Gå til innhold

Noen med barn som har Asperger her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan føler dere at dere er som mor/far til barna?

Har dere partner som også har asperger?

Fikk dere barn som også har Asperger?

Er det krevende å møte på alt av sosiale treff som barn medfører i både barnehage, skole og fritidsaktiviteter?

Anonymkode: 5f762...377

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser at overskriften ble litt feil, skulle stå: er det noen med Asperger her som har barn?😊

Skrevet

Det ene barnet mitt har Asperger, ADHD og språkvansker. Jeg har sannsynligvis også Asperger og muligens ADHD, men innen jeg innså det hadde jeg fått livet til å fungere så godt at en utredning ikke vil være hensiktsmessig.

Jeg fungerer godt som forelder, kanskje særlig til barnet med særskilte behov. Ekspartner, den andre forelderen, har absolutt ikke nevroutviklingsforstyrrelser. Vi utfyller hverandre svært godt som foreldre.

Alt du nevner er krevende, men gjennomførbart for meg når jeg må. Den andre forelderen tar mesteparten av ting som involverer sosialisering i mengder. 

Anonymkode: 0077c...87f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ser at overskriften ble litt feil, skulle stå: er det noen med Asperger her som har barn?😊

Autisme heter det nå.

Anonymkode: 16933...635

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Autisme heter det nå.

Anonymkode: 16933...635

Diagnosekoden er faktisk ikke tatt ut av det norske systemet, selv om det nok kommer som følge av DCM. 

Anonymkode: 0077c...87f

Skrevet

Siden jeg sannsynligvis har mild autisme selv, syns jeg det var noe enklere å forstå og møte behovene til mine autistiske barn enn de mer på  NT siden. Gikk veldig fint ned alle, ikke veldig bekymret. 

Anonymkode: 2dea4...090

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...