Gå til innhold

Flere uføretrygdede som har fått sånne kommentarer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En bekjent så her en dag at jeg har Iphone. Han vet jeg har uføretrygd. Han spurte hvordan jeg som har uføretrygd hadde fått råd til den. Jeg svarte at jeg hadde spart litt hver måned en stund. Da svarte han at det trodde han ikke noe på for det gikk nemlig ikke å spare når man har uføretrygd. Jeg svarte at det går an, det spørs hvilken grad man har, hvor mye utgifter man har ellers og hvordan man prioriterer. Han svarte igjen at nei det går ikke, og han ville ikke at skattepengene hans skulle gå til at uføretrygde kjøpte iphone eller andre ting man ikke trenger. Man skulle bare ha akkurat så man klarte seg. Ikke noe mer. Så ble han sur og gikk. 

Jeg ble litt overrasket.

Flere uføretrygde her som har fått lignende kommentarer?

Anonymkode: 0323c...4b9

• Liker 2
  • Hjerte 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nice try.

Anonymkode: 2f644...c9f

Det er sant desverre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Kjenner kun oppegående mennesker. Aldri hørt noe negativt om min psykiske lidelser eller ufør, har forøvrig grei utbetaling hver mnd.

Ingen sier noe om at jeg har wn frisk kropp som kan gå, snekre hjemme og reise på ferie heller. Nei de har rett og slett litt innsikt i hvordan ting fungerer.

Kan tenkes det er fordi min omgangskrets jobber innen helse og at jeg selv jobbet inne psykriatri før jwg ble ufør.

Anonymkode: 9ac70...7ed

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, sånne kommentarer har jeg ikke fått 😊

De hadde uansett fått svar på tiltale om de prøvde å spørre om noe sånn 😄

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er sant desverre.

Jada.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke opplevd det nei, men nå er jeg lite med folk og de som er periferi vet ikke at jeg er ufør. 

Mine nærmeste derimot har kanskje litt for mye informasjon om hva jeg har inn pr måned. 

Anonymkode: 9163e...079

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jada.

Bare kutt ut ok.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg ikke skjønner behovet for iPhone selv, men dette handlet vel mest om at han ville være kjip mot en som er ufør.

Han har nok flere mørke tanker i hodet som han gjerne sier høyt. 

En bekjent som dette bør forbli en bekjent 

Anonymkode: eac58...c1b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han ikke vet forskjell på uføretrygd og sosialstønad? Uføretrygden varierer jo enormt utifra hva man tjente i arbeidslivet… Kjenner flere uføre som tjener mer enn meg som jobber fullt - men de hadde gode jobber før, så det er jo dette de har krav på, det er ikke urimelig det. 

Anonymkode: 61be6...6dd

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg må si at jeg ikke skjønner behovet for iPhone selv, men dette handlet vel mest om at han ville være kjip mot en som er ufør.

Han har nok flere mørke tanker i hodet som han gjerne sier høyt. 

En bekjent som dette bør forbli en bekjent 

Ble iphone da jeg byttet ut den gamle jeg hadde. Pleier uansett å spare fast hver måned.

Ja, du har nok rett i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk et familie-medlem som har opplevd noe lignende: Hun hadde jo grei jobb med god lønn. Så hun hadde råd til for eksempel å kjøpe seg en bra bil. Men så havnet i en ulykke på grunn av en forbanna IDIOT av en fyllekjører. 

Deretter ble hun selvfølgelig ufør. Men så fikk hun  dessverre en del søppel fra andre, nettopp fordi andre folk ikke begriper hvordan hun egentlig har klart å skaffe seg en sånn bil samtidig som hun går på uføretrygd. Men da hun blir også anklaget for å være en "snylter" sikkert bare fordi noen hjernedøde folk er misunnelige.    

Anonymkode: 220fe...00b

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har faktisk et familie-medlem som har opplevd noe lignende: Hun hadde jo grei jobb med god lønn. Så hun hadde råd til for eksempel å kjøpe seg en bra bil. Men så havnet i en ulykke på grunn av en forbanna IDIOT av en fyllekjører. 

Deretter ble hun selvfølgelig ufør. Men så fikk hun  dessverre en del søppel fra andre, nettopp fordi andre folk ikke begriper hvordan hun egentlig har klart å skaffe seg en sånn bil samtidig som hun går på uføretrygd. Men da hun blir også anklaget for å være en "snylter" sikkert bare fordi noen hjernedøde folk er misunnelige.    

Anonymkode: 220fe...00b

Dumt at det skal være sånn at folk er misunnelige på uføre og ikke kan unne dem noe.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

En bekjent som dette bør forbli en bekjent  Anonymkode: eac58...c1b

En bekjent som dette bør bli en fremmed. :jolie: 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres ikke helt normal ut, tviler på at uføretrygdede er de eneste som har fått rare kommentarer fra han.

En venninne opplevde noe lignende da hun var 50% ufør. En kollega som hengte seg opp i at hun skulle til Spania av alle ting, hvordan kunne hun prioritere å bruke energien på det når hun ikke en gang klarte å jobbe 100% det var visst helt uhørt. Reisen til Spania var jo en slik behandlingsreise som hun hadde ventet på leeenge... 

Slike folk finnes overalt, det som er flott er jo at de røper seg raskt og da kan man bare fase de ut. :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (14 minutter siden):

En bekjent som dette bør bli en fremmed. :jolie: 

Jah, der sa du det! :nikke:

(Åh, hvor jeg savner de gamle emojiene, må lete lang ned på lista nå, glemmer dem! :vetikke:)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke, men merker at mange tror jeg ikke eier sparepenger bare fordi jeg er ufør. Jeg kan ikke kjøpe alt jeg ønsker meg alltid, men har en nøktern livsstil (noe jeg er vant med fra barndommen) og kan derfor skeie ut mer enn folk forstår når jeg først gjør det. 

Så ja, folk ser litt rart på meg om jeg spør om vi skal møtes på kafé, jeg har kjøpt dyr mobil, brukt penger på hobby/ trening eller forteller at jeg har kjøpt nye hvitevarer o.l. Det de glemmer er at jeg handler aldri interiør, går ikke på byen, bruker ikke rusmidler (alkohol, snus, røyk osv), kjøper sminke kanskje 2x i året osv. 

Anonymkode: 05b6c...285

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...