Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har langdistanse forhold. Jeg bor i Oslo og han i Bergen. Han er på besøk nå i helgen. Han kjenner et par stykker i Oslo, som jeg ikke vet hvem er, men som han har snakket om tidligere men han sa flere ganger i går at jeg måtte bli med å treffe dem, at jeg kom til å like dem veldig godt osv, jeg svarte at jeg hadde lyst til det å at det hørtes koselig ut.  Jeg måtte først på jobb til kl 14 i dag, så jeg sa til han i går at jeg bare kunne skifte når jeg kom hjem å dra ut å møte de etterpå. Jeg sa også at han bare måtte dra før meg slik at han skulle slippe å sitte hjemme å vente til jeg var ferdig på jobb.

Jeg kommer hjem fra jobb, ringer han å sier jeg er hjemme, spør hvor han er, da svarer han at han er med vennene sine, jeg svarer så koselig da. Han spør hva jeg gjør, svarer som sant er at jeg har kommet hjem fra jobb nå. Han sier da at han kommer hjem om noen timer. Jeg følte meg dum og ekskludert, han spurte ikke om når jeg kom eller noe, han sa han hadde kjøpt inn noe mat vi kunne ha til i kveld..

Hvordan hadde du følt deg? Vi har et relativt ferskt forhold, så hvorfor er han så gira dagen i forveien å sier jeg må bli med å at det blir så hyggelig osv, så sier han ikke en dritt når jeg ringer han, som om hele gårsdagens planer var totalt glemt?

Anonymkode: eb69d...e05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da han sa at han skulle komme om noen timer hadde det vært på sin plass å si "Jeg trodde jeg skulle komme til dere?" Det kan jo være at han ikke trodde dette var en stor sak og at du helst hadde lyst å slappe av hjemme etter arbeidsdagen.

Hvis det derimot blir et mønster og han kommer med alle mulige bortforklaringer på hvorfor du ikke skal møte vennene så er det en annen sak. Men du må nesten begynne med oppfølgingsspørsmål hvis det virker som om han ikke vil ha deg der.

• Liker 3
Skrevet
Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Da han sa at han skulle komme om noen timer hadde det vært på sin plass å si "Jeg trodde jeg skulle komme til dere?" Det kan jo være at han ikke trodde dette var en stor sak og at du helst hadde lyst å slappe av hjemme etter arbeidsdagen.

Hvis det derimot blir et mønster og han kommer med alle mulige bortforklaringer på hvorfor du ikke skal møte vennene så er det en annen sak. Men du må nesten begynne med oppfølgingsspørsmål hvis det virker som om han ikke vil ha deg der.

Jeg hadde tenkt å si noe om at jeg trodde vi hadde planlagt at jeg skulle komme til dem, men ble så paff og følte ikke han ville ha meg der likevel, derfor unnlot jeg å si noe.

Skrevet

Prøv å avtale mest mulig konkret med sted og tidspunkt. 

Anonymkode: b9e38...a59

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Prøv å avtale mest mulig konkret med sted og tidspunkt. 

Anonymkode: b9e38...a59

Disse folkene bor 10 min med banen fra der jeg bor, å vi skulle være hjemme hos de han kjenner, vi avtalte jo at jeg skulle komme etter jobb, å at han bare måtte dra i forveien i steden for å sitte å vente på meg. Høres ut som en ganske konkret plan spør du meg. Han ga meg ikke beskjed om at han hadde dratt en gang, kom hjem til tomt hus, å det var da jeg ringte han.

Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: ffbbb...fc2

Skrevet

Enkelte hører ikke etter. Så han trodde sikkert at du ikke ville være med siden du ikke kom hjem til da han skulle dra.

Neste gang dere avtaler noe, så be han gjengi det dere ble enige om, så du vet han har fått det med seg.

Anonymkode: 43c2c...087

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...