Gå til innhold

Hvor ble det av kjolene og skjørtene etter sommeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer var det veldig mange som brukte  skjørt og ikke minst kjoler. Nå i august og ikke minst september så har jeg så og si nesten ikke sett noen har gått kjoler eller skjørt.

Så da lurer jeg på hvorfor er det ingen som  gjør det? Er det at ikke er «in» å gjøre det om høsten? Eller det er blitt for kaldt? Er det at det blir et årk å kle på seg med strømpebukse?

Hva gjør du? Hvorfor? Liker du ikke å gå i skjørt/kjole?

Vil høre hva du tenker rundt dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sant! Finnes jo masse ullkjoler f eks. Men nå for tiden så prøver nok heller folk å spare penger, fremfor å kle seg i siste mote. Bra for miljøet og bra for lommeboka.

Anonymkode: ad326...c79

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjoler og skjørt er for sommer og ferietid. Alt for upraktisk i hektisk dagligliv.

Anonymkode: 8bfb2...92d

• Liker 13
Skrevet
sigrid106 skrev (1 minutt siden):

I sommer var det veldig mange som brukte  skjørt og ikke minst kjoler. Nå i august og ikke minst september så har jeg så og si nesten ikke sett noen har gått kjoler eller skjørt.

Så da lurer jeg på hvorfor er det ingen som  gjør det? Er det at ikke er «in» å gjøre det om høsten? Eller det er blitt for kaldt? Er det at det blir et årk å kle på seg med strømpebukse?

Hva gjør du? Hvorfor? Liker du ikke å gå i skjørt/kjole?

Vil høre hva du tenker rundt dette.

Jeg tenker det samme om de som ikke bruker bikini på vinterstid! Er det liksom ikke på moten? 🤪

Anonymkode: 532ba...2d7

• Liker 5
Skrevet

Bruker det pga varmen, ikke fordi jeg liker det. 

Anonymkode: 013e5...396

• Liker 7
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er sant! Finnes jo masse ullkjoler f eks. Men nå for tiden så prøver nok heller folk å spare penger, fremfor å kle seg i siste mote. Bra for miljøet og bra for lommeboka.

Anonymkode: ad326...c79

Trenger ikke ullkjoler, ha på en tynn genser/ skjorte under og en strømpebukse/ tights. Da kan du gjøre sommerkjoler passende til vinter og høst

Anonymkode: 2acf5...5b8

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker ofte kjoler og skjørt i de kalde månedene, da med ullstillongs og ullgenser el ulljakke over. Det er dog mange av mine sommerkjoler, feks halterneck og tynne maxikjoler , som ikke egner seg til å bruke når det er kaldt. Må si jeg foretrekker kjole og skjørt med ullstillongs heller enn bukse med ullstillongs om vinteren. Det blir trangt og klamt med stillongs under buksen

Anonymkode: f35ac...95d

• Liker 4
Skrevet

Går i det som er komfortabelt. Luft rundt beina når det er varmt, i kjoler og skjørt. Mer påkledd når det er kjølig.

• Liker 8
Skrevet

Min tanke rundt dette er at skjørtejegerne er årsaken.

Anonymkode: 7897c...f45

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg bruker kjoler og skjørt i hverdagen, har noen skjørt og kjoler som er typisk høst og som virkelig ikke passer for typisk sommer slik de typiske sommer antrekkene ikke passer for oktober. Men: Jeg trives like godt i bukser og jeg føler meg like feminin i bukser som i kjole/skjørt. Jeg synes variasjon er mer spennende enn å alltid gå i et spesifikk plagg bare fordi det er forventet av kvinner å gå med det.

