Gå til innhold

Irritert på eksveninne. Sende henne meld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vennskapet ble brutt flere år siden. Hver gang jeg har møtt på henne har hun behandlet meg som luft. Inntil nå.

Handlet mat med samboeren min da vi omtrent gikk på henne, hun var med sin samboer. Kjæresten min VET vi ikke er venner og likevel begynner han med den høflighetsamtalen. Spørr de hvordan det går, hvor dem jobber nå osv. Jeg ville synke i bakken, gikk å så i hyllereolene. Så presterer kjæresten å si at vi skal gifte oss. Jeg ønsker IKKE å dele sånt med henne.

Hører hun sier gratulerer. Og at hun er glad på våre vegne. Blir kvalm av falskheten..

Etterpå ble jeg sur på kjæresten. Spurte hvorfor han ikke bare kunne gå forbi de. Til det sa han at de kom så brått på, pluss at han snakket mest med mannen.

Kjenner jeg er så irritert og sur. Og har mest lyst til å kontakte henne og si at jeg vet hun ikke mente det hun sa om at hun er glad på våre vegne. I know you girl....

Hadde lovet meg selv at jeg aldri skulle prate med henne igjen og kjæresten lovet meg også det! 

Anonymkode: 260ff...0bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 5bd32...aa9

• Liker 19
  • Nyttig 2
Gjest theTitanic
Skrevet

Nei nei og atter nei. 

Høflig samtale fant sted. Du må ikke ødelegge med å presisere at dere egentlig er ganske fiendtlig innstilt. Det vet hun helt sikkert. Det er vel hyggeligere å smile til tidligere venner på butikken enn å skule på hverandre?  

Skrevet

Du kunne bare gått videre i butikken. 

Ikke send melding. Du virker bare psyko da. 

Anonymkode: 6acf5...ed4

• Liker 34
  • Nyttig 3
Skrevet

Å herregud. Den kjæresten din bør stikke av fort som fy. Han dater en 14-åring...

Hun driter i at du skal gifte deg,men det er normalt å gratulere når man får slik unyttig informasjon presantert. I dette scenarioet var det det 3 voksne og en drittunge. Du var drittungen TS.

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

Så først og fremst så var det en formalitetsamtale, no stress, går i glemmeboken straks, men du gjør det til et problem i forholdet ditt og vil eskalere situasjonen ved å sende henne en melding? Hun har tydeligvis mye makt over deg. 

Endret av Snickersogtwist
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, for her er det du som selv er problemet. Du trenger å jobbe litt med deg selv, å roe ned. Dumt å gjøre ting i affekt slik, du trenger å roe ned og puste ut litt.

Anonymkode: 4e413...264

• Liker 12
Skrevet
Macro skrev (6 minutter siden):

Å herregud. Den kjæresten din bør stikke av fort som fy. Han dater en 14-åring...

Hun driter i at du skal gifte deg,men det er normalt å gratulere når man får slik unyttig informasjon presantert. I dette scenarioet var det det 3 voksne og en drittunge. Du var drittungen TS.

Unnskyld meg men han har fridd, tviler sterkt på at han da ønsker å stikke..?

Hun har gjort ting som gjør at jeg ikke vil ha kontakt. Kjæresten min vet om alt og har backet meg på at nullkontakt er å foretrekke. Derfor blir jeg lei meg når jeg holder meg til avtalen vår mens han jasser i vei med de som om de var perlevenner.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Etterpå ble jeg sur på kjæresten. Spurte hvorfor han ikke bare kunne gå forbi de

Har hun gjort ham noe, siden du forventer at han skal ignorere henne?

Eller hva har hun gjort deg som er så grusomt at du forventer at han skal kaste all dannelse til side når han møter dem?

Anonymkode: 06202...666

• Liker 7
Skrevet

Herregud han var bare voksen og høflig, det er skikkelig fjortiss å ignorere folk man kjenner når man møter på de. Sender du melding så er skikkelig barnslig. 

Anonymkode: e119c...653

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har hun gjort ham noe, siden du forventer at han skal ignorere henne?

Eller hva har hun gjort deg som er så grusomt at du forventer at han skal kaste all dannelse til side når han møter dem?

