). Anonymkode: 0f7ec...7e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #27 Del Skrevet 2. oktober 2023 Er i midten av førtiårene og ikke merket noe enda.. Anonymkode: 31c4c...34b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #28 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 30.9.2023 den 17.07): Hvor tidlig fikk du mensen, hvor mange menstruasjoner har du hatt? Når du er tom for egg kommer du i overgangsalderen. Anonymkode: f7bf8...8e2 har hørt om forskning som sier at man kan ha endel egg og fortsatt være i overgangsalderen, så det med egg er ikke en sikker indikator lenger visstnok. Leste om det fra amerikansk forskning men husker jo ikke hvor akkurat nå... 😕 Anonymkode: 1e651...804 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 2. oktober 2023 #29 Del Skrevet 2. oktober 2023 (endret) min mor var 51, da hun fikk det. Selv har jeg litt krøll med mens, men ikke mer enn jeg har hatt i alle år - så sannelig om jeg vet hva som skjer 😅 Endret 2. oktober 2023 av Måneskinn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #30 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 30.9.2023 den 17.28): Takk for disse svarene. Dere er mine medsøstre som holder meg informert. Ja, jeg frykter for framtiden. Ønsker å være en stilig eldre kvinne, og jeg jobber mye med trening og stil. Jeg tror fortsatt det er mulig å eldes med stil. Hilsen TS, som er opptatt av dette. Ja, jeg ønsker å være attraktiv for menn også etter overgangsalderen. Nå som endelig barna er store, har jeg tid til å engasjere meg i dette med kjærlighet. Jeg oppdro dem alene. Men som tidligere observert: På KG er det mange som gir uttrykk for aldersdiskriminerende holdninger, spesielt mot kvinner. Jeg tror det er mye dritt der ute i samfunnet. Jeg har tenkt å motbevise dette med at kvinner er usynlige og usexy etter overgangsalderen. Min holdning er at nå har kampen startet, og den skal jeg vinne. Da snakker jeg om kampen mot å bli oppfattet som usexy! Jeg har tenkt å gå gjennom overgangsalderen med stil! Anonymkode: 0df69...752 Du har tenkt å vinne kampen mot aldring 😊? Anonymkode: 40688...d4a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #31 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er over 50 nå, nesten ikke rynker. Min overgangsalder startet i 20 årene, tidlig overgang. Husk at overgangsalder starter ca 10 til 15 år før en merker det. Anonymkode: fbafd...80d Er du tykk siden du ikke har rynker? Anonymkode: 4e9e5...274 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #32 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er du tykk siden du ikke har rynker? Anonymkode: 4e9e5...274 Ikke meg du spør men vet om flere overvektige uten rynker. Erna også. Selv har jeg rynker som kom mens jeg var tynn selv om jeg nå er overvektig. Og de ble ikke borte 🤪 Anonymkode: 2be58...364 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 2. oktober 2023 #33 Del Skrevet 2. oktober 2023 Jeg er 44 og syklusene mine har blitt stadig mer ustabile de siste par årene, også med store blødninger. Kan gå alt fra 22-46 dager, og jeg kan spotte litt innimellom i tillegg. Har masse symptomer på perimenopause (sjekk perimenopause på tiktok eller insta), og den kan jo fint car inntil 10 år før menopausen inntreffer. Munntørrhet, ørekløe, natteuro, humørsvingninger og jeg koker i hodebunnen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #34 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har tenkt å vinne kampen mot aldring 😊? Anonymkode: 40688...d4a Vinne kampen mot å være usexy. TS. Anonymkode: 0df69...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #35 Del Skrevet 2. oktober 2023 52 år. Ikke mange plager, annet enn svette om natten. Anonymkode: 685bd...790 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #36 Del Skrevet 2. oktober 2023 Jeg håper jeg slipper unna alt av plager og at den kommer sent. Dette er vel ikke mulig å påvirke? Anonymkode: 07843...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #37 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 30.9.2023 den 17.28): Takk for disse svarene. Dere er mine medsøstre som holder meg informert. Ja, jeg frykter for framtiden. Ønsker å være en stilig eldre kvinne, og jeg jobber mye med trening og stil. Jeg tror fortsatt det er mulig å eldes med stil. Hilsen TS, som er opptatt av dette. Ja, jeg ønsker å være attraktiv for menn også etter overgangsalderen. Nå som endelig barna er store, har jeg tid til å engasjere meg i dette med kjærlighet. Jeg oppdro dem alene. Men som tidligere observert: På KG er det mange som gir uttrykk for aldersdiskriminerende holdninger, spesielt mot kvinner. Jeg tror det er mye dritt der ute i samfunnet. Jeg har tenkt å motbevise dette med at kvinner er usynlige og usexy etter overgangsalderen. Min holdning er at nå har kampen startet, og den skal jeg vinne. Da snakker jeg om kampen mot å bli oppfattet som usexy! Jeg har tenkt å gå gjennom overgangsalderen med stil! Anonymkode: 0df69...752 K56 som siden jeg var 50 trodde oa var rett rundt hjørnet. Så mange unødvendig år med å vente! Ingen endringer enda (kanskje noen subtilt som litt rødere kinn og mindre hårvekst her og der.) Men fremdeles regelmessig syklus og alt fungerer som det skal ved elveutløpet, friskt og fint. Har også slanket meg 7 kg for å bevise at oa ikke er jevnført med vektøkning. Så nei, jeg veit ikke når det smeller til, eller må det det? Kanskje bare en rolig umerkelig «overgang» til noe bedre? Jeg er åpen for alt, og bikker jeg 60 med mensen i beholdt har jeg nok tamponger, for der kjøpte jeg kilovis råbillig da vi var i Sverige for noen år siden. Skulle liksom være «the final shopping of tampoons». Anonymkode: 1beda...a33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #38 Del Skrevet 2. oktober 2023 Jeg var 47 når tegnene kom for alvor. Jeg hadde da vert uten mens i ti år pga prevansjon. Gynekologen trengte ikke info om mens for å fastslå at jeg var i oa, jeg hadde egg men ikke mengder, nattesvette, dagsvette, humøret kunne snu i ett stufullt bøttekott og slimhinnene var tørre. Anonymkode: 9699f...d3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #39 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vinne kampen mot å være usexy. TS. Anonymkode: 0df69...752 Du, du må ta makta i den kampen, det er du som definerer både sexy og stilig. Dropp desperate og svindyre inngrep, kremer og hårfarge, og kjør på med bøtter av selvtillit, knallrød leppestift og din egen selvsikre stil. Anonymkode: 867c9...77a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #40 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 30.9.2023 den 17.31): Botox mot rynkene😉 Ellers er vel normalen nærmere 50!? Vedr overgangs. Jeg håper det. Har da 11år igjen😅 Anonymkode: 2c98f...119 Nei, fett mot rynkene. Fordelen med overvekt er ganke glatt ansikt. Ser mne slankere venninner er veldig skrukkete (vi er sist i femtiåra). Anonymkode: 718cf...2b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå