Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en oktoberkjole på Finn til 850 kr. Jeg gjorde dessverre altfor lite undersøkelser på kjolen. Har sett kjolen på LightInTheBox (billig Kina butikk)til 400 kr. Spørte selger da jeg kjøpte den om hvor hun hadde kjøpt den og hvor mye hun betalte, men fikk vage opplysninger. Er det noe jeg kan gjøre? Be selger ta kjolen tilbake? 

Anonymkode: 9f552...433

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at du ikke vil betale mer enn det den koster på nett, og at om hun ikke godtar det gir du dårlig karakter?

Hadde blitt sur jeg og, synes det grenser til svindel. Men samtidig burde du sjekket nypris før du handlet på Finn.

Anonymkode: bc76d...ec8

• Liker 2
Skrevet

Man har ikke retur og angrerett ved kjøp mellom private. Selger står fritt til å sette pris, så er det jo opp til kjøper om de vil betale det. 

Uansett kommer ikke en kina-kjole frem før november mest sannsynlig. 

Anonymkode: 4ad1e...153

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Si at du ikke vil betale mer enn det den koster på nett, og at om hun ikke godtar det gir du dårlig karakter?

Hadde blitt sur jeg og, synes det grenser til svindel. Men samtidig burde du sjekket nypris før du handlet på Finn.

Fordi at kjøper ikke vet hva hun gjør, så skal selger få dårlig karakter?

Når man kjøper en vare til avtalt pris, kan man ikke komme tilbake i ettertid og klage på at det var for dyrt. Her burde kjøper ha gjort leksa si før hun la inn bud. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva er en oktoberkjole?

Anonymkode: b859d...1d3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg kjøpte en oktoberkjole på Finn til 850 kr. Jeg gjorde dessverre altfor lite undersøkelser på kjolen. Har sett kjolen på LightInTheBox (billig Kina butikk)til 400 kr. Spørte selger da jeg kjøpte den om hvor hun hadde kjøpt den og hvor mye hun betalte, men fikk vage opplysninger. Er det noe jeg kan gjøre? Be selger ta kjolen tilbake? 

Det er da ikke selger sin skyld eller ansvar at du ikke sjekket priser før du handlet av henne?

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva er svindel med dette? Man kan da legge ut noe til akkurat den prisen man selv ønsker på Finn?

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Guccitove skrev (19 timer siden):

Hva er svindel med dette? Man kan da legge ut noe til akkurat den prisen man selv ønsker på Finn?

Selvsagt kan man det, men det er jo å prøve å tuske til seg penger fordi folk er sløve til å sjekke pris.

Skrevet

Det er dårlig gjort, men det er ikke ulovlig. Du må sjekke bedre. 

Anonymkode: 435a5...63c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva er en oktoberkjole?

Antakelig en Dirndl

Anonymkode: 57189...fb9

Skrevet

Det er da ikke svindel? Et kostyme kan selvsagt selges dyrere når det er marked for det. 

Du vet at alle butikker selger varene dyrere enn de selv kjøper inn? Det er jo hele konseptet med salg. 

Anonymkode: e9ae8...d0d

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er en oktoberkjole?

Google it. 

Anonymkode: 4e124...490

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2023 den 15.49):

selvfølgelig kan du ikke gjøre noe. Det er ingen lov mot å selge for mer enn man ga. Markedsprisen er det som markedet er villig til å betale, og det er tydeligvis 850 kroner.  Du har kjøpt kjolen med den informasjonen selger ga, og hvis du ikke var fornøyd med informasjonen, burde du ikke kjøpt kjolen.

Anonymkode: 29afb...ed1

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selvsagt kan man det, men det er jo å prøve å tuske til seg penger fordi folk er sløve til å sjekke pris.

Da er det jo kjøper som skal sjekke prisen. Folk kan sette den prisen de ønsker, så er det opp tik vedkommende om hun vil kjøpe.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er ikke svindel. Og hvis folk er sløve å betaler mer for noe brukt enn hva det koster nyt, så er det jo deres egen skyld og ikke noen andres

Endret av Guccitove
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...