Les innlegget mitt over. Som par støtter man hverandre. Jeg var bare sur på han der og da og alt er fint nå forresten. 

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld meg men han har fridd, tviler sterkt på at han da ønsker å stikke..?

Hun har gjort ting som gjør at jeg ikke vil ha kontakt. Kjæresten min vet om alt og har backet meg på at nullkontakt er å foretrekke. Derfor blir jeg lei meg når jeg holder meg til avtalen vår mens han jasser i vei med de som om de var perlevenner.

Varsellampene hans bør blinke ihvertfall. Du gir jo næring til drama.

Trolig ligger det ikke i hans natur å sette opp et snurpetryne når feil folk kommer brått på. 

• Liker 12
Skrevet

Nei vet du hva.. Sender du en slik melding får jo alle andre se at du takler ting veldig umodent og kanskje de innser at du har en del av skylda selv? Det er veldig motstridende det du sier om at det skal ha pågått en situasjon for flere år siden og at du lurer på å seriøst sende henne en slik melding..........

Anonymkode: 73a55...e4a

• Liker 5
Skrevet (endret)

Les innlegget mitt over. Som par støtter man hverandre. Jeg var bare sur på han der og da og alt er fint nå forresten. 

Folk som er sure er folk man ikke bør omgås. Det er lov å være sint, det er lov å være lei seg...men å være "sur" er bare fitteoppførsel. Sure folk bør overses til de lærer å oppføre seg.

Endret av Macro
  • Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg regner ikke med at min samboer skal dras inn i, og støtte meg i eventuelle  trivielle venninnedrama. Han er en egen person og det er ingen grunn til at han ikke skulle kunne hilse på mennesker jeg ikke fordrar.

Unntaket måtte være at vedkommende hadde gjort noe helt forferdelig mot meg, type kriminelt eller liknende.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har tidligere venner som jeg har kuttet all kontakt med, selv om jeg har møtt disse tilfeldig på gata har jeg sagt hei og gått vidre. Disse er mennesker jeg vil ha minst mulig med og gjøre, men om da gubben min hadde stått ig sagt noen ord, hadde jeg latt det passere. Fordi sånn holder dem på, og sånne kvinner går under som psyko. Du som ender opp med og se skikkelig dum ut, du har avsluttet vennskapet la det ligge det er ikke verdt det. Det beste er om du bearbeidet alt det vonde og la det gå, fordi det virker som det plager deg såpass og sånne mennesker burde ikke være verdt vår irritasjon eller tanker. Og ikke krangl med din forlovede han vet hva du mener, men samtidig så bestemmer du heller ikke over hva han skal gjøre i møte med andre mennesker. 

Anonymkode: 15cc8...c85

• Nyttig 1
Skrevet
Macro skrev (1 time siden):

Oiii.. litt av en kommentar 

Anonymkode: ef346...10b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har tidligere venner som jeg har kuttet all kontakt med, selv om jeg har møtt disse tilfeldig på gata har jeg sagt hei og gått vidre. Disse er mennesker jeg vil ha minst mulig med og gjøre, men om da gubben min hadde stått ig sagt noen ord, hadde jeg latt det passere. Fordi sånn holder dem på, og sånne kvinner går under som psyko. Du som ender opp med og se skikkelig dum ut, du har avsluttet vennskapet la det ligge det er ikke verdt det. Det beste er om du bearbeidet alt det vonde og la det gå, fordi det virker som det plager deg såpass og sånne mennesker burde ikke være verdt vår irritasjon eller tanker. Og ikke krangl med din forlovede han vet hva du mener, men samtidig så bestemmer du heller ikke over hva han skal gjøre i møte med andre mennesker. 

Anonymkode: 15cc8...c85

Enig med deg!.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oiii.. litt av en kommentar 

Anonymkode: ef346...10b

Men akk så sant

Anonymkode: 7d109...726

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som par støtter man hverandre, men det er klokt å forbli voksen og høflig selv om den man er sammen med havner i affekt og ikke tenker helt klart i en situasjon.
Du bør ikke melde henne. Da viser du bare at du ennå gnager på dette 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...