Men jeg er en frysepinn og når det går not riktig kaldere vær er det varmere med en bukse eventuelt med ull undertøy under enn bare skjørt/kjole med strømpebukse. Jeg trives i vertfall og har det bedre da så står nå andre fritt til å kle seg slik de vil. Og så regner det sideveis, opp ned, bakfrem og innimellom rett ned her på vestlandet så ja, det er ikke alltid passende med kjole/skjørt. Og å kle seg som en gjør på en solrik julidag da ser bare latterlig teit ut og er ikke komfortabelt. Og det at noe er komfortabelt og funksjonelt er tross alt ganske viktig for kvinner som for menn vil jeg anta. 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 4
Skrevet

Fordi vi trenger luft i varmen, og vil holde luften ute når det er kaldt. Ikke rakettforskning akkurat. 

Anonymkode: fe836...2cb

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Går masse i kjoler om sommeren, men er en sånn som ikke orker strømpebukser eller tights.

Anonymkode: f367b...e72

• Liker 4
Skrevet

Jeg bruker masse kjole nå.  Litt mindre til vinteren for det er stress med vinterbukse utenpå 

Anonymkode: 67420...0cc

Skrevet

Jeg går i kjoler året rundt, bukser er stort sett et ikke-plagg i min garderobe. De tynneste kjolene pakkes vekk om vinteren , akkurat som at de varmere variantene ikke er i bruk sommerstid. Knestrømper, strømpebukser, leggvarmere, fleecetights, gensere under, jakker oppå - det er aldri noe problem å holde varmen,

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Ser fortsatt mange i skjørt, spesielt advokatjentene der jeg jobber. Der er det tweedskjørt og andre sexy greier hver dag. Får se hvor lenge de gidder, men de av dem som er stilige holder generelt på hele året etter min erfaring. Kjoler not so much.

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Trenger ikke ullkjoler, ha på en tynn genser/ skjorte under og en strømpebukse/ tights. Da kan du gjøre sommerkjoler passende til vinter og høst

Anonymkode: 2acf5...5b8

dette hørtes utrolig kjerring ut.

miniskjørt med flere lag var «it-plagget» i sommer. men strømpebukse gikk ut av motebildet i 2018, og unge vil ikke bruke det akkurat nå. derfor ser du ikke skjørt ute nå i kulda.

noen siterer meg sikkert og klager over at jeg snakker om it-plagg og motebildet (eller hevder at de bruker strømpebukse og er trendy…) men plaggene vi ser på folk kommer fra butikken og butikkene produserer ut fra trender, og jenter velger også antrekk om morgenen ut i fra hva de vet objektivt ser bra ut/hva som er trendy. 

strømpebukse kommer sikkert tilbake snart, neste år kanskje, eller til og med senere i vinter. mener det var sånn at strømpebukse fikk oppsving på andre halvdel av 00-tallet :)

Anonymkode: c7d89...26b

• Liker 2
Skrevet

Har slike termostrømpebukser, og et par fine høstskjørt (tjukke rutete skjørt osv), men det er for mye mas og ork. Dessuten blåser det 24/7 her jeg bor, så det er bare irriterende med et skjørt som flagrer.

Anonymkode: 816c0...4cd

• Liker 1
Skrevet

Her går det i kjoler og skjørt hele året rundt. Enkelte dager er foreløpig for kalde for bare ben, men for varme for strømpebukse, det blir rett og slett litt klamt, siden det har regnet i hele sommer og det kjennes som luftfuktigheten er på sånn omtrent 500%. De dagene har jeg heller brukt litt kortere bukser og bare føtter i skoene. Ellers har det vært kjoler og skjørt hver dag. Jeg har egne kjoler og skjørt som passer for høst og vinter, bruker ikke sommerkjolene mine nå. Bukser er ikke et plagg som har en særlig viktig plass i min garderobe. 

• Liker 5
Skrevet

Det er for varmt med strømpebukse nå og for kaldt uten. Kjoler/skjørt er praktisk og behagelig på sommeren, nå med regn/vind og iskaldt på morgenen og varmt på ettermiddagen så er kjoler vanskelig og upraktisk. 

Anonymkode: 429e6...af9

• Liker 3
Skrevet

Bruker skjørtet fortsatt, med strømpebukse, men er litt kaldere da 😊

Har hatt noen vind uhell, skjørt og storm går ikke hånd i hånd. 

Anonymkode: c13b3...635

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...